Izvršni direktor "Fijata" Serđo Markione izjavio je da će sudbina dve fabrike te kompanije u italijanskim gradovima Pomilijano i Melfi, čiji su radnici na prinudnim odmorima, zavisiti od buduće situacije na svetskom tržištu automobila.

On je, kako navodi agencija ANSA, tokom Sajma automobila u Ženevi, rekao da će fabrike normalno raditi ako se situacija na svetskom tržištu automobila vrati u ranije tokove.

Markione je, međutim, upozorio da ukoliko se potražnja automobila dodatno pogorša "u Evropi neće biti proizvođača koji će moći da održi sadašnji proizvodni kapacitet".

Direktor "Fijata" je kazao da su fabrike u Pomilijanu i Melfiju dva odvojena slučaja, istakavši da bi fabrika u Melfiju, koja proizvodi Punto, lakše mogla da se oporavi uz podsticajne pakete, dok se fabrika u Pomilijanu nalazi u težoj situaciji, jer su to pogoni pomoćne industrije.

Izvršni direktor "Fijata" je kritikovao francusku vladu, koja je sa šest milijardi evra pomogla domaću auto-industriju , ocenivši da se kompanija kojom on rukovodi time dovodi u neravnopravan položaj.

"Ja cenim zalaganje francuske vlade, ali se postavlja pitanje kakav će biti konačan uticaj te odluke. Ja ne želim da govorim šta bi, ili šta ne bi, Berluskonijeva vlada trebalo da uradi, ali treba da shvati da je to problem nastao van tržišta. 'Fijat' se danas nalazi u igri pod neravnopravnim uslovima i od 2004. godine je prepušten sam sebi", istakao je Markione.

On je rekao da "Fijat" sada pregovora na više strana, jer želi da razvija saveze, dodavši da će na tržištu ostati pet do šest proizvođača, od kojih će svaki nuditi tržištu najmanje pet miliona vozila.

Markione je naglasio da veruje u dogovor koji je "Fijat" postigao sa američkim "Krajslerom", rekavši da ne bi trebalo da bude odloženo davanje pozajmice toj kompaniji u visini od pet milijardi dolara, što je predviđeno za 31. mart.

On je rekao da će danas otputovati u SAD, gde će se sastati sa predstavnicima "Krajslera" i američkih finansijskih institucija.

Ranijeri: Nema promena u saradnji sa Srbijom



Zatvaranje pojedinih fabrika "Fijata" u Italiji neće se ni na koji način odraziti na najavljenu proizvodnju "punta 1.8.8." u "Zastavi", kao ni na primenu strateškog ugovora Srbije i torinskog proizvođača automobila, potvrdili su potpredsednik "Fijata" zadužen za medije Gualberto Ranijeri i savetnik u Ministarstvu ekonomije Aleksandar Ljubić.

Ranijeri je rekao Tanjugu da nema promena u proizvodnji "punta" u Kragujevcu, koja bi trebalo da počne tokom ovog meseca, kao ni u primeni strateškog ugovora između Srbije i "Fijata" koji je potpisan novembra prošle godine.

On je ranije izjavio da je sve drugo u vezi sa tim spekulacija i da "Fijat" isuviše ceni kupce i svoje srpske partnere da bi ih "uvukao u neke naivne igre".

Savetnik u Ministarstvu ekonomije zadužen za saradnju sa "Fijatom" Aleksandar Ljubić rekao je Tanjugu da je odluka da ta italijanska kompanija dolazi u Srbiju potpuno sigurna i da su u toku pripreme za proizvodnju "punta" koja bi u Kragujevcu trebalo da počne u drugoj polovini marta.

"Što se nas tiče, program se nastavlja i nama je bitno da svaka faza ovog proleća bude realizovana. Početak proizvodnje 'punta' kreće kada je najavljen i u ovom trenutku sve ide kako treba", istakao je Ljubić.

U ponedejak je u "Zastavu" stigla prva isporuka delova, a Železnice Srbije su danas najavile da će, u saradnji sa železnicama Hrvatske, Slovenije i Italije, u naredna dva meseca biti formirano pet, a do kraja godine čak trideset teretnih kompozicija koje će prevoziti delove "punta" do Kragujevca.

"U ovom trenutku mi se bavimo pripremom proizvodnje koja će početi u drugoj polovini marta", rekao je Ljubić i dodao da su građani zainteresovani za kupovinu više od 12.000 vozila, bez obzira da li je reč o programu "staro za novo", ili o kupovini na kredit sa subvencioniranom kamatom od 4,5 posto.

(Tanjug)