Zbog zabrane kretanja, operateri će na raspolaganju biti od devet do 16 časova, a van radnog vremena moguće je ostaviti prijavu kao govornu poruku.

Svi "sumnjivi slučajevi" mogu da se prijave Kontakt centru na broj 011/6350-322 ili putem sajta www.inspektor.gov.rs i, uz ocenu, proslediti nadležnoj republičkoj inspekciji.

Vlada Srbije izdala je uredbu da se za vreme vanrednog stanja ne mogu povećavati cene, odnosno da je ograničena trgovačka marža na određene proizvode.

I BEZ KORONE 1.600 PRIJAVA

Direktorka za regulatornu reformu u NALED-u Jelena Bojović kaže da građani svake nedelje upute oko 1.600 prijava inspekcijama i da im je sada prijavljivanje olakšano, jer ne moraju unapred da znaju u čijoj nadležnosti je problem koji imaju. "Svako ko uoči poslovanje u sivoj zoni, narušavanje prava potrošača ili radnika ili sumnja u bezbednost proizvoda ili usluga, na jednom mestu može da podnese prijavu bilo kojoj od 44 republičke inspekcije", rekla je Bojović, dodajući da je moguće podneti i pritužbu na postupanje službenih lica republičkih inspekcija.

Jedinstven Kontakt centar za prijave nezakonitosti otvoren je kako bi se sprečile neregularnosti na tržištu u vreme pandemije COVID-19, saopštilo je Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave.

Građani su to shvatili kao da su cene zamrznute, pa prijavljuju svako poskupljenje, ali to nije slučaj. Ukoliko se cene (uglavnom uvoznih) sirovina menjaju, poskupljuje transport zbog ograničenih kapaciteta, i krajnja cena proizvoda će morati da poraste i ako nema zloupotreba, kojih svakako ima.

Tokom celog dana, moguće je podnositi prijave i onlajn preko jednostavne kontakt forme na sajtu www.inspektor.gov.rs.

Prijave mogu da se podnesu i anonimno, a oni koji ostave kontakt podatke dobiće u roku od 72 sata povratnu informaciju kojoj republičkoj inspekciji je prosleđena.

Republičke inspekcije imaju zakonski rok da obaveste podnosioca o toku postupka.

Kontakt centar pokrenula je Vlada Srbije, u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, Jedinicom za podršku koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor, Kancelarijom za IT i eUpravu i NALED-om i, a uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj, koja u okviru dvogodišnjeg projekta podržava reformu inspekcija u Srbiji.

EBRD je u žellji da pomogne ublazavanju negativnih posledica pandemije na rast sive ekonomije omogućila da Kontakt centar bude uspostavljen za samo pet dana.

"Vanredno stanje prouzrokovano pandemijom virusa COVID 19 ubrzalo je početak rada Kontakt centra, jer i u ovoj situaciji mogu se naći pojedinci koji žele da se okoriste od situacije", rekao je ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić.

Ministar kaže da je namera da se kroz rad Kontakt centra zaštite građani i privrednici od nesavesnog ponašanja.