U proseku 60.000 ljudi svakog meseca traži informacije o tome kako postati pilot – pokazuju podaci Gugla. Posle informacionih tehnologija, vazduhoplovstvo je i te kako traženo kada je reč o promeni profesije. Upućeni ukazuju da se tržište avio-saobraćaja poslednjih godina sve više razvija i da će ta, za mnoge profesija iz snova, i te kako biti tražena. 

Nitu Rakić je jedna od pet žena pilota u nacionalnoj avio-kompaniji. Ljubav ju je iz Indije dovela u Srbiju. Pilotira svim kontinentima već 20 godina i kaže – putnici se svaki put iznenade kada je vide. "Takve situacije ja imam često, jer još nije toliko uobičajeno da ima žena pilota. Druga strana medalje je da morate da budete spremni da često radite noću, a mi imamo simulator ispita svakih šest meseci", kaže Nitu Rakić.

U Srbiji leti 1.538 pilota, podaci su Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, koje godišnje izda između 70 i 80 novih dozvola za letenje. Dugačak je spisak uslova koje je neohodno ispuniti da biste postali pilot. Među njima su – godine učenja, na desetine sati letenja i nešto više od 40.000 evra koliko košta obuka za civilnog pilota.

Sve to ne sprečava najupornije da, kako u nekoliko privatnih škola letenja tako i na državnoj vazduhoplovnoj akademiji, steknu pilotsku dozvolu. "S obzirom na potrebe tržišta očekujemo da će ove godine biti ozbiljan pritisak za upis na obe klase i u Beogradu i u Vršcu. S obzirom na to kakva je situacija u vazdušnom saobraćaju i kakva je potreba za pilotima, mislim da uopšte neće biti čekanja za posao", navodi Goran Vijović, direktor Vazduhoplovne akademije u Vršcu.

Urednik portala Tango siks Petar Vojnović kaže da piloti u Srbiji, ali i u inostranstvu zarađuju oko 4.000 do 5.000 evra. "Možemo reći da se prvi put u poslednjih nekoliko godina dolazi do balansa i relativno rečeno ima radnih mesta za sve zainteresovane. Piloti u Srbiji, ali i u inostranstvu su plaćeni negde oko 4.000 do 5.000 evra. Ta visoka mesečna primanja su tradicionalna, a delom su opravdana zbog velike odgovornosti, velikog stresa", dodaje Vojnović.

Odgovornost i stres mnogi piloti menjaju za, kako kažu, najlepši pogled iz kancelarije. Srpski piloti traženi su i u avio-kompanijama na Bliskom Istoku, u Aziji i tradicionalno u Africi. I lou kost kompanije donose više posla, pa zato ne iznenađuje podatak da poslednjih godina u Srbiji raste broj izdatih pilotskih dozvola.

(MONDO/RTS)

Nitu Rakić je jedna od pet žena pilota u nacionalnoj avio-kompaniji. Ljubav ju je iz Indije dovela u Srbiju. Pilotira svim kontinentima već 20 godina i kaže – putnici se svaki put iznenade kada je vide.

Pripremila Jelena Z. Nikolić
00:00
/
02:13

"Takve situacije ja imam često, jer još nije toliko uobičajeno da ima žena pilota. Druga strana medalje je da morate da budete spremni da često radite noću, a mi imamo simulator ispita svakih šest meseci", kaže Nitu Rakić.

U Srbiji leti 1.538 pilota, podaci su Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, koje godišnje izda između 70 i 80 novih dozvola za letenje.

Dugačak je spisak uslova koje je neohodno ispuniti da biste postali pilot. Među njima su – godine učenja, na desetine sati letenja i nešto više od 40.000 evra koliko košta obuka za civilnog pilota.

Sve to ne sprečava najupornije da, kako u nekoliko privatnih škola letenja tako i na državnoj vazduhoplovnoj akademiji, steknu pilotsku dozvolu.

"S obzirom na potrebe tržišta očekujemo da će ove godine biti ozbiljan pritisak za upis na obe klase i u Beogradu i u Vršcu. S obzirom na to kakva je situacija u vazdušnom saobraćaju i kakva je potreba za pilotima, mislim da uopšte neće biti čekanja za posao", navodi Goran Vijović, direktor Vazduhoplovne akademije u Vršcu.

Urednik portala Tango siks Petar Vojnović kaže da piloti u Srbiji, ali i u inostranstvu zarađuju oko 4.000 do 5.000 evra.

"Možemo reći da se prvi put u poslednjih nekoliko godina dolazi do balansa i relativno rečeno ima radnih mesta za sve zainteresovane. Piloti u Srbiji, ali i u inostranstvu su plaćeni negde oko 4.000 do 5.000 evra. Ta visoka mesečna primanja su tradicionalna, a delom su opravdana zbog velike odgovornosti, velikog stresa", dodaje Vojnović.

Odgovornost i stres mnogi piloti menjaju za, kako kažu, najlepši pogled iz kancelarije. Srpski piloti traženi su i u avio-kompanijama na Bliskom Istoku, u Aziji i tradicionalno u Africi. I lou kost kompanije donose više posla, pa zato ne iznenađuje podatak da poslednjih godina u Srbiji raste broj izdatih pilotskih dozvola.