Italijanska auto-kompanija i njen glavni kooperant "Manjeti Mareli" početkom sledeće godine zaposliće nove radnike u Kragujevcu.
Kako piše "Blic", planirano je da u septembru počne priprema novih radnika koji će početkom 2011. dobiti posao u novim pogonima automobilske industrije.
U fabriku automobila će novi radnici ući u februaru, a pre toga će za njih biti organizovani seminari na kojima će se upoznati sa standardima kvaliteta u "Fijatu", kodeksom ponašanja i bezbednosti na radu.
Kragujevačka filijala Nacionalne službe zapošljavanja od septembra će početi proces dodatnog obrazovanja i obuke nezaposlenih u Kragujevcu kako bi u narednoj godini mogli da budu kandidati za dobijanje posla u firmi "Fiat automobili Srbija" (FAS) ili kod kooperanata te italijansko-srpske firme, izjavila je danas Tanjugu direktorka te filijale Ljiljana Petrović.
Datumi za zapošljavanje još nisu precizino definisani.
"Procesom dodatnog obrazovanja i obuke u najvećem procentu biće obuhvaćeni nezaposleni sa trećim i četvrtim stepenom stručne spreme, mašinske struke i starosti do 35 godina, a u nešto manjem broju mašinski, saobraćajni i inženjeri zaštite na radu, kao i ekonomisti", rekla je Petrovićeva.
Ona je dodala da kada je reč o proizvodnim radnicima za njih će biti organizovani jednodnevni i trodnevni seminari i obuke, a za visokoškolski kadar obuke za učenje italijanskog i engleskog jezika jer je i to jedan od uslova da bi mogli da dobiju posao u FAS-u.
"Želimo da pripremimo nezaposlene za ono što se ne uči u školama a to je poslovna komunikacija, važnost poštovanja kodeksa ponašanja ali i da imaju predstavu šta je to zaštita na radu", rekla je ona.
Izražavajući uverenje da će FAS objaviti javni oglas za prijem tih radnika, Petrovićeva je navela da među nezaposlenima u Kragujevcu sa srednjom skolom ima oko 6.000 osoba starosti do 35 godina.
Kako je ranije saopštio predsednik Upravnog odbora "Fiata" Serđo Markione u Kragujevcu će krajem iduće godine početi proizvodnja dva monovolumenska vozila iz klase L 0. Reč je o modelima "Fiat idea" i "lanča muza" sa pet ili sedam sedišta, koji će se proizvoditi s raznim verzijama motora.
Serijska proizvodnja tih modela trebalo bi da startuje početkom 2012. godine, a prema nekim najavama, već u 2013. godini Srbija će imati od prodaje tih automobila na inostranim tržištima, milijardu evra prihoda.
U pogonima Fiat automobili Srbija, nekadašnjoj farbici "Zastava automobili" u toku je rekonstrukcija proizvodnih hala i, kako je izjavio predsednik Upravnog odbora grupe "Zastava vozila", nova oprema i tehnologija za proizvodnju najavljenih modela je naručena i trebalo bi da se instalira početkom naredne godine.
U kragujevačkoj fabrici u toku je izgradnja energetskog bloka površine 8.000 kvadratnih metara, koji će imati kotlarnicu, postrojenje za deminelarizovanu vodu, kompresorsku stanicu i trafostanicu jačine 180 megavata i trebalo bi da bude završen do kraja ove godine.
Potpisivanjem strateškog ugovora između italijanskog "Fiata" i države Srbije, proizvodnja novih modela trebalo je ranije da počne, ali je odložena zbog svetske ekonomske krize.
Računa se da će novi posao, povezan sa auto-industrijom, dobiti u centru Šumadije blizu 8 000 radnika, jer prema standardima koji važe u svetu, na svakog radnika koji radi u montaži automobila dolaze još tri-četiri radnika u proizvodnji komponenti i delova.
(agencije/MONDO)
U fabriku automobila će novi radnici ući u februaru, a pre toga će za njih biti organizovani seminari na kojima će se upoznati sa standardima kvaliteta u "Fijatu", kodeksom ponašanja i bezbednosti na radu.
Kragujevačka filijala Nacionalne službe zapošljavanja od septembra će početi proces dodatnog obrazovanja i obuke nezaposlenih u Kragujevcu kako bi u narednoj godini mogli da budu kandidati za dobijanje posla u firmi "Fiat automobili Srbija" (FAS) ili kod kooperanata te italijansko-srpske firme, izjavila je danas Tanjugu direktorka te filijale Ljiljana Petrović.
Datumi za zapošljavanje još nisu precizino definisani.
"Procesom dodatnog obrazovanja i obuke u najvećem procentu biće obuhvaćeni nezaposleni sa trećim i četvrtim stepenom stručne spreme, mašinske struke i starosti do 35 godina, a u nešto manjem broju mašinski, saobraćajni i inženjeri zaštite na radu, kao i ekonomisti", rekla je Petrovićeva.
Ona je dodala da kada je reč o proizvodnim radnicima za njih će biti organizovani jednodnevni i trodnevni seminari i obuke, a za visokoškolski kadar obuke za učenje italijanskog i engleskog jezika jer je i to jedan od uslova da bi mogli da dobiju posao u FAS-u.
"Želimo da pripremimo nezaposlene za ono što se ne uči u školama a to je poslovna komunikacija, važnost poštovanja kodeksa ponašanja ali i da imaju predstavu šta je to zaštita na radu", rekla je ona.
Izražavajući uverenje da će FAS objaviti javni oglas za prijem tih radnika, Petrovićeva je navela da među nezaposlenima u Kragujevcu sa srednjom skolom ima oko 6.000 osoba starosti do 35 godina.
Kako je ranije saopštio predsednik Upravnog odbora "Fiata" Serđo Markione u Kragujevcu će krajem iduće godine početi proizvodnja dva monovolumenska vozila iz klase L 0. Reč je o modelima "Fiat idea" i "lanča muza" sa pet ili sedam sedišta, koji će se proizvoditi s raznim verzijama motora.
Serijska proizvodnja tih modela trebalo bi da startuje početkom 2012. godine, a prema nekim najavama, već u 2013. godini Srbija će imati od prodaje tih automobila na inostranim tržištima, milijardu evra prihoda.
U pogonima Fiat automobili Srbija, nekadašnjoj farbici "Zastava automobili" u toku je rekonstrukcija proizvodnih hala i, kako je izjavio predsednik Upravnog odbora grupe "Zastava vozila", nova oprema i tehnologija za proizvodnju najavljenih modela je naručena i trebalo bi da se instalira početkom naredne godine.
U kragujevačkoj fabrici u toku je izgradnja energetskog bloka površine 8.000 kvadratnih metara, koji će imati kotlarnicu, postrojenje za deminelarizovanu vodu, kompresorsku stanicu i trafostanicu jačine 180 megavata i trebalo bi da bude završen do kraja ove godine.
Potpisivanjem strateškog ugovora između italijanskog "Fiata" i države Srbije, proizvodnja novih modela trebalo je ranije da počne, ali je odložena zbog svetske ekonomske krize.
Računa se da će novi posao, povezan sa auto-industrijom, dobiti u centru Šumadije blizu 8 000 radnika, jer prema standardima koji važe u svetu, na svakog radnika koji radi u montaži automobila dolaze još tri-četiri radnika u proizvodnji komponenti i delova.
(agencije/MONDO)