• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

SPISAK NAJPRODAVANIJIH POLOVNIH AUTOMOBILA U SRBIJI! Smanjio se njihov uvoz, ali je "golf" i dalje na vrhu

Autor Uroš Matejić

Trend smanjenja uvoza polovnjaka u Srbiji, jedan model i dalje najomiljeniji.

 shutterstock_2026607897 copy.jpg Izvor: Alexander Gafarro/Shutterstock

U Srbiju je prošle godine uvezeno 131.905 polovnih vozila, što je za 610 vozila manje nego u 2022. godine, a srpski vozači su najviše kupovali vozila Folksvagena, Audija, Opela, Pežoa, Renoa, pokazala je analiza koju je uradila Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova u saradnji sa kompanijom Cube Team. Kako je saopšteno, zabrinjava činjenica da je u ukupnom broju uvezenih vozila čak 55,4 odsto onih sa motorima koji ispunjavaju Euro 3, odnosno Euro 4 ekološke norme ( ukupno 73.051 vozilo).

U Srbiji je tokom 2023. godine uvezeno 53.603 vozila sa Euro 4 motorima, proizvedenih u periodu od 2006. do 2010. i 19.448vozila starijih od 18 godina. Pri tome je 3.421 vozilo proizvedeno 2002. ili ranije. Dominiraju vozila sa dizel pogonom koja čine čak 64,48 odsto od svih uvezenih polovnjaka, dok su benzinci zastupljeni sa 29,71 odsto. Uvezeno je samo 40 vozila starijih od 30 godina, koji se ubrajaju u kategoriju "oldtajmera".

Ipak, ako se uzmu podaci iz 2021. kada je u Srbiju uvezeno 152.803 korišćenih vozila, uočljiv je trend smanjenja uvoza polovnjaka. Kako se navodi, treba napomenuti da je prošle godine najavljivana zabrana uvoza vozila sa Euro 3 i Euro 4 standardom koja je trebalo da stupi početkom ove godine. Za sada nema vesti kojom bi se to i ozvaničilo, tako da se uvoz ovih vozila i dalje nesmetano odvija.

Sa motorima koji ispunjavaju Euro 5 norme emisije izduvnih gasova (vozila čija je proizvodnja počela 2011.godine) uvezeno je 29.403 polovnih vozila, a sa Euro 6 normama, to su vozila koja su počela da se proizvode 2014. godine, kroz carinu Srbije prošlo je 29.452 vozila.

Samo 700 uvezenih korišćenih vozila je iz 2022. godine, 1.025 je bilo onih proizvedenih 2021. Dosta više, 2.014 vozila je uvezeno sa datumom proizvodnje iz 2020. godine. Najviše vozila koja su uvezena sa Euro 6 motorima proizvedeno je 2019. - 4.788. Sva ostala vozila sa Euro 6 standardima su starija od pet godina.

Polovni dizelaši i dalje dominantni

Za razliku od kupaca novih automobila u Srbiji, koji sve manje kupuju svoje ljubimce sa pogonom na dizel, kupci polovnih vozila su prošle godine, baš kao i ranijih godina, najviše kupovali vozila koja su pod haubom imala dizel agregate. Takvih je u ukupnoj strukturi uvezenih vozila u 2023. bilo čak 64,5 odsto. Za vozila sa benzinskim motorom odlučilo se 29,7 odsto kupaca. U preostalih 5.8 odsto ( "drugih vrsta pogona") ulazi i oko 200 čisto električnih polovnih vozila.

Kupci polovnih vozila u 2023. godini su najviše kupovali automobile Folksvagena ("golf" je i dalje najomiljeniji model), pa je registrovano, prvi put u Srbiji, još 27.542 polovnih vozila ovog nemačkog brenda. Uvezeno je i 11.768 Audija, 10.869 Opela, 9.932 Pežoa, 8.681 Renoa, 7.888 BMW vozila, 7.516 Fijata, 7.222 Sitroena, 6.433 Mercedesa, 6.428 Fordova.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

02:45
GRAĐANI FRAPIRANI CENAMA POLOVNIH AUTOMOBILA! Ekspert otkrio za koja vozila da očekujemo pad cena: Razlog je JEDNOSTAVAN!
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

(MONDO/U. M.)

Možda će vas zanimati

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

VecaBGD

Sve su to lesevi sa menjanom km, svi su presli oko 200000km iako su i po 20 godina stari. Nazalost, standard ljudi je takav da moraju da kupuju ovakve krseve.

special image