Mnogi od nas žele da kupe automobile sa originalnom kilometražom. Međutim, dovitljivi trgovci rado spuštaju kilometražu i to za nekoliko desetina hiljada kilometara. Istraživanja nemačkog auto-kluba ADAK kažu da je skidanje kilometraže sa novijih modela još lakše i teže može da se otkrije.

Mada se i Evropska unija oglašavala povodom prepravljanja broja pređenih kilometra u polovnim vozilima, promena nema, odnosno na novim modelima automobila nije nikakav problem poigrati se sa kilometrima, kažu nemački eksperti ADAK-a.

To potvrđuje i najnovije istraživanje. Nasumično su izabrana tri automobila: ford "kuga" iz 2019, opel "grandlend X" iz 2020. i pežo 208 iz 2019. Rezultati su pokazali da se kilometraža može falsifikovati već nakon nekoliko minuta, pristupom odgovarajućim uređajem bez mogućnosti da se kasnije otkrije prevara u automobilu.

"Sama servsina knjižica ne znači ništa jer se i ona falsifikuje, najbolje je kupiti automobil od poznanika gde možete biti sigurni u pređene kilometre", objašnjava Gebelen Elen iz ADAC-a.

U smanjenju kilometraže prednjače rentakar kompanije i lizing kuće. Njihova vozila su očuvana, enterijer im je dobar jer se u njima ne puši, ali se skidaju nalepnice sa servisa i akomulatora i teško je odrediti pređenu kilometražu koja je ponekada duplo veća.

"Ovakva vozila se nude na aukcijma a kupci su najčešće na Balkanu, Rumuni, Bugari, Srbi, Albanci. Kupuje se više komada odjednom i dokumenta, pošto nisu pripremljena za Evropsku uniju sa manje rizika se krivotvore", kaže Elen.

U nemačkom auto-klubu kažu da je na taj način prodato oko pola miliona automobila godišta od 2014. do 2021. Ako primetite nisku cenu vozila van tržišne cene imajte na umu da je taj automobil ili mnogo prešao ili imao sudar, kažu nemački stručnjaci.

(MONDO/RTS)