Automobili marke "škoda", "tojota", "hjundai", "fijat" i "dačija" su pet najtraženijih vozila kad je reč o novim kolima koje Srbi uvoze, kako je naveo Boris Ćorović, generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.

S obzirom da je uvoz automobila kod nas veoma aktuelan Ćorović je izdvojio tri najvažnije stvari koje je potrebno znati pre nego što se odlučimo da uđemo u proces uvoza automobila. Tri najvažnije stvari koje su potrebne građanima u administrativnom smislu kada hoće da uvezu automobil su:

"Pronaći dobro održavan automobil po mogućnosti sa što manje pređenih kilometara, zatim naći firmu koja to radi profesionalno, odnosno da vam kvalitetno uradi uvoz, špediciju, dokumente papire.... Treća stvar koju bih izdvojio, koja je ujedno i završni korak, jeste odlazak u MUP odnosno registracija automobila i dobijanje papira. Ali pre svega ovoga, prva stavka je uvek najbitnija", kazao je Ćorović.

Interesovanje za električne automobile u Srbiji nije veliko, ali znatno se povećalo u odnosu na period od pre tri ili četiri godine. "Od 2019. se značajno povećalo interesovanje za električna vozila, oni danas čine samo jedan odsto ukupnog voznog parka, mogu slobodno da kažem da se povećalo više stotina puta nego što je to slučaj bio ranije", rekao je sagovornik.

S obzirom na odluke Evropske komisije čini se da će električni automobili morati da zažive svidelo se to nekome ili ne, u prilog tome najbolje govori zakon o ukidanju proizvodnje automobila sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine.

"Moraće da zaživi s obzirom da je Evropska komisija donela odluku da od 2035. nema više proizvodnje automobila koja imaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem, dakle traže se automobili koji imaju nula odsto emisiju CO2 i svi naši uvoznici će za već desetak godina imati u ponudi samo nove električne automobile", kaže Ćorović.

U Evropi raste prodaja električnih automobila, tako da imamo podatak da je u septembru prodato više električnih automobila nego dizela, tačan podatak je da je u Evropi prodato 15 odsto električnih automobila, a 13 procenata dizela, kaže Ćorović.

"Mi imamo još 12 godina do 2035. znači automobili koji imaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem će postajati i posle navedene godine. Ono što je bitno naglasiti da nove generacije koje dolaze, kada odrastu neće imati gde da kupe automobil koji ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem, kada budu hteli da kupe nov automobil to će moći da bude samo električni automobil.

Procenjuje se da će svi polovnjaci, odnosno vozila koja imaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem postajati na tržištu do 2050. godine. To je godina koja se procenjuje kao poslednja godina kada će oni biti dostupni na tržištu.

Prodaja luksuznih automobila mnogo je skočila u svetu, a apsolutno isti trend je primećen i u Srbiji, najbolje i najbrže se prodaju najluksuzniji automobili, to je tako i na sajmu automobila i nakon sajma i to jeste činjenica. Ne zaostajemo u tom pogledu za ostalim državama", zaključio je Ćorović.

BONUS VIDEO: 

kurir televizija AUTOMEHANIČAR UPOZORAVA: OVO OBAVEZNO TREBA PROVERITI PRED PUT! Noviji automobili nemaju najbolju bezbedonosnu opremu?

(MONDO/Blic)