Da letimo "k'o ljudi" TREBAĆE BAR DVE GODINE | Mondo Portal

  • Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ekonomija

Da letimo "k'o ljudi" TREBAĆE BAR DVE GODINE

Izvor mondo.rs Izvor Tanjug
Izvor mondo.rs Izvor Tanjug

Da bi putnici opušteno došli na aerodrom, i komotno leteli na izabranoj destinaciji biće potrebne godine, upozoravaju iz Boinga.

Izvor: Guliver/Getty Images, Elias/iStockphoto

Vazdušni saobraćaj se još nekoliko godina neće vratiti na nivo pre izbijanja pandemije korona virusa, ni po obimu ni po kvalitetu letenja, kaže generalni direktor Boinga, Dejvid Kalhun.

Kalhun obnovu vazdušnog saobraćaja meri "američki", u vrednosti akcija i dividendama, pa je na godišnjem sastanku grupe rekao da će biti potrebno tri do pet godina pre nego što se obnove dividende Boinga, američkog proizvođača aviona koji ima veliku štetu zbog pandemije korona virusa, ali su mu muke krenule pre toga.

Možda će vas zanimati

Vazduhoplovni sektor je među prvim ekonomskim žrtvama pandemije korona virusa, a Boing je i pre pandemije bio u krizi i zbog aviona "737 max", kojem je zabranjeno letenje posle dve avionske nesreće u kojima je poginulo 346 osoba.

Proizvodnja tog aviona, koji je imao veliki broj narudžbi, je prekinuta i fabrika čeka dozvolu da je obnovi.

Zbog svih problema, Boing je otkazao ugovor vredan 4,2 milijarde dolara o kupovini odeljenja civilne avijacije brazilskog proizvođača aviona Embrajer.

Teška vremena su i kod konkurencije, odakle je danas stigla vest da Erbas na prinudni odmor šalje 3.200 radnika iz postrojenja u Brotonu u Velsu.

Prema britanskom programu, poslodavci mogu da šalju radnike na prinudni odmor uz isplatu od 80 odsto od primanja ali uz ograničenje od 2.500 funti (oko 2.900 €) po radniku.

Erbas" će davati između 85 i 90 odsto od plate u skladu sa sporazumom potpisanim sa predstavnicima sindikata.


Evropski proizvođač aviona objavio je nešto ranije do sada najsumorniju procenu štete pretrpljene zbog virusa korona u kojoj radnicima poručuje da se pripreme na potencijalno ukidanje većeg broja radnih mesta i upozorava da je opstanak kompanije u pitanju ukoliko se odmah ne reaguje.

Početkom meseca Erbas je počeo sa sprovođenjem programa otpuštanja uz isplatu državne pomoći počevši od 3.000 radnika u Francuskoj.

Zbog teške situacije u pomoć, uglavno privatnim kompanijama, će priteći poreski obveznici. Predsednik SAD, Donald Tramp, najavio je da će američke aviokompanije dobiti "dobar deo" 50 milijardi dolara vredne moći vlade, a pare u avioindustriju i aviosaobraćaj "sipaju" i u Evropi. Tu su vlade Francuske i Holandije najavile 10 milijardi evra pomoći u kreditima i garancijama za konzorcijum Er Frans-KLM, a pomoć se smeši i nemačkoj Lufthanzi.

PROČITAJTE I OVO

Inicijalizacija u toku...

Komentari 4

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

angie

Naravno da se jos dugo nece vratiti ona sloboda koju smo imali pre ove krize. Letece ko mora, nekim manjim letovima i privatnim letovima po grupama, poput royal charter service. A mi obicni smrtnici cemo jos sacekati....

Serbia forever

Znači, trebaće nam 2 godine da postanemo ljudi, da bi mogli da letimo!?

Bager

Pa sad, 'ko ljudi' mnogi nisu leteli ni pre pandemije s obzirom na gustinu ljudi u avionima na velikom broju letova

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU