Zarada od prodaje luksuznih prozvoda dostiže nove rekordne nivoe. Tako je koncern LVMH saopštio da su zarade njihovih modnih brendova, kao što su "Luj Viton", "Dior" i "Fendi" dostigle nove rekorde. Kako su naveli na sajtu, u odnosu na prethodni period, zabeležena je velika potražnja za luksuznim šampanjcima, konjacima i luksuznim satovima. Tokom prvih šest meseci ove godine dobit ovog koncerna porasla je za čak 34 odsto, odnosno na više od deset milijardi evra, a njihova prodaja je u tom periodu imala rast od 28 odsto, odnosno, zaradili su gotovo 37 milijardi evra.
Konkurenti poput "Keringa", "Hermesa" i "Prade" takođe su zabeležili dvocifreni rast prodaje i dobiti. Kriza usled pandemije kovida je industriji luksuzne robe 2020. godine donela najveći pad u istoriji, a prema studiji konsultantske kuće "Bain", globalno tržište luksuzne robe kao što su odeća i nakit 2021. godine premašilo je nivo od pre kovida i iznosilo je 288 milijardi evra.
Gerd Miler Tomkins, iz Nemačkog modnog instituta, navodi da postoji ekstremna polarizacija tržišta kada je reč o modi. On navodi da za neke važi što skuplje to bolje, a za druge što jeftinije to bolje, ali sredina nestaje.
Pomoćnik direktora Sektora za strateške analize Privredne komore Srbije, Bojan Stanić, navodi da u novije vreme stižu novi bogataši iz novoindustrijalizovanih i zemalja u razvoju.
"Posebno se ističu mnogoljudne zemlje, poput afričkih i azijskih koje imaju sve brojniju višu klasu. Oni vole da kupuju luksuzne proizvode na zapadu. Što se tiče satova i nakita, treba imati u vidu da se ti proizvodi često posmatraju kao investicija", navodi on, prenose Novosti.
Prema njegovim rečima smanjuje srednja klasa i povećava broj siromašnih. On kao glavni razlog navodi to što već nekoliko decenija postoji trend da se povećavaju razlike između bogatih i siromašnih.
U studiji konsultantske kuće "Bain" se navodi da rat u Ukrajini, s njim povezana visoka stopa inflacije i ekonomski pad, do sada nisu imali gotovo nikakav uticaj na luksuzne marke.
"Industrija luksuzne robe ponovo pokazuje visok nivo otpornosti u krizama. Ove godine ukupni promet industrije luksuzne robe mogao bi čak i da se poveća na 320 do 330 milijardi evra, uprkos ratu u Ukrajini i inflaciji", istakla je analitičarka te konsultantske kuće Mari Tereze Marek.
(MONDO)
"Šta kada Pešić ode, a povuku se Jokić, Bogdanović i Micić?": Nebojša Čović se plaši da uskoro neće biti dobro
Srbija više nema majstora kakav je bio Zvezdin Cune! Tragedija zauvek zaustavila novog Genija, svaki Božić zato boli
NOVO NA MONDO PORTALU: Probaj MONDO sudoku, svaki dan u 19h nova igra!
Partizan bez trojice putuju u Atinu: Obradović svestan kakav doček čeka crno-bele posle 91:73
Prepoznajete li našu pevačicu sa slike? O njenoj emotivnoj objavi na Božić dugo će se pričati, rasplakala mnoge