• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

POČINJE PROIZVODNJA NOVE "FIJAT PANDE" U KRAGUJEVCU! Stiže novi model: Angažovano 500 radnika, biće još zapošljavanja

Autor Ivana Lazić

Počinje proizvodnja električne "fijat pande" u Kragujevcu.

 Proizvodnja električne fijat pande u Kragujevcu Izvor: MONDO/Marko Tanasković

Tokom sledeće godine u Kragujevcu bi trebalo da počne proizvodnja električne "fijat pande". Iako nema zvaničnih potvrda iz kompanije "Stelantis", u fabrici uveliko pripremaju proizvodne pogone za novi model.

Nešto više od godinu i po od kada je poslednji "fijat 500L" sišao sa proizvodne trake u Kragujevcu, u javosti se sve češće govori o novom modelu koji će se proizvoditi u Šumadiji. U fabriku je stigla i nova oprema.

"Očekujem da u predviđenom roku do oktobra iduće godine sve to bude na mestu i da krenemo u serijsku proizvodnju i da svi zaposleni, i one kolege i koleginice naše koje su u inostranstvu, će se vratiti i novi koji budu primljeni, svi budu radno angažovani", kaže Saša Đorđević, predsednik Samostalnog sindikata FCA.

Primljeno je i nekoliko desetina novih radnika koji će upravljati robotima. Veća zapošljavanja se očekuju početkom 2024. Ipak, predviđa se da će biti angažovan znatno manji broj radnika nego u proizvodnji prethodnog modela.

"Sada trenutno imamo angažovano 500 radnika. Taj broj će se uvećati. U svakom slučaju će biti nešto manji broj radnika nego kod klasičnih automobila", dodaje Đorđević.

Nema potvrde informacije o novom modelu

Italijanski i francuski mediji prvi su objavili da će se u Srbiji proizvoditi električna "panda" na platformi "citroena C3". Za Kristijana Bena, novinara Korijera Torina, nema dileme da "Stelantis" ozbiljno računa na Kragujevac kada je reč o proizvodnji "pande".

"U julu je bio sastanak sa lancem snabdevača u Kragujevcu. Njegovo kodno ime je 'smart vejb automobil'. To je praktično nova 'panda'. Informacija je nezvanična, ali kako mi je rečeno proizvodnja nove 'pande' počeće u aprilu u Kragujevcu", objašnjava Bena.

Informacije o novom modelu u "Stelantisu" niko nije spreman da potvrdi. Kažu da novi model neće biti predstavljen sve dok ne siđe sa proizvodne trake.

"Iz 'Stelantisa' su nam rekli da još nije zvanično izdato obaveštenje za javnost o tome gde će se proizvoditi nova električna 'panda', čija bi cena trebalo da bude oko 20.000 evra. Nezvanično su nam rekli da Maroko nije opcija, kako se u javnosti pričalo, ali da je Srbija jedna od mogućnosti", kaže Sanja Lučić, dopisnica RTS-a iz Italije.

"Stelantis" pod pritiskom italijanske vlade da poveća proizvodnju u Italiji
Upućeni kažu da je "Stelantis" već duže pod pritiskom italijanske vlade da poveća proizvodnju automobila u Italiji.

"Mnogi italijanski političari su apelovali na 'Stelantis' da proizvodi novi model 'pande' u Italiji. Mislim da se nešto može promeniti, ali ne u velikoj meri. Jedan od snabdevača sa kojim sam razgovarao je već počeo da šalje komponente u Srbiju", naglašava Bena.

Novi model je deo "Stelantisove" strategije čiji je plan da kompanija do 2030. proizvodi najmanje 75 novih modela električnih vozila. Očekuje se da nova "panda" postane popularna iz više razloga, pre svega zahvaljujući povoljnoj ceni.

Bonus video:

Pogledajte

11:09
ATANACKOVIĆ OTKRIO ISPLATI LI SE SADA KORIŠĆENJE TEČNOG GASA U AUTOMOBILIMA: Bez obzira na nestabilnost i krizu JEDNO JE SIGURNO!
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

(RTS. Mondo, I.L.)

Pročitajte i ovo:

Komentari 20

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Arsenije

Prodaja će ići preko auto kuće koja prodaje Mercedesove autobuse iz Priboja.

Q

Jeste nov auto nov auto. Kad uzmeš novo bilo šta miran si najmanje 10 godina od vecih kvarova samo redovno sitno odrzavanje, jedino ako ne slupaš. Ali dolazimo do bezbednosti, nov jeftin auto tesko ce biti bolji po bezbednosti od primera auto renomiranog proizvodjaca vise klase star 15 godina. To jest primer govoreci, i ovaj fiat panda nov ne bi imao šanse u sudaru sa volvom ili bmw vise klase starim 15-20 godina.

Serbia forever

@Q porediš babe I žabe....

special image