Zbog propasti ove avio-kompanije, koja povezuje sve regione Ujedinjenog Kraljevstva s glavnim evropskim destinacijama, ne samo da je ugroženo oko 2.400 zaposlenih, već bi to moglo da se odrazi i na aerodrome i na ograničenje poslovnih putovanja.

"Svi avioni su prizemljeni i kompanija u Velikoj Britaniji odmah prestaje sa prodajom (letova)", naveo je Flajbi u saopštenju, pošto se britanska vlada povukla iz paketa mera za spasavanje kompanije, koji je bio dogovoren u januaru.

Kolaps Flajbija takođe predstavlja problem za premijera Borisa DŽonsona, koji je obećao da će Britaniju "podići na viši nivo" investiranjem u regionalne saobraćajne veze, ocenjuje Rojters.

Ovaj vazduhoplovni operator, često označavan kao najveći nezavisni regionalni avio-prevoznik u Evropi, prevozio je oko osam miliona putnika godišnje između 81 aerodroma i bio je u vlasništvu konzorcijuma koji su sačinjavali Virdžin Atlantik, Stobart Grupa i Sajrus Kepital.

Ovo je prva veća avio-kompanija koja potpuno prestaje da radi otkako je krajem prošle izbila epidemija koronavirusa u Kini koja je od tada odnela oko 3.000 života.

Avio-prevoznici masovno smanjuju troškove otkazivanjem letova kako bi prebrodili krizu nastalu zbog koronavirusa, koja se pogoršala od kraja februara kada je epidemija izbila i u Evropi, pri čemu je najgora situacija u Italiji.

Britiš Ervejz, Izidžet, Lufthanza i Junajted Erlajns samo su neke od avio-kompanija koje najavljuju mere uštede troškova, dodaje britanska agencija.