• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

GUŠE NAS POLOVNJACI: Četvrtina zagađenja vazduha otpada na "krševe"

Izvor mondo.rs Izvor Beta

U 2018. godini u Srbiji bilo registrovano 1.965.000 putničkih vozila, od čega je 80 odsto staro od 10 do 20 godina, a oni na zagađenje vazduha utiču od 20 do 25 odsto, upozoravaju uvoznici novih automobila.

  Zagađenje vazduha - Polovni automobili utiču na zagađenje vazduha od 20 do 25 odsto Izvor: olando_o/iStockphoto

"Ta stara vozila emituju od šest do deset puta više zagađenja u izduvnim gasovima nego nova vozila", kaže generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih vozila i delova Boban Nikolić.

Podaci govore da je u Srbiju 2018. godine uvezeno 141.000 polovnih vozila, a procenjuje se da je 2019. uvezeno oko 152.000 do 155.000 jer je svake godine uvoz rastao, pa je na primer 2016. godine bilo uvezeno oko 117.000 automobila.

NESLAVAN PODATAK ZA SRBIJU: U Top 10 zemalja NA SVETU po zagađenju!

Možda će vas zanimati

Stara vozila ne samo da su ekološki "teret" sada, kada iz njihovih auspuha izlaze otrovna isparenja i čestice, nego će tek biti kada dođe vreme da idu na otad.

Prošle godine je, po njegovim rečima, u budžet Srbije trebalo da se po osnovu uvoza oko 150.000 automobila i "naknade za zbrinjavanje posebnih tokova otpada" trebalo da se slije oko 25 miliona evra jer se ta naknada naplaćuje po 12.000 dinara po toni.

ŠTA DONOSI ZABRANA EURO3 POLOVNJAKA: Vozila SKUPLJA ali bezbednija

"Problem je što se naknada plaća kvartalno i što neozbiljne firme uvezu polovna vozila i kada stigne rata za plaćanje ugase tu firmu i otvore novu, a uvoznici starih automobila kao fizička lica nemaju obavezu da plate tu naknadu", rekao je Nikolić.

Uvoznici novih vozila su, kako je rekao, prošle godine na ime "naknade za zbrinjavanje posebnih tokova otpada" po osnovu naknade za uvoz 34.000 automobila platili oko četiri miliona evra u budžet Srbije.

Nikolić je rekao da je apsurdno da uvoznici novih automobila plaćaju "naknadu za zbrinjavanje" automobila kao otpada jer će oni to postati tek za 10-15 i više godina, a da uvoznici starih izbegavaju tu obavezu.

Uvoznici novih vozila su početkom 2018. godine apelovali na državu da se smanji uvoz "krševa" iz Evrope, ali se država nije odazvala tom pozivu.

ISTRAŽIVANJE: Ko sve zagađuje vazduh? Termoelektrane "ubice", ali nisu jedine

PROČITAJTE I OVO

Komentari 98

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Besmisleno...

Nisu polovnjaci najveci problem. Resite se toplana na ugalj i mazut, na termo-elektrane, na kotlove koji koriste gumui plastiku, resite problem zasticenih firmi koje nemaju ili ne koriste filtere, zabranite paljenje deponija i podstaknite reciklazu.... pa na samom kraju resite se polovnjaka uz uslov da plate budu normalne da mozemo sebi priustiti nove automobile.

broz

@Besmisleno... isto misljenje bravo , neka pojeftini i zemljin gas( uvlacenje istog) ,struja , pa ljudi nece loziti .... povecaju standard , plate i u privatnim sektorima, jer malo je onih koji rade u drzavnim firmama... neka spuste cenu novih automobila i ako neko uzima na kredit , kamate budu male a ne ovako da skoro kada ga odplatis mozes uzeti jos jedan.... ko nebi od vozaca voleo da ode i kupi nov automobil.... a o kvalitetu goriva i ceni istog necu ni da pricam... katastrofa...samo se od nekuda mora napuniti budzet po nekom moraju udariti.... neke takse ce izmisliti a nama svakako od toga nece biti bolje...

Nex

Gosn predsednice smanji jos malo platu,da nemamo vise ni za polovnjake

special image