• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

VOZAČI, MOŽETE IPAK DA ODAHNETE! Bez STROGIH pravila na tehničkom posle 5. jula - Srbi strahovali zbog novog uslova!

Autor Jana Desovski

Neće biti strožih pravila na tehničkom u Srbiji od 5. jula.

 Neće biti strožih pravila na tehničkom u Srbiji od 5 jula Izvor: MONDO/Marko Tanasković/RTS/Screenshot

Vlasnici vozila ne treba da brinu da će im od 5. jula novi propisi otežati prolazak tehničkog pregleda. Kako "Novosti" saznaju, sporne odredbe, najverovatnije, neće početi da se primenjuju od tog dana. Kada i u kojoj formi će planirane novine zaživeti znaće se kada Radna grupa Ministarstva saobraćaja završi svoj posao, što će očekuje uskoro.

Podsetimo, posle dve godine moratorijuma, od 5. jula je trebalo da počne puna primena propisa Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila. Zabrinutost da veliki broj automobila neće ispuniti uslove izazvale su odredbe koje se odnose na merenje izduvnih gasova i ovalnosti kočionih diskova. "Pre nego što počne njihova primena, očekuje se da će se tokom prelaznog perioda prikupljati podaci", navodi sagovornik.

"Upravo je u toku završna faza testiranja centralnog informacionog sistema koji treba da poveže sve linije tehničkog pregleda. To će omogućiti da se prikupljaju podaci i mere vrednosti koje su predviđene spornim odredbama, ali nijedno vozilo neće biti vraćeno ukoliko ih ne ispuni. Analiza prikupljenih podataka omogućiće da se preciznije definišu propisi".

Kako dodaje, to je neophodno, jer mi sada ne znamo koliko vozila ne bi ispunilo nove uslove, a bez praćenje to ne može da se proceni. "Za prečišćavanje emisija izduvnih gasova ključni su katalizatori ili DPF filteri. Međutim, ti delovi su često skidani, jer prave problem u vožnji ako se zapuše ili su dotrajali i oštećeni. Dešava se da sami vlasnici preprave svoje vozilo na ovaj način, ili su kupili takav "polovnjak", ili im je taj deo ukraden. Ukoliko bi se primenile nove odredbe bez izmena, takvi automobili ne bi mogli da se registruju. S druge strane, vozila koja su napravljeni bez katalizatora, ne treba da ga imaju i njihovi vlasnici zbog toga ne bi imali problem na tehničkom pregledu".

Druga sporna odredba odnosi se na neujednačenost sile kočenja, odnosno ovalnost, koja ne sme da bude veća od 20 odsto. Stručnjaci smatraju da je taj kriterijum previše strog i da se primenjuje jedino u Nemačkoj, dok evropskom direktivom nije propisana njegova vrednost. Naš sagovornik ističe da je ovo kompleksna materija, pogotovo kada je reč o smanjenju zagađenja. Kako ukazuje, država planira od sledeće godine da subvencioniše kupovinu vozila standarda evro 6 u cilju smanjenja zagađenja. Međutim, sada se prilikom uvoza ne obavljaju provore koje se odnose na izduvne gasove.

"Tako da nije poznato da li se uvoze automobili evro 6 čiji katalizatori rade. Vozilo standarda evro 6 bolje je za životnu okolinu i zdravlje ljudi od evro 2 ako je ispravno, a ukoliko nije, onda je gore. Automobil norme evro 6, koji nema DPF filter, 1.000 puta više zagađuje od onog čiji je ovaj deo ispravan. Kod evro 2 standarda, te štetne čestice su velike, padaju na tlo, i ako ih udahnemo zadržavaju se na dlačicama u nosu, ne unosimo ih u pluća".

Na evro 6, kako dodaje, štetne čestice su izuzetno sitne, plove na metar do dva iznad tla, tačno u našoj visini i kada ih udišemo prolaze lako jer su male, idu u alveole, zapravo direktno ih unosimo u krv. "Velika zagađenja vazduha imamo zbog ovolikog saobraćaja. To bismo morali nekako da pratimo. Možemo opet da odložimo primenu novih propisa na godinu ili dve, ali neophodno je da imamo plan šta radimo."

(MONDO)

Pročitajte i ovo

Komentari 4

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mrcela

Problem je sto na pozicijama, na kojima se odlucuje o necemu sede bolesni i pokvareni ljudi, ali pokvareni do srzi. Evo primer, a ja kad dam primer to ne moze ni sam Bog licno da pobije, znate me, bar ovde sa komentara. Zatvorite oci, zamislite vozilo u prokretu, pa zamslite trenje guma o bilo koju povrsinu, stvorite u glavi mikrone gume koji se raspadaju prilikom trenja o podlogu i odbacuju se od gume (grubo receno gume se istanje, sve smo culi za taj izraz) i zapitajte se gde zavrsavaju te hiljade trilijardi milijardi mikrona gume? Pa, u nasim plucima, kvri, jedostavno svuda. A, na molakularnom nivou je pitanje sta se desava sa gumom i koliko hiljada godina je potrebno da se raspadne (ja stvarno ne znam). A, tako vam je za sve ostalo, ne samo za gumu. Pa, da li je nekome od njih palo na pamet, da se prestane sa izradom guma? A, neeeee samo su kese i katalizatori krivi. Sve vam je to da se ljudi drze u nekom strahu, da budu napeti i slicno. Evo jos jedan trenutno vidljivi dokaz. Svi cemo se sloziti da je trenutno u Ukrajini najvece zagadjenje u istoriji covecanstva, tolika municija, tolika skladista municije gore, skladista nafte, eksplozije (ajde necu spominjati 2000 testiranih atomskih bombi, do sada, to bi bilo previse) i sve te organizacije za "zastitu" zivotne prirode cute i primaju svoje plate. Oni sluze samo da muce obicne ljude, a kada je tvrdo, kao sada u Ukrajini, nema ih nigde, onda nije vazno zagadjenje. Pa, gospodo nezagadjivaci, otidjite u Rusiju i prodajite im tu pricu o zagadnjenu, zaradite svoje izmisljene pozicije i plate. Nesto nisam primetio da neko od njih prica o tome...

...

Nenormalni zakoni za ovako siromasnu zemlju, vecina vozi aute 15-20dod stare, ne sto hoce nego sto mlađe nemogu da kupe, realnost u Srbiji, bilo bi normalnije da svima puste da voze ali da plate takse po nivou zagađenja, drugacije 80%auta nebi proslo tehnički pregled...

Shone

To su standardi EU a posto smo mi istocno orijentisani sta ce nam ti zakoni

special image