Širom Evrope već se najavljuju velike rasprodaje, jer trgovcima ne odgovara da im prošlogodišnja roba stoji u magacinima i čeka narednu sezonu za prodaju.
Slično je i u Srbiji, pad cena garderobe je izvestan, ali kao što smo već navikli, ne u obimu i procentima kao u razvijenim evropskim zemljama. U svetu su rasprodaje već krenule, a ali "pik" tek treba očekivati.
Konsultantska firma McKinsey procenjuje da globalna vrednost neprodate odeće u prodavnicama i skladištima iznosi između 140 i 160 milijardi evra.
To je dvostruko više od uobičajenih nivoa. Neki veliki zapadni trgovci odećom ističu kako se "guše" u zalihama prošlogodišnje odeće koja bi uobičajeno bila rasprodata tokom jesenskih i zimskih sniženja.
Kupovina odeće i obuće u Srbiji, samo u martu prošle godine pala je za 54 odsto, a za dodatnih 20 procenata u aprilu. Širom sveta prodaja je pala i do 90 odsto tokom prošle godine, a iako su mnogi jedva čekali ponovno otvaranje butika, kupci ni tada nisu pohrlili u njih.
Naprotiv, mnogi se boje krize te upravo na ovim stvarima pokušavaju da uštede novac.
Iz Udruženja trgovaca Austrije ističu da se u skladištima lanaca koji prodaju odeću nagomilalo više od 50 miliona neprodatih artikala, koji će posle otključavanja morati da se prodaju. Takođe, jedan od primera je i irska maloprodaja brze mode, zastupljena širom Evrope, a koja je istakla da će staviti neprodatu odeću za jesen i zimu, u vrednosti od 200 miliona funti u skladišta da bi pokušali da ih prodaju kasnije ove godine.
S druge strane, to što je loše po trgovce, dobro je za građane, jer će "otključavanje doneti rasprodaje", naglašavaju u austrijskom Udruženju.
Smatraju da ono što bude preostalo od zimske robe biće prodato u autlet prodavnicama ili donirano humanitarnim ustanovama, jer ne veruju da će se trgovci odlučiti da tu robu ostave u skladištu do naredne sezone.
Profesor na Ekonomskom fakultetu u Beogradu, Goran Petković ističe da je za proizvođače i trgovce u Evropi prosto neprihvatljiv poslovni model da prošlogodišnju robu ostavljaju za prodaju u narednoj sezoni.
"To se u tim zemljama smatra pogubnim za imidž prodavnice - da se zateknu prošlogodišnji modeli, te oni moraju da odu u autlet centre. Sada su i autlet centri zatrpani, jer se ni tamo nije prodavalo, pa sada verovatno planiraju kako znaju i umeju da rasprodaju te se stoga i očekuju rasprodaje", kaže Petković.
(MONDO/Blic)
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte