• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Noviteti iz Davosa: Regenerativno poslovanje - putokaz ka brzim promenama

Izvor mondo.rs

Glavni direktor za održivost u kompaniji Procter & Gamble, Virginie Helias, iz Davosa za Mondo donosi priču o regenerativnom pristupu, novom trendu među multinacionalnim kompanijama u zaštiti životne sredine.

 Procter & Gamble o glocal i regenerativnoj ekonomiji Izvor: P&G

Naučnici, tinktankovi i pojedina preduzeća usvajaju regenerativni pristup budućnosti, stavljajući intenzivniji fokus na sisteme osmišljene da bi zaštitili, obnovili i podstakli ljudski kapital i prirodne resurse.

Ono što je do sada postojalo u teoriji određene kompanije počele su da sprovode i u praksi, menjajući svoj način poslovanja u regenerativno preduzeće, a sve u cilju ubrzanja promena. Regenerativna preduzeća svesno stavljaju fokus na "glokalan" način poslovanja i snabdevanja, menjajući svoje shvatanje ulaganja, preduzetništva i razvoja zaposlenih.

Umrežene multinacionalne kompanije tradicionalno teže da stvari vrednuju na globalnom nivou, od nabavke sirovina i opreme, do politike upravljanja ljudskim resursima, a sve u cilju postizanja maksimalne efikasnosti.

U međuvremenu se pojavio hibridni pristup, javnosti poznat kao "glokal" (glocal, globalno i lokalno), koji objedinjuje ideju održanja maksimalnog učinka, istovremeno prepoznajući da se mesta proizvodnje, potrošačke navike i tržišta rada neretko drastično razlikuju.

Potrebe lokalnih potrošača mogu značajno varirati, kao i rešenja za zaštitu lokalne biološke raznolikosti. Posvećivanje veće pažnje regionalnim potrebama, sa dugoročnim načinom razmišljanja, može poboljšati uslove čime se posledično doprinosi napredovanju cele zajednice u kojoj se biznis razvija.

Uzmimo, na primer, lokalno snabdevanje vodom. Širom sveta, pa čak i unutar samih zemalja, postoji raznolikosti podneblja, pejzaža, kultura i ekonomija što probleme povezane sa korišćenjem vode čini složenim, zahtevajući jedinstveno rešenje za svaki sliv.

"Upravo ova situacija navela je P&G da pokrene procenu rizika voda na svim našim lokacijama, zasnovanu na podacima dobijenim u saradnji sa ekspertima Instituta za svetske resurse (WRI), Svetskog fonda za divlje životinje (WWF) i organizacije Upravljanje resursima životne sredine (ERM), a sve u cilju identifikovanja područja u svetu na koja treba staviti poseban fokus kako bi se postigle maksimalne pozitivne promene", kaže Helias.

Koristeći se podacima organizacije “WRI Aquedukt atlas za vodeni rizik”, kao i drugih izvora, identifikovano je 18 prioritetnih slivova u sedam zemalja u kojima su naši potrošači, dobavljači i postrojenja najizloženiji trenutnim i budućim rizicima povezanih sa potrošnjom vode.

Ovo je jedan od primera sistemskog pristupa za katalizaciju kolektivnih akcija na lokalnom nivou: 3 od 18 prioritetnih slivova na koje će se P&G fokusirati u narednoj deceniji nalazi se u centralnom Meksiku, uključujući i sliv koji okružuje Meksiko Siti.

Izvor: P&G

Tokom protekle godine, P&G je sarađivao sa lokalnim stručnjacima iz organizacije Očuvanje prirode, kako bi naučio više o problemima sa vodom i potencijalnim rešenjima u gradu i oko njega.

"Kao prvi korak u želji da budemo deo rešenja, ostvarili smo saradnju sa 'Meksičkim gradskim fondom za vodu', Agua Capital. koji je osnovan je 2018. godine kao inovativna platforma za saradnju između različitih sektora, sa ciljem da doprinese vodenoj sigurnosti Meksiko Sitija, stavljajući naglasak na prirodna rešenja. Kompanija P&G, zajedno sa ostalim članovima odbora, namerava da doprinese rešavanju problema prekomerne eksploatacije vodonosnika, neefikasnosti u infrastrukturi i operacijama, upravljanja poplavama, kao i poboljšanju prečišćavanja i ponovne upotrebe otpadnih voda", ističe Helias.

Regenerativna preduzeća, prožeta preduzetničkim duhom i svesna važnosti strateškog kontinuiteta, postavila su jasnu misiju, zauzevši odlučan stav i pristup rešavanju složenih izazova.

Predviđa se da će do 2030. godine doći do jaza od 40% između globalnog snabdevanja i potražnje za vodom. Pritisak na vodene resurse sve je veći, a neki gradovi, poput Kejptauna u Južnoj Africi, već su iskusili Day Zero: dan kada je grad gotovo ostao bez vode, a vlada zahtevala da četiri miliona stanovnika smanji kućnu potrošnju vode na 50 litara dnevno po osobi.

Ne samo da je voda neophodna za svakodnevni rad naših proizvodnih postrojenja, već je i sastavni deo 70% naših proizvoda za domaćinstva. Bilo da se radi o kupanju, pranju veša, kuvanju ili pranju posuđa, domaćinstva koriste 10% globalnog vodosnabdevanja, pojačavajući potrebu za pažljivim preispitivanjem svakodnevne upotrebe vode u budućnosti.

Većina domova u SAD-u dnevno koristi do 500 litara vode po osobi, što je neodrživo. Pre nekoliko godina započeli smo sa istraživanjem inovativnih sistema za prečišćavanje vode, iskustvenih platformi i proizvoda koji ne zahtevaju vodu ili je štede.

