Tender za izbor gradskih prevoznika u Nišu je završen i preostaje još da Skupština grada usvoji odluku tenderske komisije i konačan nacrt ugovora kako bi od 1. februara firme koje su izabrane kao najpovoljniji ponuđači počele da voze Nišlije na gradskim i prigradskim linijama, izjavio je danas direktor Direkcije za javni gradski prevoz Milan Milić. ;

On je podsetio da će u narednih sedam godina putnike prevoziti "Niš-ekspres" i konzorcijum koji čine beogradska "Lasta" i "Strela" iz Obrenovca.

"Odluka komisije postala je punovažna 9. januara. Izabranim prevoznicima je dat rok od mesec dana da za konduktere nabave uređaje za prodaju pojedinačnih karata, nakon tri meseca njihovi autobusi moraju da budu opremljeni kamerama, a posle šest meseci moraju da imaju brojače putnika", rekao je Milić na sednici Gradskog veća.

Milić je rekao da je tenderska komisija pre donošenja konačne odluke o izboru prevoznika pregledala sve autobuse prijavljenih prevoznika i uverila se da vozila zadovoljavaju propisane uslove, odnosno da su niskopodna, da imaju klima uređaje i rampe za osobe sa invaliditetom.

A EVROPA VOZI NA EURO6

Poređenja radi, u EU se od 2013/14 godine voze autobusi standarda "euro 6", čije norme podrazumevaju 5 do 12 puta niže vrednosti za određene elemente zagađenja vazduha. Stariji euro standardi su praktično proterani iz većeg dela Evrope. Ističemo primer Nemačke, gde je Upravni sud odlučio da gradovi Bon i Keln moraju da uvedu zabrane vožnje dizelaša "euro 5" od septembra 2019. godine. Slične propise imaju i Štutgart, Frankfurt, Majnz, Ahen, Hamburg, Berlin, a sudovi su počeli da donose zabrane i za saobraćaj starih dizelaša na autoputevima. A mi se onda pitamo zašto "vidimo" vazduh koji dišemo.

Prema njegovim rečima, sistem subvencionisanja gradskog prevoza neće biti promenjen kada počne da funkcioniše novi sistem gradskog prevoza.

"Prevoznici imaju cenu po pređenom kilometru i njihov prihod se izračunava tako što se ta cena pomnoži sa brojem pređenih kilometara. Ukoliko prihod od prodaje karata ne dostiže taj iznos, deo koji nedostaje se izdvaja iz budžeta grada", objasnio je Milić.

Gradonačelnik Niša Darko Bulatović rekao je ranije da je novi plan organizacije gradskog saobraćaja u Nišu napravljen posle studija i analiza kao i procena o potrebama građana i da će biti uvedene nove linije i produžene postojeće.

Odbornici opozicione "Niške incijative" ocenili su ove nedelje da će novi sistem gradskog prevoza dodatno uticati na zagađenje vazduha u Nišu, pošto je prevoznicima dozvoljeno da prevoze putnike i sa autobusima koji imaju "euro 3" motore (standard iz 2007).

Odbornik Srđan Nonić istakao je da će iz budžeta grada prevoznicima za sedam godina biti plaćeno 10,6 milijardi dinara, a moći će da voze putnike autobusima koji se putem oglasa mogu kupiti i za 1.500 ili 2.000 evra.

Poređenja radi, u EU se od 2013/14 godine voze autobusi standarda "euro 6", čije norme podrazumevaju 5 do 12 puta niže vrednosti za određene elemente zagađenja vazduha. Stariji euro standardi su praktično proterani iz većeg dela Evrope.

Ističemo primer Nemačke, gde je Upravni sud odlučio da gradovi Bon i Keln moraju da uvedu zabrane vožnje dizelaša "euro 5" od septembra 2019. godine. Slične propise imaju i Štutgart, Frankfurt, Majnz, Ahen, Hamburg, Berlin, a sudovi su počeli da donose zabrane i za saobraćaj starih dizelaša na autoputevima.

"Vazduh u Nišu skoro stalno zagađen"

Dozvoljavamo vožnju krševa a onda pitamo zašto "vidimo" vazduh koji dišemo. A prema najnovijim podacima Agencije za zaštitu životne sredine od početka godine u Nišu je kvalitet vazduha bio zadovoljavajući samo 24 časa i to između podneva 5. i 6. januara.

Ostalih dana koncentracije čestica PM 10 i PM 2,5 bile višestruko uvećane. Na mernoj stanici kod Instituta za javno zdravlje izmereno je čak 333 mikrograma PM 10 čestica po kubnom metru vazduha, što je bezmalo sedam puta više od dozvoljene koncetracije.