• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ŠRINKFLACIJA - TRIK PRODAVACA KOJI LJUTI POTROŠAČE! NEMA REŠENJA: "Posredan, perfidan način da proizvod poskupi"

Autor Ivana Vlajković

Prodavci smanjuju gramažu pakovanja, a cene ostaju iste ili neznatno porastu.

 prodavnica Izvor: Shutterstock/Syda Productions

Mnogi proizvođači su se poslednjih godina suočili sa dilemom kako da povećaju cenu, a da smanje rizik od pada prodaje. Brojni su se dosetili rešenja koje nije protiv zakona, ali potrošači smatraju da je nepoštena praksa - pakovanje ostaje isto, ali se gramaža smanji. 

Cena se ne menja ili se neznatno poveća. Reč šrinkflacija zvuči komplikovano, ali pojava koju ta reč predstavlja je vrlo jednostavna i odavno poznata potrošačima u Srbiji. Reč je o "mršavljenju", tj. o smanjenju gramaže u pakovanju proizvoda.

Tako, na primer, čokolade više nemaju 100 grama, nego 90 ili 80, jogurt se smanjio sa 200 mililitara na 180. I iako je količina manja, cena je ista, ili viša. I dok je u početku bila očigledna kod osnovnih životnih namirnica, šrinkflacija danas "jede" gotovo sve proizvode. Promene je pretrpeo čak i toalet-papir, pa i porcije u restoranu. Pratimo tržište – tako smanjenje gramaže pravda veliki domaći proizvođač čokolade "Štark".

"Mi osluškujemo potrebe potrošača i pratimo kretanja na tržištu, pa se shodno tome radi i na konstantnom prilagođavanju proizvoda. Imamo različite gramaže, namenjene različitim ciljnim grupama potrošača i njihovim potrebama – od 30 grama do 250 grama. Na taj način smo svim potrošačima, nezavisno od kupovne moći, omogućili da uživaju u kvalitetnoj čokoladi i ukusu na koji su navikli i koji vole", navode u "Štarku".

Upravo zbog navike, kupci retko obraćaju pažnju na deklaraciju, a na njoj mora da se navede tačna količina. I sve dok je tako, zakon je jasan - kazne nema. Ipak, potrošači takvu praksu doživljavaju kao prevaru. "Ovo je posredan, perfidan način da proizvod poskupi. Potrošači su i te kako uočili pojavu, izuzetno negativno reaguju. Redovno nas pitaju da li je sve u skladu sa zakonom, primetili su da je smanjena gramaža, a da je cena ista, i to utiče na njihov budžet jer za isti novac mogu da kupe znatno manju količinu proizvoda", ukazuje Mladen Alfirović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

"Mršavljenje" pakovanja je, ukazuju ekonomisti, jedan od načina da se preduzeće bori sa inflacijom i rastom troškova. Istraživanja pokazuju - potrošači manje reaguju na smanjenje ambalaže nego na povećanje cene. "S jedne strane proizvođač ima velike troškove, sa druge opada kupovna moć i to je pokušaj, mada postoje drugi načini. Proizvođači mogu da uvedu veća, ekonomičnija pakovanja, porodična pakovanja, vezana, mogu da uvedu proizvode koji imaju niže troškove i niži kvalitet i to bi bilo mnogo transparentnije, a ovo se manje primećuje", ističe profesorka Ekonomskog fakulteta Mirjana Gligorijević.

Jedan od najuočljivijih primera šrinkflacije dogodio se 2016. godine. Tada je čuveni švajcarski brend smanjio gramažu, a razmak između čokoladnih planinskih vrhova se povećao. Pakovanje je naizgled ostalo isto.

BONUS VIDEO: 

Pogledajte

04:43
POSKUPLJENJA UTERUJU STRAH NEMCIMA! Oglasila se Srpkinja iz Nemačke i objasnila kako izgleda kupovina CENE SKAČU SVAKOG DANA!
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

(MONDO/RTS)

Možda će vas zanimati

Komentari 11

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Deejan

Smanjuju gramazu pa se smejem kad vidim,plazma em je manji proizvod em fali bar sest komada,isto je sa jafom,hleb je maltene samo naduvan a gramaza sacuvaj boze,meso i salame pune vode.Gotove supe duplo manje,brasno po 900grama.Sta reci sem cist bezobrazluk,kupujte samo neophodno pa nek prodaju sami sebi.

Mrcela

Cuti, dobro je dok ne pocnu iznutra da stampaju gramazu.

Lgs

Upravo to prave nas buda.... Zasto bi neko plaćao 1kg nečega a dobije 900 grama. To nije normalno, više nigde ne mozeš da nadješ primera makaronu od 500 g ko neka sad sve nesto 350g 400g .... Tako isto i sa vodom počeli, nekada flaša 2L sad ista na oko zavara flaša ali piše 1.75 L.

special image