Mere socijalnog distanciranja uvedene radi sprečavanja širenja novog korona virusa teško će se primenjivati u avionima, saopštile su evropske aviokompanije.

To je saopšteno u trenutku kada avioindustrije i vlade širom sveta razmatraju kako da vrate avione na nebo, piše briselski portal Euroaktiv.

Pandemija virusa Kovid-19 prizemljila je mnoge avione, a aviokompanije se trude da ne potonu dok troše rezerve novca, piše portal i dodaje da je većina rastrzana između obavljanja operativnih službi, traženja državne pomoći i planiranja opstanka tokom karantina.

Ministri za saobraćaj zemalja članica EU trebalo bi danas da održe video konferenciju na kojoj će raspravljati o nastavku službe, a Evropska komisija priprema strategiju za to i za koju se nadaju da će biti objavljena do sredine maja.

Pojedine kompanije već su uvele određene mere, poput ukidanja srednjeg sedišta na pojedinim letovima i obaveznog nošenja maski.

Međutim, glavne aviokompanije, uključujući Er Frans, KLM, Lufthansa i IAG grupa oprezno se odnose prema najavljenim smernicama, a u pismu koje je industrijska grupa A4E poslala ministrima insistira se na tome da "društveno distanciranje nije potrebno ili održivo u avionu".

"Mere i propisi moraju da budu proporcionalni i da odražavaju stvarne nivoe rizika", piše u pismu, kao i to da putnicima mora biti zagarantovan pristup ličnoj zaštitnoj opremi, poput maski.

U pismu piše i da svaka mera koja se uvede radi sprečavanja širenja korona virusa mora da bude privremena i da je država plati, dok preventivne mere, poput merenja temperature putnicima moraju da sprovode samo kvalifikovani službenici.

Kako se navodi, u ovom trenutku najveća briga aviokompanija su troškovi, pa tako Lufthansa kaže da je na gubitku milion evra po satu.

Izvršni direktor Rajanera Majkl O'Liri nedavno je rekao da njegova kompanija neće nastaviti da radi ukoliko se ukine srednje sedište i istakao da bi to uništilo irsku aviokompaniju.

Prema zdravstvenim radnicima, putnici bi trebalo da drže distancu od dva metra, međutim s obzirom na veličinu modernih kabina aviona, za jednog putnika bi trebalo odvojiti otprilike sedam sedišta kako bi imali dovoljno prostora.