Funkcija Maestro će biti ukinuta: od jula 2023. godine korisnici više neće moći da je koriste za plaćanja u zemlji i inostranstvu. Šta to znači za kupovinu u Evropi? Osim cena, postoji nekoliko stvari koje će se promeniti za kupce kada kupuju u supermarketima 2023. godine. Postoji novina koja izaziva uzbuđenje i konfuziju: od jula 2023. Maestro funkcija za EC bankovne kartice više neće biti dostupna nakon 30 godina. 

Poznato je da se takve kartice više neće koristiti kao način plaćanja u velikim lancima u Nemačkoj. Centar za zaštitu potrošača na svom sajtu objašnjava da je za kupce u supermarketima i diskontima, kao i u maloprodaji uopšte, "žiro kartica u Nemačkoj potpuno funkcionalna i bez Maestro funkcije". To znači da korisnici mogu i ubuduće da plaćaju i podižu novac karticom kao i obično. 

"Ranije izdate kartice sa funkcijom Maestro važe do isteka roka važenja", objašnjavaju u Centru za zaštitu potrošača. Zbog toga bi bilo pogrešno govoriti o potpunom "gašenja" u ovom trenutku. Kaufland je nemačkim medijima detaljno objasnio šta za kupce znači nekorišćenje funkcije Maestro.

Kupci i dalje mogu bez problema da kupuju u filijalama Kauflanda i Lidla. Kako kažu iz pomenutih trgovinskih lanaca, moguće je plaćanje sa Girocard, Visa, Mastercard, Amerikan Ekpress, V-Pay, GooglePay i ApplePay i naravno gotovinom. Kaufland je uveo i potpuno novi sistem plaćanja koji radi bez gotovine i bankovnih kartica. 

Ipak, i dalje postoji jedno veliko ali i glavni problem za vlasnike EC kartica: Giro kartica se može koristiti u Nemačkoj bez problema bez Maestro funkcije. Za plaćanje u inostranstvu potrebna je druga funkcija kao zamena za Maestro, na primer funkcija V-Pay. Za plaćanja u inostranstvu banke će od 2023. godine morati da koriste druge sisteme za novoizdate kartice, objašnjavaju u Centru za potrošače.

Alternativno, kupci mogu koristiti i kreditnu karticu za plaćanje u inostranstvu i, na primer, ubuduće koristiti žiro karticu samo u svojoj zemlji. U zavisnosti od banke primenjuju se različiti iznosi provizija.

(MONDO/Fenix magazin)