• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Mrkonjić: Ruski kredit za infrastrukturu

Milutin Mrkonjić izjavio je da je postizanje dogovora o ruskom kreditu Srbiji najbolji dokaz značaja razvoja srpske infrastrukture.

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio je da je postizanje dogovora o ruskom kreditu Srbiji iz koga bi sa oko 800 miliona dolara trebalo da budu finansirani uglavnom saobraćajni projekti, najbolji dokaz značaja razvoja srpske infrastrukture.

Ministar Mrkonjić je izjavio Tanjugu da njegov resor očekuje da će sredstva ruskog kredita biti dostupna pre 1. januara 2010.

"Ponuda Rusa da u kreditu koji nam daju za oporavak privrede, bez ikakvih uslovljavanja 200 miliona dolara ode za podršku budžetu, a 800 miliona za razvojne projekte jeste još jedna evrpska i svetska potvrda o kvalitetu naših saobraćajno-infrastrukturnih projekata", rekao je Mrkonjić.

Ministar je podsetio da su Svetska banka i Evropska investiciona banka obezbedile kredite za izgradnju Koridora 10, deonice između Beograda i Novog Sada, od Beograda do Vranja, kao i prema Nišu i Dimitrovgradu.

Od 800 miliona dolara iz ruskog kredita biće finansirani projekti koji sada nisu pokriveni.

U putnom Koridoru 10 to je deonica kod Beograda, od Orlovače do Bubanj Potoka i na severu, deonica od Horgoša do Novog Sada, rekao je Mrkonjić

Prema ministru, za te dve deonice biti izdvojeno 200 do 250 miliona dolara.

Mrkonjić je kazao da će za još jedan veoma važan projekat - autoput od Beograda preko Čačka do Bara biti izdvojeno oko 100 miliona dolara za realizaciju u 2010, a radovi na deonici od Beograda do Uba će početi u martu.

U sklopu železničke infrastrukture glavni projekat će biti izgradnja stanice Prokop u Beogradu, izneo je ministar.

"Ceo beogradski železnički čvor, uključujući stanicu, do sada je, i tu se u medijima javljaju često pogrešne informacije, koštao negde oko 900 miliona. Dakle, uloženo je toliko. Treba uložiti još oko 200 miliona dolara da se ceo čvor završi, a u tom čvoru Prokop sa 100 miliona nosi najveći deo posla", objasnio je ministar.

Mrkonjić je naveo da će prioritet biti i deonica na magistralnoj pruzi od Niša do Dimitrovgrada, jer je to jedina deonica na železničkom Koridoru 10 kroz Srbiju koja nije elektrificirana, za šta će biti izdvojeno 100 miliona dolara.

Mrkonjić je kazao da su ruski predstavnici, takođe, pokazali zainteresovanost za završetak pruge od Valjeva do Loznice, u šta treba uložiti još oko 100 -150 miliona dolara, s obzirom da je izgrađeno 40 odsto kapaciteta.

Ministar je naveo da za izgradnju beogradskog metroa još nema projekta, da su u toku izrade studija, kao i da su Rusi zainteresovani da grade metro po sistemu "ključ u ruke", ali da to mora da sačeka završetak neophodne projektne dokumentacije.

Mrkonjić je kritikovao tendersku komisiju Železnica Srbije za izgradnju novog mosta preko Velike Morave, na pruzi Beograd-Niš, jer nije omogućila domaćim firmama da učestvuju na konkursu.

Novi most će biti izgrađen u okviru prve faze rekonstrukcije postojeće jednokolosečne deonice Gilje-Ćuprija-Paraćin u dvokolosečnu prugu, kojom će vozovi moći da saobraćaju brzinama do 160 kilometara na sat.

Ministar Mrkonjić je u izjavi Tanjugu istakao da "domaće firme moraju dobiti posao ukoliko imaju najeftiniju ponudu na tenderima".

Mrkonjić je kazao da se na tender, koji je završen pre nekoliko dana, javilo deset stranih preduzeća i da srpske firme nisu u njemu učestvovale, jer nisu mogle da zadovolje propisane uslove.

"Dakle, tenderska komisija nije dobro radila i nije stvorila uslove da naša preduzeća rade", rekao je Mrkonjić.

"Učestvovale su samo strane firme jer se od naših preduzeća tražio veliki iznos realizovanih sredstava u prethodnoj godini. Kao da je neko nameštao tender, imam žestoku primedbu na železnicu", naglasio je ministar.

Mrkonjić je rekao da je učešće domaćih reduzeća veoma važno s obzirom da je modernizacija pruge na Koridoru 10 kroz Srbiju jedan od infrastrukturnih prioriteta koji će biti reazlizovan u naredne tri godine, a da ukupna vrednost radova iznosi oko četiri milijarde i 600 miliona evra.

(Tanjug/MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image