
Predstavnici aviokompanije “Erbas” sastali su se sa ministrom za infrastrukturu Milutinom Mrkonjićem I dogovorili aktiviranje ugovora iz 1998. Godine kojim je Srbija dogovorila kupovinu osam aviona.
Sporni ugovor sa “Erbasom” vredan 580 milona dolara, sklopio je tadašnji potpredesnik Vlade SRJ Vojislav Šešelj, piše “Press.”
Avans od 23,5 miliona dolara ovoj kompaniji je trebalo da uplati tadašnji generalni direktor “Jata” Živorad Petrović, koji je ubijen dve godine kasnije. Sporni ugovor nikada nije zaživeo, a nije poznato gde je “završilo” 23,5 miliona dolara avansa.
Srbija, odnosno “Jat” zbog nerešenih pitanja oko ovog ugovora već 11 godina ne može da kupi nijedan avion”, kaže izvor ovog lista.
Mrkonjić i predstavnici “Erbasa” dogovorili su da se revidiraju delovi ugovora. Zanimljivo je, međutim, da je taj sastanak obavljen u tajnosti, a da o njemu rukovodstvo “Jata nije ni obavešteno.
Poslovodstvo Jat ervejza nije bilo pozvano na sastanak sa predstavnicima Erbasa (Airbus) u Beogradu, kazao je danas generalni direktor srpske aviokompanije Saša Vlaisavljević.
On je agenciji Beta kazao da ne zna šta je bila tema razgovora i da od Ministarstva infrastrukture Jat ervejz nije dobio zvanično obrazloženje zašto predstavinici te aviokompanije nisu bili pozvani na razgovore sa Erbasom.
“Dogovoreno je da se ugovor iz 1998. Godine pokrene već ovog meseca I da se revidiraju štetni delovi tog ugovora. Potrebno je da se definiše nova ponuda I obezbede finansije za realizaciju celog ugovora. Nema spora oko avansa, samo treba da krenemo u bnabavku novih aviona “erbasa” kao što je I dogovoreno. To je jedino jasno u tadašnjem ugovou , dok je sve ostalo štetno za Srbiju. To ćemo sada ispraviti”, istakao je sagovornik lista.
Inače, oko rešavanja problema formirane su dve komisije, jedni vodi ministar infrastrukture, a drugu “Jat.”
Plan “Jata” je da se od “ATR-a”, u kome “erbas” ima 50 odsto vlasništva, uzmu četiri aviona tipa 72500, vredne po pet miliona dolara.
Generalni direktor Jata Saša Vlaisavljević kazao je agenciji Beta da je pitanje ugovora s Erbasom složeno, ali da je "konacno pokrenuto sa mrtve tacke".
Vlaisavljević je naveo da će tročlana komisija Jat ervejza, u kojoj su potpredednik Upravnog odbora Nenad Petrović, Tanja Jovanović i Mića Jovanović, razgovarati sa proizvođačima o nabavci aviona u Parizu od 15. do 21. juna.
"Nakon toga ce komisija informisati UO Jata o detaljima, a sledeći korak je će biti zvaničan predlog Vladi Srbije", kazao je on.
Vlaisavljević je u martu najavio da će obnova flote Jat ervejza početi u tromesečju 2010. godine uzimanjem na lizing četiri aviona kapaciteta od 70 do 90 mesta, novih ili starih do pet godina. Lizing će finasirati Jat, uz garanciju države.
List ističe da je i predsednik Srbije Boris Tadić prilokom nedavne poste Francuskoj o spornom ugovoru razgovarao sa predsednikom Francuske Nikolom Sarkozijem.
(MONDO/Beta)
Sporni ugovor sa “Erbasom” vredan 580 milona dolara, sklopio je tadašnji potpredesnik Vlade SRJ Vojislav Šešelj, piše “Press.”
Avans od 23,5 miliona dolara ovoj kompaniji je trebalo da uplati tadašnji generalni direktor “Jata” Živorad Petrović, koji je ubijen dve godine kasnije. Sporni ugovor nikada nije zaživeo, a nije poznato gde je “završilo” 23,5 miliona dolara avansa.
Srbija, odnosno “Jat” zbog nerešenih pitanja oko ovog ugovora već 11 godina ne može da kupi nijedan avion”, kaže izvor ovog lista.
Mrkonjić i predstavnici “Erbasa” dogovorili su da se revidiraju delovi ugovora. Zanimljivo je, međutim, da je taj sastanak obavljen u tajnosti, a da o njemu rukovodstvo “Jata nije ni obavešteno.
Poslovodstvo Jat ervejza nije bilo pozvano na sastanak sa predstavnicima Erbasa (Airbus) u Beogradu, kazao je danas generalni direktor srpske aviokompanije Saša Vlaisavljević.
On je agenciji Beta kazao da ne zna šta je bila tema razgovora i da od Ministarstva infrastrukture Jat ervejz nije dobio zvanično obrazloženje zašto predstavinici te aviokompanije nisu bili pozvani na razgovore sa Erbasom.
“Dogovoreno je da se ugovor iz 1998. Godine pokrene već ovog meseca I da se revidiraju štetni delovi tog ugovora. Potrebno je da se definiše nova ponuda I obezbede finansije za realizaciju celog ugovora. Nema spora oko avansa, samo treba da krenemo u bnabavku novih aviona “erbasa” kao što je I dogovoreno. To je jedino jasno u tadašnjem ugovou , dok je sve ostalo štetno za Srbiju. To ćemo sada ispraviti”, istakao je sagovornik lista.
Inače, oko rešavanja problema formirane su dve komisije, jedni vodi ministar infrastrukture, a drugu “Jat.”
Plan “Jata” je da se od “ATR-a”, u kome “erbas” ima 50 odsto vlasništva, uzmu četiri aviona tipa 72500, vredne po pet miliona dolara.
Generalni direktor Jata Saša Vlaisavljević kazao je agenciji Beta da je pitanje ugovora s Erbasom složeno, ali da je "konacno pokrenuto sa mrtve tacke".
Vlaisavljević je naveo da će tročlana komisija Jat ervejza, u kojoj su potpredednik Upravnog odbora Nenad Petrović, Tanja Jovanović i Mića Jovanović, razgovarati sa proizvođačima o nabavci aviona u Parizu od 15. do 21. juna.
"Nakon toga ce komisija informisati UO Jata o detaljima, a sledeći korak je će biti zvaničan predlog Vladi Srbije", kazao je on.
Vlaisavljević je u martu najavio da će obnova flote Jat ervejza početi u tromesečju 2010. godine uzimanjem na lizing četiri aviona kapaciteta od 70 do 90 mesta, novih ili starih do pet godina. Lizing će finasirati Jat, uz garanciju države.
List ističe da je i predsednik Srbije Boris Tadić prilokom nedavne poste Francuskoj o spornom ugovoru razgovarao sa predsednikom Francuske Nikolom Sarkozijem.
(MONDO/Beta)
Pridruži se MONDO zajednici.