• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OVAJ POSAO SVE JE TRAŽENIJI U SRBIJI I DOBIJA SE BEZ ČEKANJA! Obuka košta čak 40.000 €, ali je plata brutalna!

Autor Jana Desovski

Posao pilota je sve traženiji u Srbiji.

 Plata pilota u Srbiji Izvor: Shutterstock/l i g h t p o e t

U proseku 60.000 ljudi svakog meseca traži informacije o tome kako postati pilot – pokazuju podaci Gugla. Posle informacionih tehnologija, vazduhoplovstvo je i te kako traženo kada je reč o promeni profesije. Upućeni ukazuju da se tržište avio-saobraćaja poslednjih godina sve više razvija i da će ta, za mnoge profesija iz snova, i te kako biti tražena. 

Nitu Rakić je jedna od pet žena pilota u nacionalnoj avio-kompaniji. Ljubav ju je iz Indije dovela u Srbiju. Pilotira svim kontinentima već 20 godina i kaže – putnici se svaki put iznenade kada je vide. "Takve situacije ja imam često, jer još nije toliko uobičajeno da ima žena pilota. Druga strana medalje je da morate da budete spremni da često radite noću, a mi imamo simulator ispita svakih šest meseci", kaže Nitu Rakić.

U Srbiji leti 1.538 pilota, podaci su Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, koje godišnje izda između 70 i 80 novih dozvola za letenje. Dugačak je spisak uslova koje je neohodno ispuniti da biste postali pilot. Među njima su – godine učenja, na desetine sati letenja i nešto više od 40.000 evra koliko košta obuka za civilnog pilota.

Sve to ne sprečava najupornije da, kako u nekoliko privatnih škola letenja tako i na državnoj vazduhoplovnoj akademiji, steknu pilotsku dozvolu. "S obzirom na potrebe tržišta očekujemo da će ove godine biti ozbiljan pritisak za upis na obe klase i u Beogradu i u Vršcu. S obzirom na to kakva je situacija u vazdušnom saobraćaju i kakva je potreba za pilotima, mislim da uopšte neće biti čekanja za posao", navodi Goran Vijović, direktor Vazduhoplovne akademije u Vršcu.

Urednik portala Tango siks Petar Vojnović kaže da piloti u Srbiji, ali i u inostranstvu zarađuju oko 4.000 do 5.000 evra. "Možemo reći da se prvi put u poslednjih nekoliko godina dolazi do balansa i relativno rečeno ima radnih mesta za sve zainteresovane. Piloti u Srbiji, ali i u inostranstvu su plaćeni negde oko 4.000 do 5.000 evra. Ta visoka mesečna primanja su tradicionalna, a delom su opravdana zbog velike odgovornosti, velikog stresa", dodaje Vojnović.

Odgovornost i stres mnogi piloti menjaju za, kako kažu, najlepši pogled iz kancelarije. Srpski piloti traženi su i u avio-kompanijama na Bliskom Istoku, u Aziji i tradicionalno u Africi. I lou kost kompanije donose više posla, pa zato ne iznenađuje podatak da poslednjih godina u Srbiji raste broj izdatih pilotskih dozvola.

(MONDO/RTS)

Pročitajte i ovo

Nitu Rakić je jedna od pet žena pilota u nacionalnoj avio-kompaniji. Ljubav ju je iz Indije dovela u Srbiju. Pilotira svim kontinentima već 20 godina i kaže – putnici se svaki put iznenade kada je vide.

Pripremila Jelena Z. Nikolić
00:00
/
02:13

"Takve situacije ja imam često, jer još nije toliko uobičajeno da ima žena pilota. Druga strana medalje je da morate da budete spremni da često radite noću, a mi imamo simulator ispita svakih šest meseci", kaže Nitu Rakić.

U Srbiji leti 1.538 pilota, podaci su Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, koje godišnje izda između 70 i 80 novih dozvola za letenje.

Dugačak je spisak uslova koje je neohodno ispuniti da biste postali pilot. Među njima su – godine učenja, na desetine sati letenja i nešto više od 40.000 evra koliko košta obuka za civilnog pilota.

Sve to ne sprečava najupornije da, kako u nekoliko privatnih škola letenja tako i na državnoj vazduhoplovnoj akademiji, steknu pilotsku dozvolu.

"S obzirom na potrebe tržišta očekujemo da će ove godine biti ozbiljan pritisak za upis na obe klase i u Beogradu i u Vršcu. S obzirom na to kakva je situacija u vazdušnom saobraćaju i kakva je potreba za pilotima, mislim da uopšte neće biti čekanja za posao", navodi Goran Vijović, direktor Vazduhoplovne akademije u Vršcu.

Urednik portala Tango siks Petar Vojnović kaže da piloti u Srbiji, ali i u inostranstvu zarađuju oko 4.000 do 5.000 evra.

"Možemo reći da se prvi put u poslednjih nekoliko godina dolazi do balansa i relativno rečeno ima radnih mesta za sve zainteresovane. Piloti u Srbiji, ali i u inostranstvu su plaćeni negde oko 4.000 do 5.000 evra. Ta visoka mesečna primanja su tradicionalna, a delom su opravdana zbog velike odgovornosti, velikog stresa", dodaje Vojnović.

Odgovornost i stres mnogi piloti menjaju za, kako kažu, najlepši pogled iz kancelarije. Srpski piloti traženi su i u avio-kompanijama na Bliskom Istoku, u Aziji i tradicionalno u Africi. I lou kost kompanije donose više posla, pa zato ne iznenađuje podatak da poslednjih godina u Srbiji raste broj izdatih pilotskih dozvola.

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mire

Ljudi legende face...svaka čast pilotima...dika i ponos...šteta što piloti vojnih borbenih aviona u srbiji imaju mnogo manju platu...a piloti pogotovo mig-29...su najveća elita srbije...

Muja

Pa nije baš neka plata kad zamisliš koje odgovornost imaš... jedna greška i odoše 100+ života u pm

Zule

@Muja za srbi nije to baš malo... u CH je od 5800.- pa može do 15800.- mesećno

special image