"Tražila sam samo da mi pošalju skeniran račun na mejl. Slatko sam se nasmejala kad sam shvatila da je slanje mejla 30 dinara. Šta tačno košta toliko", pita se dvadesetpetogodišnja A.P. iz Beograda.

Bez obzira što je njoj simpatično, nekima baš i nije. Tarifa za štampanje preko mejla je stavka koja se već određeno vreme naplaćuje, naročito u fotokoprinicama, a treba napomenuti da je ova usluga čak i poskupela u poslednjih nekoliko nedelja.

Iako možda niste primetili, ni heftanje papira neće proći besplatno. Nedavno je jedna beogradska fotokopirnica objavila da naplaćuje svaku uslugu zasebno, a ono što je mnoge iznenadilo jeste da se na računu posebno navodi "heftanje" kao usluga, potom "štampanje preko mejla".

U prvom slučaju, "heftanje po mestu" naplaćuje se 2 dinara, dok "štampanje preko mejla" košta celih 15.

Pojedine ljude je naplaćivanje heftanja iznenadilo, dok drugi nemaju problem s tim da se ono naplati, te su tako usledili razni komentari. Ipak, A. P. je iznenadilo što se slanje mejla naplaćuje 30 dinara.

"Razumela bih da postoji potrošni materijal. Ovo mi baš nema smisla", navodi A.P.

U ovo izazovno vreme, kada su skočile cene gotovo svih usluga, ne čudi to što pojedini pokušavaju da naplate i svoje usluge, koliko god izgledale nepotrebne. Poskupele su namirnice, energenti, gorivo, a kao posledica poskupelo je i sve ostalo.

U Srbiji je inflacija porasla u oktobru za 0,9 posto na mesečnom nivou, dok je na godišnjem dostigla 6,6 procenata, objavio je danas Republički zavod za statistiku. Potrošačke cene su u oktobru porasle u odnosu na decembar 2020. godine za 6,4 odsto u proseku.

Prošlog meseca su, u poređenju sa septembrom, najviše poskupele cene transporta, za 1,8 posto, odeće i obuće za 1,6 procenata, te hrane i bezalkoholnih pića za 1,3 odsto.

Rast cena na mesečnom nivou zabeležen je takođe u kategorijama: stan, voda, električna energija, gas i druga goriva za 0,9 posto, nameštaj, pokućstvo i tekuće održavanje stana za 0,6, restorani i hoteli i obrazovanje za po 0,5 procenata, alkoholna pića i duvan za 0,3, rekreacija i kultura za 0,2 i u grupama komunikacije i zdravstvo za po 0,1 odsto.

(MONDO/Telegraf)