Zbog rusko-ukrajinskog rata izgubili smo treće najveće tržište, u Ukrajini nam je i uništeno skladište robe, a još veće posledice po biznis imale su sankcije zbog čega smo morali da zatvorimo kompaniju u Rusji, ali i da vratimo celokupan dug VTB banci, rekao je u izjavi za "Blic Biznis" Sandi Češko, tvorac Dormea koji je u 20 zemalja sveta pravio i po pola milijarde evra prihoda godišnje, a sada zbog globalnih problema trpi ozbiljne posledice.
Sandi Češko, "kralj" dušeka i jedan od najbogatijih Slovenaca, koji je sa svojim brendovima Dormeo, Delimano i Kosmodisk "prodro" u gotovo svako domaćinstvo u ovom delu Evrope, prvo je potvrdio slovenskim medijima da se nalazi u poslovnim poteškoćama. Priznao je da problema u kompaniji ima, da kasne plate zaposlenima, ali ocenio i da priča za njega nije gotova i da će se do kraja truditi za opstanak kompanije. Sada je u priči za "Blic Biznis" to i potvrdio, ali i otkrio potpuno nove informacije o razlozima koji su doveli do problema u kompaniji, kao i o novim potezima. Na samom početku rekao je dobre vesti, i to za Srbiju.
"Zaposlenima u Studio Moderna Srbija isplaćene su sve zarade. Srbija je za nas veoma važno tržište u našem sistemu i kao takva je, uz veliki doprinos koji daje, deo našeg strateškog rešenja", otkrio je Češko, a potom i nastavio svoju priču o razlozima koji su doveli do toga da mu biznis trpi. "Ukrajinski rat je imao višestruko negativan uticaj na sistem Studio Moderne i zbog njega smo izgubili treće najveće tržište. Na samom početku rata našoj kompaniji je bombardovano i uništeno skladište. Na sreću nije bilo ljudskih žrtava jer se napad dogodio noću. Uprkos svemu Ukrajina još uvek radi i broji 100 zaposlenih", rekao je Sandi Češko.
Kako je dodao, još veći problem bile su sankcije. "Još veći uticaj, kao posledica rata, imaju sankcije zbog čega smo morali da zatvorimo Studio Moderna Rusija, koja je bila naše najveće tržište. Pored toga javila se i obaveza da vratimo celokupan kredit VTB banci, upravo zbog sankcija", otkrio nam je Češko.
"Strategija je sada u novom strateškom partnerstvu"
Češko je odgovorio na pitanje koja je sada strategija kompanije. "Naša strategija je u novom stratškom partnerstvu koje će ponovno pokrenuti rast Studio Moderne. Ovde bih želeo da naglasim da je Srbija veoma važno tržište u našem sistemu i kao takva, uz veliki doprinos koji daje, deo našeg strateškog rešenja", zaključio je Češko.
Prošle godine kompanija Studio Moderna - TV prodaja ostvarila je minus od 3,5 miliona evra, a poslednji je put radila sa profitom 2018., koji je iznosio 131 hiljada evra. Padao je istovremeno i broj zaposlenih. "U 2021. kompanija je zatvorila neprofitabilne maloprodajne jedinice, smanjila broj zaposlenih, suzdržala se od novih projekata zbog povećanih neizvesnosti iz okruženja", navodi se u poslovnom izveštaju Studija Moderna - TV prodaja sa sedištem u Zagrebu. Firma je pregistrovana u Holandiji, a ceo posao je počeo u maloj garaži u Zagorju, gradiću u Sloveniji, kada je Češko počeo da prodaje pomagalo za ublažavanje bolova u leđima.
Vrlo brzo firma je izrasla u kompaniju sa 7.000 zaposlenih u 20 zemalja i sa pola milijarde evra prihoda u pojedinim godinama. U to vreme, pre oko tri godine Češko je deo biznisa prodao investicionim fondovima pod kontrolom slovenskog biznismena Darka Horvata.
BONUS VIDEO:
(MONDO/Blic)
Zvezda pokazala Evropi da joj je mesto u plej-ofu: Kad imaš igrača koji može sve, pobede se i najbolji!
Šta čeka Zvezdu i Partizan u Evroligi? Jedan grad može da bude prekretnica sezone, tamo "večiti" idu prvo!
Stručnjak za energetiku o sankcijama NIS-u: Cene goriva bi otišle u nebesa i došlo bi do nestašice
Partizanovog igrača čeka duža pauza: Mijailović otkrio detalje o povredi košarkaša!
Željko učio igrače kako da promaše slobodno bacanje: Uzeo loptu, šutnuo i okrenuo se ka Amerikancu (video)