Tokom Svetskog ekonomskog foruma u ​​Davosu, u januaru 2019, vodili smo sveobuhvatnu raspravu sa ciljem da istražimo mogućnosti funkcionisanja domaćinstava sa 50 litara dnevno, dok se istovremeno osećaju kao da i dalje troše 500 litara. Cilj nam je bio da pronađemo rešenje koje obezbeđuje održivost života.

O PROCTER&GAMBLE

P&G uslužuje potrošače širom sveta sa jednim od najvećih portfolija pouzdanih kvalitetnih brendova kao što su Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Fairy®, Gillette®, head&shoulders®, Lenor®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Tide®. Poslovanje kompanije P&G obuhvata oko 70 zemalja širom sveta.

Koncept kuće koja troši 50 litara dnevno, koji je pokrenuo P&G, okupio je kompanije, kreatore politika i predstavnike zajednica sa ciljem da se razviju inovativna rešenja koja će smanjiti prekomernu potrošnju vode u urbanim sredinama.

Ovo je ambiciozan poduhvat koji zahteva međusektorsku saradnju koja bi omogućila brzo delovanje i korišćenje stručnjaka i resursa iz različitih oblasti, poput proizvođača kućnih uređaja, gradskih vlasti, komunalnih preduzeća, tehničkih partnera, nevladinih organizacija, agencija za nekretnine, inženjera, dizajnera kuća i mnogih drugih. www.50LHome.com

Odgovorno šumarstvo je još jedna oblast u okviru koje principi regenerativnog poslovanja rade na stvaranju realnih tržišnih podsticaja i trgovinske prakse, osiguravajući pozitivan uticaj na lokalne zajednice, kako u sadašnjosti, tako i u budućnosti.

Osim upravljanja šumama, regenerativni pristup želi da poveća otpornost kroz očuvanje lokalne bioraznolikosti i uspostavljanja prakse koja doprinosi njenom obnavljanju. WWF-ova Globalna mreža za šumarstvo i trgovinu (GFTN) jedna je od inicijativa sa najvećom vizijom transformacije sektora šumarstva.

Njihov cilj je da kreiraju snažnu silu koja će biti u stanju da spasi najvrednije i najugroženije šume sveta. Radeći sa kompanijama posvećenim odgovornom upravljanju šumama, GFTN pomaže u stvaranju uslova koji na lokalnim tržištima podstiču bioraznolikost, istovremeno pružajući ekonomsku i društvenu korist lokalnim zajednicama kroz obezbeđivanje razvoja šuma kako danas, tako i u budućnosti.

Pronalaženje kreativnih rešenja za bavljenje plastičnim otpadom na lokalnom nivou predstavlja još jednu od oblasti u kojima se regenerativna poslovna praksa saradnje među različitim sektorima i sistemske posvećenosti pojavljuje kao ključna za ostvarenje napretka u ovoj sferi.

"Nijedno preduzeće ne može samostalno da reši ovo pitanje, kao što ne postoji ni rešenje koje može postati samoodrživo bez ozbiljne uključenosti lokalnih zajednica. Kompanija P&G preuzela je vodeću ulogu u Alijansi za zaustavljanje plastičnog otpada, neprofitnoj koaliciji sačinjenoj od više od 40 kompanija koje proizvode, koriste, prodaju, prerađuju, sakupljaju i recikliraju plastiku. Povezujući tehničare, logističare i inženjere svetskog ranga, zajedničke resurse i globalni doseg celog lanca vrednosti industrije plastike, koalicija predstavlja nezabeleženu koncentraciju resursa usmerenih ka uklanjanju plastičnog otpada iz životne sredine. Umesto jednostavnog finansiranja, Alijansa prilikom saradnje sa vladama, zajednicama, nevladinim organizacijama i naučnicima primenjuje iskustvo i znanje svojih članica", kaže Helias.

Ovaj pristup započinje na najizazovnijim lokacijama u jugoistočnoj Aziji, gde je potreba najveća. Uviđajući da je lokalna radna snaga ključni element svakog rešenja u mestima gde nedostaje infrastruktura, mnogi projekti koje Alijansa podržava baziraju se na socijalnom preduzetništvu.

Uključivanje neformalnog sektora ubrzaće napredak, povećati ekonomsku atraktivnost zadržavanja materijala u sistemu, stvoriti radna mesta i ojačati one zajednice u kojima se u ovom trenutku sakupljači otpada nalaze na dnu lanca vrednosti.

Alijansa podržava niz projekata poput “Obnove Ganga” u Varanasiju u Indiji i “Projekta STOP” u Jembrani u Indoneziji. U oba primera rešenja koja se razvijaju su temeljno integrisana sa lokalnom zajednicom, i koriste zajedničke snage kako da bi dokazala da se kapitalna ulaganja mogu pospešiti i ubrzati.

Prelazak sa lokalnog na globalno, a ne obrnuto, idealan je način regeneracije.

"Čvrsto verujem da će usvajanje regenerativnih poslovnih praksi postati neophodno, a ne samo poželjno. Vreme 'manjeg zla' je iza nas. Sutrašnjica se temelji na suštinski boljim rešenjima, kako lokalno, tako i globalno", zaključio je Helias.

Više informacija pronađite na ovim linkovima:

https://medium.com/activate-the-future/regenerative-business-7-critical-issues-for-7-generations-c20e0fcbfead

https://www.inc.com/maureen-kline/the-business-of-future-is-regenerative.html

https://medium.com/activate-the-future/what-is-regenerative-business-3e562f909707

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Milos

Sta bih dao da odem na tu konferenciju da vidim kako Vucic vuce za rukave ove svetske glavonje da bi se slikao sa njima, i nama ovde prodavao pricu kako su ortaci, a oni u stvari ne znaju ni ko je on 😂😂

special image