Novi ugovori o snabdevanju strujom stižu na adrese više od dva miliona domaćinstava i potrošača iz kategorije "mali kupci". Iz Elektroprivrede Srbije (EPS) objašnjavaju da nema razloga da građani budu zabrinuti jer Zakon obavezuje da sa svakim kupcem imaju potpisan ugovor i ističu da to ne utiče na visinu računa i snabdevanje.

Ipak, građani strahuju da će im biti uvećan račun ili da će, ako ne potpišu, ostati bez struje. "Danas sam došla, jer sam dobila ovaj poziv do petka da se javim neki ugovor da potpišem o redovnoj isporuci struje. Čekam da to potpišem. Ne znam da li će biti redovna isporuka ili neće. Imam dva stana, ali tamo mi nije stiglo", priča Mirjana Kocbek iz Beograda.

Iz EPS-a poručuju da nema razloga za brigu i da se ništa ne menja. Zakon o energetici ih obavezuje da korisničku bazu usaglase sa realnim stanjem na terenu i sa svima imaju ugovore o snabdevanju, jer od tri miliona 600 hiljada potrošača, u kategoriji domaćinstava, sa dva miliona još ga nemaju.

"Ukoliko je došlo do promene korisnika, molim građane da dođu do šaltera ili da se jave na brojeve telefona da izvršimo promenu. A ovi što nije promenjen korisnik, samo treba da potpišu ugovor, stave u kovertu na koju smo stavili da je poštarina plaćena i pošalju nazad", objašnjava direktor "EPS Snabdevanja" Aleksandar Bjeličić.

Pored domaćinstava na garantovanom snabdevanju, gde cene struje reguliše država, su i mali kupci: zanatlije, mali preduzetnici raznih delatnosti i vlasnici poslovnog prostora. I oni dobijaju nove ugovore da potpišu, jer troše struju za komercijalne potrebe, što zakon ne prepoznaje. "Sto deset hiljada obaveštenja smo poslali fizičkim licima koja se nalaze na garantovanom snabdevanju. Kao takvi, mali kupci prepoznaju samo pravna lica i preduzetnike, fizička lica tu ne mogu da budu", kaže Bjeličić.

BONUS VIDEO: 

STRUČNJAK OTKRIVA DA LI SE POMOĆU PAMETNIH BROJILA MOŽE UŠTEDETI STRUJA: Omogćavaju dvosmerno merenje i precizniji su! kurir televizija

 (MONDO/RTS)