• Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

PORED TAKSE, TREBA I POSEBNA DOZVOLA: Ako ime vaše firme sadrži ovu reč, to će vas DEBELO koštati

Ako imate ambiciju da osnujete firmu, pored toga kojom delatnošću ćete se baviti, vrlo je bitno da izaberete i zvučan, jasan naziv koji će potencijalnim klijentima poslati nedvosmislenu poruku.

Novac2 Izvor: MONDO/Uroš Arsić

Oni koji žele da u imenu firme imaju reč "Srbija", osim toga što će morati da zatraže dozvolu Vlade Srbije, moraće tu privilegiju i prilično skupo da plate. 

Uskoro će taksa koja se odnosi na rešenje za koje je data prethodna saglasnost za unošenje naziva Srbija u poslovno ime privrednog subjekta, umesto 529.300 dinara, koštati čak 14.820 dinara ili oko 120 evra više, odnosno 544.120 dinara ili oko 4.630 evra.

To je, po svemu sudeći, i glavni razlog što sve manji broj firmi u svom imenu sadrži tu reč, jer su samo tri kompanije u protekloj godini zatražile u Privrednom registru da u svoje ime stave reč "Srbija", dok u 2021. godini to nije učinio nijedan preduzetnik niti osnivač privrednog društva.

Možda će vas zanimati

Zanimljivo je to da je pre nego što je uvedena ova taksa, pre oko 10 godina, tokom godine u proseku i više od 200 firmi u svoj naziv stavljalo reč "Srbija".

U Agenciji za privredne registre (APR) objašnjavaju da poslovno ime i prevodi poslovnog imena mogu da sadrže odrednicu „Srbija“, reč koja predstavlja naziv teritorijalne jedinice ili autonomne pokrajine Republike Srbije, kao i izvedenice ovih reči, uključujući i sve oblike koji asociraju na te reči, kao i međunarodno priznatu troslovnu oznaku Republike Srbije - SRB - uz prethodnu saglasnost nadležnog organa.

Slična situacija sa stavljanjem naziva grada u naziv firme je i na lokalu, gde je potrebna saglasnost lokalne samouprave.

Poslodavci smatraju da nije opravdano da se ovakva usluga naplaćuje i da su nadležni sa ovim nametom preterali jer ovaj parafiskalni namet negativno utiče na razvoj i konkurentnost nacionalne privrede.

Oni naglašavaju da bi ukidanje ovog nameta dalo doprinos promociji naše države i privrede, jer bi se dosta firmi u osnivanju sigurno odlučilo da u svoj naziv stave reč "Srbija" i tako dobiju na geografskoj prepoznatljivosti.

U Nacionalnoj alijansi za lokalni ekonomski razvoj (NALED) smatraju suprotno i naglašavaju da se upotreba reči „Srbija“ u nazivu firme tretira kao javno dobro i da je to dovoljan razlog za plaćanje.

"Ovako visoka taksa je i način da se ime države zaštiti i da ga ne koriste baš svi, ali i da se izbegne bilo kakva neprimerena upotreba. Iako je teško proceniti pravu vrednost, da ona ne bude ni mala ni prevelika, na državi je da odluči kada će dozvoliti upotrebu i po kojoj ceni", rekli su u NALED-u za portal Alo.

Ko stavlja "Srbija" u naziv firme?

Iz registra APR može se videti da je među onima koji u imenu kompanije imaju naziv naše države najviše onih čiji su osnivači strane kompanije ili banke koje posluju svuda u svetu. Tu su i velika javna preduzeća, kao što su "Srbijavode", "Srbijašume", "Pošta Srbije", "Elektroprivreda Srbije", "Telekom Srbija".

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Tagovi

Inicijalizacija u toku...

Komentari 1

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

DDF

Posle se cudimo odakle stranih naziva u imenima firmi...lova je u pitanje🙃

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU