Neki ljubitelji četverotočkaša zatamnjuju stakla iz praktičnih razloga - radi zaštite od sunčevih zraka, neki zato što, jednostavno, ne žele da budu viđeni, ali najviše ima onih koji se na ovaj korak odluče zbog "vizuelnog razloga".

Zatamnjivanje stakala na vozilima hit je, kako u Srbiji, tako i u regionu. Svedoci smo da je u gradu veliki broj vozila zatamnjeno.

Stručnjaci upozoravaju da svako ko se odluči na ovakav vid modifikacije vozila, obavezno to uradi kod ovlašćenih lica. Ali i da ne preteruje. Previše zatamnjena stakla na vozilu sprečavaju vozača da dobro vidi, pogotovo u noćnim satima.

U čitavoj priči ne sme se zaboraviti ni Zakon, a on je jasan i precizan.

Šta kaže zakon?

Zatamnjivanje stakala je dozvoljeno članom 72 Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima.

Sva stakla iza stuba (zadnja bočna stakla i zadnje vetrobransko staklo) mogu biti naknadno zatamnjena bez ograničenja, a stakla u ravni vozača mogu biti naknadno zatamnjena do 30% (ranije je to bilo 25%). Prednja šoferšajbna se ne zatamnjuje.

Zatamnjenje stakla u ravni vozača koje je fabrički tonirano i najsvetlija folija (koja ima toplotnu i UV zaštitu kao i tamnije folije), uklapaju se u zakonski okvir (do 30% zatamnjenja).

Za ugrađene folije u skladu sa ovim Pravilnikom izdaju se ATESTI o propustljivosti folije.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.