• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

U SRBIJU STIŽU PUTARINE I VAN AUTO-PUTA, NEMA VIŠE ZAOBILASKA NAPLATNE RAMPE? Raspisuje se tender - evo šta to menja

 Tamara Sekulović
Autor Tamara Sekulović

Mnogi vozači koriste priliku da zaobiđu plaćanje putarine tako što će s auto-puta skrenuti na manje puteve na kojima nema naplatnih rampi, ali možda je svemu tome došao kraj.

 Naplatne rampe i putarine van auto-puta Izvor: MONDO/Bojana Zimonjić Jelisavac

Putevi Srbije već nekoliko godina najavljuju mogućnost uvođenja putarina na putevima nižih kategorija za teretna vozila koja ih trenutno besplatno koriste. Sada se stiglo i do studije opravdanosti.

Ovo javno preduzeće raspisalo je tender za izradu dokumenta koji treba da analizira potrebu za uvođenjem sistema naplate putarine na novim - budućim deonicama auto-puta i na putevima nižeg reda, piše "eKapija".

Cilj studije je, kako se navodi u tenderskoj dokumentaciji, da pokaže isplativost uvođenja naplate putarine na pomenutim kategorijama saobraćajnica, za komercijalna vozila težine preko 12 tona. Očekuje se da dokument da odgovore na pitanja o svrsishodnosti izrade takve studije i koji sistem za naplatu putarine bi bio optimalan.

Možda će vas zanimati

"Od uvođenja naplate putarine u Srbiji, uočeno je da veći broj teških teretnih vozila u cilju izbegavanja plaćanja putarine na auto-putevima izbegava njihovo korišćenje i kao alternativne koristi puteve nižeg reda, naročitio magistralne puteve I i II reda. Ovo dovodi do pojačanog habanja tih puteva i iziskuje dodatne troškove u njihovom održavanju, a pri tome i usporava saobraćaj na ovim putevima, dovodi do povećanja broja saobraćajnih udesa i direktno umanjuje prihod od naplate putarine na auto-putevima", kaže se u objašnjenju razloga za izradu studije.

Studija će uključiti slična rešenja u Evropi, izbor odgovarajućeg rešenja za Srbiju, tehničko rešenje sistema, procenu troškova, pregled deonica na kojima ima smisla uvođenje naplate putarine na magistralnim putevima, kao i isplativost tog sistema.

Prema ranijim spekulacijama, naplata bi mogla najpre da počne na Ibarskoj magistrali i na putu između Beograda i Niša, podseća portal. Stručnjaci kažu da potreba za naplatom putarine na putevima nižeg reda postoji i da je svrsishodna, ali ističu i da se korisnicima zauzvrat mora ponuduti određeni nivo usluge. Tender za izradu studije otvoren je do 8. oktobra.

(Mondo/eKapija)

Pročitajte i ovo

Komentari 25

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Šofer

Uvedete jednostavno kao nemci,madjari i ostali satelitski tag i zavisno od klase puta ide putarina

Sandzaklija

Uskoro i tender za naplacivanje vazduha koji udisemo.:-)

Aleksandar

Harac, harac rajo treba!

special image