Mnogi se u poslednje vreme javljaju udruženjima za zaštitu potrošača kako bi se raspitali kako pravilno treba raskinuti potrošački ugovor, jer im se dešava da im kompanije šalju račune čak i ako su ih obavestili da više ne žele njihove usluge.
Jedanu takvu neprijatnost imala je Jovana Đ. koja je ispričala šta joj se dogodilo.
"Nakon što sam telefonom pozvala telekomunikacionu kompaniju i rekla im da raskidam ugovor s njima, rečeno mi je da će me pozvati da vratim ruter. Nikad me više nisu pozvali a ja sam uzela novog provajdera. To se sve desilo 2019. godine. Međutim, nedavno mi je izvršitelj skinuo 15.000 dinara od plate zbog nekog računa iz 2020. iako sam ugovor s tom kompanijom raskinula još 2019. godine", rekla je ona za "Kurir".
OTKAZ UGOVORA SAMO U PISANOJ FORMI
Zaštitnici potrošača upozoravaju da raskid ili otkaz ugovora mora biti isključivo u pisanoj formi sa svojeručnim potpisom. Nikad se ne radi mejlom, osim ako se ne radi o potpisanom dokumentu koji je skeniran, i nikada se ne radi usmeno.
Naime, Jovan Ristić, pravnik iz organizacije potrošača "Efektiva", navodi da potrošači imaju pravo da raskinu, odnosno otkažu ugovor o pružanju usluga od opšteg ekonomskog interesa (telekomunikacione usluge, komunalije, struja, prevoz, poštanske usluge...), i to u skladu sa odredbama Zakona o zaštiti potrošača (za raskid) i Zakona o obligacionim odnosima (otkaz).
"Kod raskida ugovora je važno da se zna da je to način da potrošač prevremeno prekine ugovorni odnos koji je zaključen na određeno vreme, što je tipična situacija za telekomunikacione usluge. Kad potrošač zaključi ovakav ugovor, on kroz njega dobije određene povlastice ili popuste, a druga strana osnovano i očekuje da će potrošač s njom ostati u ugovornom odnosu do njegovog isteka. Kad potrošač jednostrano poželi da izađe iz takvog ugovornog odnosa zato što mu usluga ne odgovara, u tom slučaju druga strana (trgovac) ima prava da od njega potražuje naknadu štete te zato potrošači moraju da budu veoma oprezni kad se odlučuju na ovaj korak", navodi Ristić.
RASKID UGOVORA BEZ POSLEDICA
Kako navodi Ristić, postoje zakonom predviđene situacije kad se ugovor može raskinuti bez naknade štete.
"To je kad trgovac jednostrano promeni sadržinu paketa, kad promeni cenu, tarifu ili opšte uslove ugovora. Tada se potrošaču promene moraju saopštiti 30 dana unapred kako bi on mogao da se izjasni i eventualno odluči da raskine ugovor. Takođe, ugovor se može raskinuti bez naknade štete i kad je potrošač bar dva puta reklamirao uslugu, a da kvalitet usluge nije popravljen", ističe Ristić.
Dodaje da je otkaz ugovora jednostrana izjava volje potrošača kojom se prekida ugovor na neodređeno vreme. Kod njega ne postoji nikakva naknada štete, ali se drugoj strani mora ostaviti otkazni rok, obično 30 dana, kako bi se ona pripremila za posledice otkaza.
(MONDO/Kurir)
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Putin je zbog ovog oružja naredio napad hipersoničnom raketom: Ubijen važan ruski general i 500 Severnokorejaca
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina
Zvezdin Amerikanac hitno reagovao na pomen otkaza Sferopulosu: Šuter crveno-belih se oglasio na Instagramu