Kupovina onlajn i rokovi vracanje novca

  • Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ONLAJN KUPOVINA

Nije vam stigla narudžbina? Trgovac bi trebalo da vrati novac, ali…

Autor Georgi Mitev Šantek Izvor Večernje novosti
Autor Georgi Mitev Šantek Izvor Večernje novosti

Nagli skok onlajn trgovine u Srbiji, uslovljen korona pandemijom , doveo je i do zagušenja kod kurirskih službi ali i povećanog broja žalbi potrošača. Šta ako vam naručena roba (pre)dugo ne stigže?

Izvor: gorodenkoff/iStockphoto

Našli se "pravu stvar" preko neta, cena je da ne može bolje, i sada prolaze nedelje a od robe ni traga ni glasa. Šta da uradite? Pa ako je baš bilo Alanfordovska "cena prilika", možda da sačekate još malo ali ako vam je dozlogrdilo da čekate i slušate logističke izgovore da je "kurirska služba pretrpana", možete da tražite novac nazad.

Potrošači koji su kupili i platili robu onlajn imaju pravo da raskinu raskinu ugovor ako rok za isporuku nije poštovan, a trgovac je u obavezi da vrati novac u roku od tri dana, pišu "Večernje novosti".

Možda će vas zanimati

Šef tima pravnog tima Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPOS), Mladen Alfirović kaže za beogradski dnevnik da je zakonski rok za isporuku u Srbiji 30 dana (ako nije dogovoreno drugačije), i da se posle toga "automatski raskida".

Ali, to nije dovoljno, bar ne u Srbiji, jer Alfirović navodi i dalju proceduru po kojoj bi trebalo da dobijete svoj novac nazad. Potrebno je da trgovca obavestite elektronskim ili pisanim putem da raskidate ugovor jer nije ispoštovao rok isporuke robe, koju navedete prema podacima koji ste dobili pri narudžbi (podaci iz narudžbenice).

Savet je i da se tom prilikom dostavi broj računa u banci na koji da trgovac novac uplati, da se ne bi "napravio lud" i da bi se skratila dalja procedura.

Posle toga trgovac ima rok od tri dana da vrati novac, i tek ako se to ne desi posle tog roka slučaj može da se prosledi inspekciju.

Nažalost, pitanje je i koliko inspekcija može da pomogne, ako se ne radi o velikom trgovcu koji eventualno ima i svoje fizičke prodavnice.

Ako ni inspekcija "ne upali", ostaje žalba NOPOS, što bi eventualno moglo da dovede do "zatvaranja" sajta neozbiljnog trgovca, i sud – što je skup i dugotrajan proces čak i kada se ne radi o onlajn kupovini u Srbiji.

Savet kupcima za kraj, ili za početak, je – kupujte kod proverenih trgovaca a ako vam je nešto baš "zapalo za oko" na vebsajtu na koji ste sad naleteli prvu put, gledajte da to ne bude nešto skupo da, u krajnjem slučaju, možete da prežalite taj novac.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

PROČITAJTE I OVO

Inicijalizacija u toku...

Komentari 2

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Da

Ili kupujte pouzecem tj. da platite proizvod tek kad vam stigne na kucnu adresu. Inace, AKS je najgora kurirska sluzba koja postoji, to treba naglasiti uvek i svuda. Nisu ni ostali cvecke, ali AKS... jao

Korto

@Da Tačno!

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU