• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

POLOVNA VOZILA DRASTIČNO POSKUPELA! IMA LI NADE DA PADNU CENE? Očekuje se dosta promena, a jedna stvar je ključna

Autor Ivana Vlajković

Cena polovnih vozila u Srbiji počela je da raste tokom pandemije koronavirusa, a poskupljenje se nastavilo do danas.

 Da li će pojeftiniti polovna vozila u Srbiji Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Evropski parlament izglasao je zabranu prodaje novih automobila na naftne derivate do 2035. godine pa su mnogi pomislili da će zbog ove odluke doći do pada cena polovnih vozila u Srbiji, međutim struka kaže da za sada nema ni naznaka da će do toga doći.

Cena polovnih vozila u Srbiji počela je da raste tokom pandemije koronavirusa, a poskupljenje se nastavilo do danas. Za samo godinu dana polovna vozila poskupela su za oko 25 odsto. Aleksandra Graovac, Generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova kaže da je u ovom trenutku nemoguće da se predvidi u kom pravcu će cena polovnjaka u narednom periodu ići.

"Mi trenutno nemamo ni u najavi situaciju koja ukazuje da bi cena u skorijem periodu mogla da pada. Sa druge strane, snabdevanje sa novim vozilima je loše i usporeno, i nova vozila su poskupela, što takođe diktira cenu polovnjaka. Istina je da cenu diktira ponuda i potražnja ali sve je vezano za situaciju sa novim vozilima", kaže Graovac.

Sagovornica ističe da su kod nas najavljeni neki drugi zakoni koji bi mogli doneti mnoge promene na automobilskom tržištu. "Od januara 2024. godine trebalo bi da bude zabranjen uvoz starih vozila sa standardom Euro 3 i Euro 4, a to su vozila proizvedena 2008, možda pa čak i 2005. Mora da se jača domaće tržište, da se ljudi više okreću pouzdanim a ne jeftinijim kupovinama, neproverenih vozila iz inostranstva. Najveći problem za nebezbednost saobraćaja, osim zagađenja su vozila koja nisu tehnički ispravna", kaže Graovac.

Sagovornica ukazuje da će period do 2035. godine biti vrlo dinamičan i za proizvođače i za kupce i da će se desiti sigurno dosta promena. Kada je u pitanje prelazak na električne automobile, Graovac kaže neće zaživeti ukoliko cene ne budu prihvatljive za svakoga. Prema njenim rečima kod nas je prodaja tih vozila 2022. godine porasla u odnosu na 2021. za više od 100 odsto, ali to se radi o cifri oko 237 vozila, što je i dalje mali broj. Graovac ukazuje da se promene u automobilskoj industriju sada već uveliko dešavaju a kojih mi verovatno nismo svesni niti imamo uvid u to.

(MONDO/Blic)

Možda će vas zanimati

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Neko iz mase

Statistika jasno kaže da starost nema nikakve veze sa bezbednošću. Ali pije ovaj narod i veće gluposti.

special image