KAO DA SMO SVI ŠVAJCARCI: Putarine u regionu skuplje od evropskih | Mondo Portal

  • Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ekonomija

KAO DA SMO SVI ŠVAJCARCI: Putarine u regionu skuplje od evropskih

Izvor mondo.rs Izvor aljazeera.net
Izvor mondo.rs Izvor aljazeera.net

Putarine za putnička vozila na autoputevima u regionu tzv. Zapadnog Balkana više su nego u mnogo bogatijim zemljama Evrope.

Izvor: MONDO/P. Vujić

Prema analizi Aldžazire Balkans, vozači u regionu plaćaju putarine kao da su bogati Švajcarci.

U BiH su odvojeno analizirane putarine u Federaciji BiH (JP Autoceste FBiH) i Republici Srpskoj (Autoputevi Republike Srpske).

Možda će vas zanimati

Na deonicu autoputa Doboj – Banja Luka vozači u proseku, za deset pređenih kilometara autoputa, plate 0,48 evra. Koristeći se autoputem kroz FBiH, vozači će izdvojiti 0,60 evra za deset pređenih kilometara.

U Hrvatskoj je analizirana gotovo celu deonicu autoputa A1, i tu su iz medijske kuće sa centralom u Sarajevu izračunali da vozači za deset kilometara autoputa izdvajaju 0,64 evra.

VINJETE SAMO KOD SLOVENACA

Slovenija koristi sistem naplate vinjetama – nalepnice čijom se kupovinom plaća putarina u određenom vremenskom periodu. Vinjeta (za vozila do 1,3 metara visine i težine do 3,5 tona) za sedam dana košta 15 evra, za jedan mesec 30 evra, dok godišnja košta 110 evra. Sisitem naplate vinjetama se još koristi u Austriji, Češkoj, Mađarskoj, Slovačkoj i Švicarskoj.

U državama regiona sa zatvorenim sistemom naplate (plaćane po pređenom kilometru a ne vinjetama), Srbija je najjeftinija – vozači moraju da izdvoje 0,33 evra za pređenih 10 kilometara.

U Severnoj Makedoniji znatno je drugačija cena ako se plaća u domaćoj valuti (denar) ili evrima – deset kilometara autoputa u evrima košta 0,75 evra, dok je u domaćoj valuti 30 makedonskih denara, što je oko 0,49 evra.

Na Kosovu se korištenje autoputa još ne naplaćuje, dok Crna Gora i dalje čeka prve kilometre autoputa.

Uopšteno gledano, zaključuje Aldžazira, putarine u zemljama regiona višestruko su skuplje nego u znatno bogatijim evropskim državama.

Kada bi se prosečno korišćenje autoputa po kilometru preračunalo u godišnje (kilometraža autoputa pomnožena sa 400) u Srpskoj ispalo bi da godišnja karta za deonicu autoputa od Doboja do Gradiške košta vrtoglavih 2.044 evra – višestruko skuplje od godišnje vinjete u Sloveniji, za puno manje kilometara autoputa.

Godišnja vinjeta u Sloveniji za lična vozila do tri i po tone košta 110€, u Austriji 89,20€, u Švajcarskoj je 40 franaka (37€).

U Bugarskoj i Slovačkoj vozači putničkih vozila godišnju vinjetu plaćaju 50€. Godišnja putarina za putnička vozila u Češkoj iznosi 59€, a u Rumuniji 96€.

PROČITAJTE I OVO

Tagovi

Inicijalizacija u toku...

Komentari 3

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Nisam ja

Pa kad su njihovi autoputevi gradjeni pre 30 godina i do sad su se visestruko otplatili a mi ove nase treba tek da otplacujemo😂

Realan 018

Pa odatle nam Vucko i ekipa daju plate, putarine, akcize na sve zivo, razne nepotrebne takse i nameti...to je nas budzet.

Vojvoda

Peljese narod na svaki moguci nacin

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU