Kako su se otvarali trgovinski lanci u Srbiji, ponadali smo se da će nas obradovati niskim cenama. Oni su ipak posegnuli za drugim načinom privlačenja potrošača - markicama koje skupljate pa plaćate neki proizvod jeftinije, aplikacijama i karticama uz koje dobijate popuste, a da li se sve to isplati trgovcima ili kupcima? Verni potrošači znaju zašto. Građani kažu da im se isplati korišćenje aplikacija i kartica za popuste i da tako dosta uspevaju da uštede. Izgleda da svima dobro dođe, ali retko ko od građana zna koliko se na ovaj način tačno uštedi.
Aplikacije lojalnosti i ušteda kućnog budžeta
Milica Popović iz jednog trgovinskog lanca kaže da u ovom trenutku više od milion i 200 ljudi u Srbiji koristi aplikaciju lojalnosti što je dovoljan dokaz da su kupci na prvom mestu zadovoljni njome i da su uvideli kako značajnu uštedu kućnom budžetu mogu da ostvare.
"Ono što ovu aplikaciju lojalnosti razlikuje jeste što je ona personalizovana, odnosno algoritam aplikacije prati vaše navike u kupovini i nudi vam akcije i pogodnosti baš na one artikle koji su deo vaše potrošačke korpe. Uz to, samo za korisnike aplikacije svake nedelje više od 50 artikala je na sniženju koje može biti veće i od 50 odsto", kaže Popovićeva.
Aplikacija, tvrde iz ovog trgovinskog lanca, može dosta da uštedi i vreme jer se putem nje mogu unapred rezervisati neki proizvodi koje je kasnije moguće preuzeti u radnji. Još jedna pogodnost korišćenja aplikacije je to što se pri kupovini proizvoda uz aplikaciju na kasi dobija isečak uz račun koji tačno pokazuje kolika ušteda je ostvarena. Ipak ove vrste pogodnosti mogu da koriste samo tehnološki potkovaniji i oni koji imaju tzv pametne telefone.
Bodovi na karticama
"Znači mi mnogo, imam super karticu, koristim je. Skupljam bodove i to mi mnogo znači na moju penziju. Poprilično uštedim, koristim je skoro svaki dan", kaže jedna sugrađanka. Anketirani potrošači napominju da uz karticu imaju dobre povoljnosti i mogu da uštede za svaku kupovinu čak i par hiljada dinara nedeljno. Mobilna aplikacija je u pripremi ali su i ovde popusti takođe znatni za određene proizvode koji iako imaju već akcijsku cenu, uz super karticu često mogu imati još pogodniju cenu.
Ko troši taj i štedi
"Tu imate različite segmente pogodnosti, od specijalnih popusta i akcija koji idu i preko 50 odsto popusta, preko keš beka, takozvanog povrata novca koji dajemo našim potrošačima kroz potrošnju i imamo veliki broj partnera unutar samog programa koji potrošačima omogućava dodatnu uštedu i benefite. Prilikom jedne kupovine potrošač može uštedeti i do nekoliko hiljada dinara, naravno u zavisnosti od toga šta se nalazi u korpi", kaže Nataša Pavlović. Kada se sve sabere i oduzme, teško je reći ko ima veću korist od ovih popusta potrošači ili trgovci. Jedno je ipak sigurno, da bismo više uštedeli moramo više i da potrošimo.
BONUS VIDEO:
(MONDO/RTS)
Bolan poraz Crvene zvezde u Milanu: Radonjićeva bomba nedovoljna, prolaz u Ligi šampiona nemoguća misija!
"Ovo je sramota za Ligu šampiona, nas ovde ne žele": Vladan Milojević prekinuo ćutanje u Milanu i žestoko udario
"Navijači nas već vide na fajnal-foru": Marinković zna da su igrači gladni, ali je oprezan
Italijani, pa ipak Zvezda dolazi - zar samo toliko pažnje? U fokusu im Vlahović i Zlatanova svađa...
Mondo ukrštenica za 11. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!