Očekuje se da će, nastavi li vodus da se širi ovom brzinom, doseći 113 milijardi američkih dolara samo u delu prodaje avionskih karata.

Aviokompanije voze poluprazne ili prazne aviona samo da ne bi izgubile slotove (ugovorene termine) na aerodromima, trošeći pritom velike novčane iznose i za gorivo, i za osoblje.

Razlog tome su, upozorava Buznis insajder, evropska pravila, po kojima aviokompanija mora držati otvorenim 80 odsto dodeljenih slotova ili joj preti gubitak. A jednom kada izgubite "termin" na nekom aerodromu, teško da ćete dobiti sličan.

Pojedini britanski zvaničnici nadležnim telima za aviopromet predložili da privremeno suspenduju primenu evropskih pravila o slotovima, dok traje epidemija koronavirusa.

ER SRBIJA NE LETI DO ITALIJE

Nacionalna aviokompanija Er Srbija će od danas do kraja marta privremeno suspendovati letove na dvema linijama ka Italiji do kojih leti sa aerodroma "Konstantnin Veliki". Reč je o letovima na linijama Niš - Bolonja i Niš - Rim, saopšteno je iz Er Srbije.

Određene mere pomoći avioindustriji već je najavila kineska vlada. Tamošnja Uprava za civilno vazduhoplovstvo najavila je da će smanjiti aerodromske takse i naknadu za kontrolu leta, te da će odložiti primenu rasporeda letenja za predstojeću letnju sezonu.

U saopštenju objavljenom na zvaničnoj internet stranici CAAC, navodi se da će do daljeg biti suspendovana evaluacija performansi kada je reč o polascima i dolascima aviona na vreme, kao i da će vreme odobrenja za nastavak međunarodnih letova biti skraćeno, prenosi Rojters.

Iz CAAC-a su prošle nedelje saopštili da će uvesti novčanu podršku za domaće i strane avioprevoznike kako bi ih podstakli da obnove usluge i prekinu obustavu letova.