• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

DRŽAVA DAJE SUBVENCIJE OD 2.000 EVRA ZA KUPOVINU AUTOMOBILA! Objavljeni detaljni uslovi, evo kada kreće program

Autor Sara Gajić

Uskoro će krenuti "Program za zaštitu vazduha" koji daje subvencije od 2.000 evra.

 Subvencije od 2 000 evra za kupovinu automobila Izvor: Youtube/screenshot/cnbc

Svako ko ima staro dizel vozilo uskoro će od države moći da dobije subvenciju od oko 2.000 evra za kupovinu automobila. Vlada Srbije je donela "Program za zaštitu vazduha" i u okviru toga su predviđene mere da se deregistruje određeni broj automobila, a to su automobili euro 1, 2 i 3. Svi oni koji poseduju te automobile i budu ih reciklirali ostvariće uslov za dobijanje subvencije za kupovinu automobila koji su euro 6 norme i izduvnih gasova, rekao je za RTS direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović.

Kako se navodi u "Programu zaštite vazduha", podsticaji za nabavku ekološki čistijih vozila iznosiće 2.100 evra za kupovinu putničkog automobila, 2.500 evra za kupovinu lakih teretnih vozila i 2.900 evra za kupovinu autobusa. To su iznosi koji su predviđeni programom a građanima je najinteresantniji iznosi predviđen za kupovinu putničkih automobila. Agencija se trenutno bavi time kako sve to povezati, kako elektronski ubrzati proceduru za građane kada dođe do realizacije ovih mera.

"Cilj je da se smanji zagađenje sklanjanjem sa ulica upravo onih automobila koji najviše zagađuju, zbog toga je ideja da se ti automobili recikliraju, a subvencija iskoristi za kupovinu drugog polovnog automobila. Znači, mera nije za kupovinu samo novih automobila, glavni uslov je da se kupi automobil euro 6 normi", objasnio je Stamatović.

Agencija za bezbednost saobraćaja će sprovoditi ovu proceduru a Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture će obezbediti sredstva. "Sve se radi u saradnji sa Ministarstvom za saobraćaj i Ministarstvom za zaštitu životne sredine. Realizacija ovog programa se očekuje početkom 2024. godine i predviđeno je da se realizuje u više godina", rekao je Stamatović.

Prosečna starost automobila oko 17,4 godine

Od polovnjaka u Srbiju se najviše uvoze dizelaši. Tako je i 2020. i 2021. godine uvezeno po više od 100.000 dizel vozila, a u prošloj godini više od 80.000.

"Samo tokom prošle godine je uvezeno 165.000 automobila u Srbiju, a prosečna starost automobila koji se voze je oko 17,4 godine, i to je ono što treba da rešavamo. Želimo da na ulicama budu mlađi i tehnički ispravni automobili. Na prvom mestu je bezbednost svih učesnika u saobraćaju", istakao je Stamatović.

U prvom ciklusu trebalo bi da se zanovi oko 140.000 automobila a toliko automobila bi trebalo da bude i reciklirano. Srbija je jedina država u regionu u kojoj je i dalje dozvoljen uvoz automobila koji ispunjavaju Euro 3 normu, dok je u ostalim zemljama ekološka norma Euro 5 motor.

"Programom je predviđeno da se od 2024. godine standard podigne prvo na euro 5 normu, a potom i na euro 6", rekao je za RTS direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović.

(MONDO/RTS)

Pročitajte i ovo

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Srki

Eee boze dragi b....a.Dobro da dam auto da mi date 2100 e,moja cista zarada.Al da mi date te pare,pa odakle mi jos 10000e da dodam.Stvarno ste.... nevidjeni

Opet populističke mere

Euro 1 motor na plin a pogotovo na metan zagađuje mnogo manje nego Euro 5 dizelaši! Ovde treba da se subvencioniše ugradnja punskih i metanskih uređaja i atest da bude besplatan kao u mnogim državama EU i da se smanje akcize za te vrste ekoloških goriva jer imamo najveće u Evropi! To je oko 400€ po vozilu u proseku a primenljivo je na sve automobile sa četvorotaktnim motorima što je neuporedivo veći ekološki efekat pošto Euro 1, 2 i 3 vozila ima veoma malo.

Gaja

Podrska najbogatijima nista novo kod nas

special image