• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

DRASTIČNO SKOČILA CENA POLOVNJAKA: Na placevima osvanuli novi cenovnici, automobili skuplji i više od 1.500 evra

Autor Tamara Jovanović

Poskupljenju doprinosi i to što se ljudi na Zapadu zbog krize prouzrokovane koronom sve ređe odlučuju za promenu automobila, iako su ranije menjali automobile u proseku posle tri godine vožnje.

 polovni automobili prodaja cena poskupljenje Izvor: Rina

Ljudi u inostranstvu se sve teže odlučuju za promenu automobila, iako su to ranije činili u proseku posle tri godine vožnje, jer strahuju za svoje prihode u vreme krize za prodaju polovnih automobila.

Polovni automobili su poskupeli u Evropi sredinom prošle godine zbog pandemije koronavirusa, ali tu nije kraj.

Građani Srbije koji planiraju kupovinu četvorotočkaša moraće da izdvoje još novca, jer cenu će podići i najava Nemačke da će izmeniti zakon o garanciji, što bi obezbedilo veću sigurnost da su vozila ispravna ili bar besplatnu popravku o trošku prodavca ako u roku od godinu dana dođe do nekog kvara.

Možda će vas zanimati

Smatra se da će zbog toga cene polovnih automobila porasti do 20 odsto kako bi trgovci osigurali sebe. Poskupljenju doprinosi i to što se ljudi na Zapadu zbog krize prouzrokovane koronom sve ređe odlučuju za promenu automobila, iako su ranije menjali automobile u proseku posle tri godine vožnje.

Ekologija

Vlasnici auto-placeva kažu da je ponuda automobila prepolovljena, a da su cene otišle naviše, pa su automobili koji su koštali oko 7.000 evra sada skuplji i za 1.500 evra, a pojedini modeli su čak i duplirali cene.

Ekologija takođe doprinosi poskupljenju polovnih automobila, jer se traže vozila s dizel-motorima standarda evro 4 i evro 5, iako uvoz vozila sa evro 3 motorom još uvek nije zabranjen u Srbiji.

Evro 3 motori

Borko Čarkilović, vlasnik auto-placa, kaže za Kurir da se vozila sa evro 3 motorima skoro više i ne uvoze.

"Kod nas nije toliki problem prodaje koliki je problem nabavke automobila. Kao neko ko je uvozio po 20 automobila mesečno sada sam spao na devet. Smatram da je razlog tome upravo to što se ljudi u inostranstvu sada mnogo teže odlučuju za zamenu automobila. Takvo je vreme, kriza vlada svuda i verujem da i tamo dosta ljudi strahuje za posao i prihode. Što se tiče vozila sa evro 3 motorima, iako nemamo zabranu za uvoz, retko se uvoze, jer je neisplativo, odnosno ne može da se proda za onoliko koliko se u njega uloži dok se kupi i uveze iz inostranstva", rekao je Čarkilović.

(Mondo/Kurir)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo

Tagovi

Komentari 20

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Janko

Da skočile cene labina bez ikakve dokumentacije.Auta do 5 god starosti nema ispod 200 hiljada kilometara a oni prodaju auta sa 12-13 godina sa 150 hiljada. Drugar kupio Audi 3 2009 godište sa 170 hiljada posle pola godine pojavi se ovaj carlvertikal valjda sam pogodio naziv. Uglavnom zadnji put u Nemačkoj se pojavio 2018 god sa 480 hiljada kilometara. Jedino auta kupljena u Srbiji imaju validnu kilometražu,da ne pričam da je kod nas prosek 10-15 hiljada kilometara godišnje. Samo firmina vozila vrte veće kilometre ali opet i to se može proveriti

Hmm...

Kod mene u ulici skoro svi kola starosti preko 15 godina. I niko ih neće menjati još par godina. A ako cena polovnjaka još skoči tek ih onda neće menjati. Ni penzioneri ni mladi. Ja imam platu oko dve prosečne ali i dalje vozim 20 godina star BMW i ne verujem da ću ga manjati skoro.

Korisničko ime

Da je sreće niko ne bi kupovao krševe sa placeva. Tamo nema 10% automobila koji nisu havarisani i slupani pa sređivani.

special image