• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

DA LI MALE RADNJE ODLAZE U ISTORIJU?! STR u borbi sa tržnim centrom: U jednoj ste komšija, u drugoj mušterija

Autor Miloš Škrbić

Moderni trgovinski lanci koncentrisani su najviše u Beogradu sa više od 70 odsto, u Vojvodini preko 60 procenata, a u centralnoj Srbiji oko 20.

 Opstanak samostalnih radnji u Srbiji Izvor: youtube.com/Sayali Rahate/RTS/Printscreen

U našem regionu veliki trgovinski lanci dominiraju tržištem. Dok u komšiluku veliki drže i više od dve trećine tržišta, u Srbiji se male radnje još dobro drže. Odnos malih i velikih je pola-pola. Stručnjaci kažu da je recept za opstanak malih dućana u udruživanju. Mnogi se sa nostalgijom sećaju malih radnji gde su ih oslovljavali imenom, davali robu na crtu i znali kada im je slava i kako im se zovu deca.

Moderni trgovinski lanci koncentrisani su najviše u Beogradu sa više od 70 odsto, u Vojvodini preko 60 procenata, a u centralnoj Srbiji oko 20. Mali trgovci imaju veću šansu u manjim sredinama preko personalizovanja usluge, lokalnog delovanja i prepoznavanja specifičnih potreba kupaca, kažu stručnjaci.

"Mali i srednji treba da se udružuju, da ozbiljnije sarađuju.Treba mnogo da uče da bi razumeli kako da se diferenciraju u odnosu na modernu trgovinu i moraju da prošire svest važnosti zajedničkog delovanja i diferenciranja u odnosu na modernu trgovinu", kaže Zoran Bogetić, profesor Ekonomskog fakulteta.

Mali trgovci imaju problem loše pozicije u nabavci i posledično relativno visoke cene. Oni ne treba slepo da kopiraju poslovnu politiku velikih trgovinskih lanaca, kažu stručnjaci.

"Prednost koju imaju mali trgovci je upravo da sam prodajni objekat mogu sami da srede kako žele. Pored toga, da imaju direktan odnos sa lokalnim proizvođačima hrane i delikatesa koji se ne mogu naći u velikim trgovinskim lancima. Direktan kontakt sa kupcima, poznavanje njihovih želja i ono što im je potrebno da kupe u tim lokalnim prodavnicama. Pored toga - promotivne aktivnosti", kaže Tijana Maljković iz Privredne komore Srbije.

U Srbiji se mali trgovci još dobro drže. U Grčkoj, na primer, 70 odsto tržišta pokrivaju veliki trgovinski lanci, a u Sloveniji čak 90 procenata.

BONUS VIDEO: DA LI VIĐATE SOKOVE SA CRVENIM KRUGOM? Ima ih u prodavnicama širom Srbije, evo koja je PRIČA iza njih

Pogledajte

00:51
DA LI VIĐATE SOKOVE SA CRVENIM KRUGOM? Ima ih u prodavnicama širom Srbije, evo koja je PRIČA iza njih
Izvor: Promo
Izvor: Promo

(Mondo/RTS/M. Š.)

Možda će vas zanimati

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Admiral Armagedon 🤙

Sve domaće pozatvarati i jeftino nas prodati strancima!! Želimo da budemo moderni robovi!

mmmm

@Admiral Armagedon 🤙 Udri me do zore, od zore ne tuci

special image