Šef Ryanair-a rekao je da će se turiste ovog leta sačekati više cene zbog toga što su novi Boingovi avioni isporučeni sa zakašnjenjem. Izvršni direktor Majkl O’Liri rekao je da će odložena isporuka aviona da ograniči kapacitet putnika, kao i da bi cene njihovih karata ovog leta mogle da budu skuplje i do 10 odsto.
Ryanair se nada da će dobiti neku nadoknadu, ali je fokusiran na isporuku aviona, dodao je O’Liri. On je otkrio da je isporuka 57 Boinga 737 Max 8200 trebalo da bude do marta, ali kompanija misli da bi samo 40-45 moglo da stigne na vreme za letnju sezonu.
Boing je pod nadzorom od incidenta u januaru kada je jedan od njegovih mlaznjaka eksplodirao prilikom putničkog leta. Tokom leta avionom Alaska Airline nije došlo do ozbiljnih povreda putnika, ali je morao da prinudno sleti.
Postoji velika zabrinutost zbog kontrole kvaliteta novih Boing aviona, što je izazvalo usporavanje proizvodnje.
O’Liri je rekao da bi troškovi, ušteđeni zahvaljujući zaštiti od oscilacija cene goriva, značili da Rajanerovo povećanje cena karte neće biti tako strmo kao povećanje od 17 odsto u 2023. godini.
Problemi avio – prevoznika
Neke druge avio-kompanije takođe imaju ograničenja kapaciteta uzrokovana nedostupnošću aviona, dodao je on.
Problem sa motorima Pratt & Whitney, na primer, prizemio je niz Airbusovih aviona koje koriste prevoznici kao što je Wizz Air. O’Liri je izjavio da će ovog leta biti „okruženje sa višim cenama karata širom Evrope“.
Prvobitna prognoza Rajanera za godinu do kraja marta 2025. bila je da će prevesti 205 miliona putnika, u odnosu na 183,5 miliona u prethodnih 12 meseci, piše BBC.
"Sa manje aviona, možda ćemo morati da smanjimo tih 205 miliona na 200 miliona putnika. Da je kapacitet rastao, mislim da bi cene karata padale“, napomenuo je O’Liri u sedištu kompanije u Dablinu.
Lusi Kouts, investiciona direktorka u JM Finn, rekla je za BBC-jev program Today: "Sam Boing je rekao da će ovog leta biti 9.000 slobodnih mesta manje zbog kašnjenja u kompaniji“.
Ryanair je niskotarifni avio – prevoznik i tako su njegova povećanja od 10 odsto malo veća od proseka na 3-7 odsto.
Govoreći o problemima koji su zahvatili američkog proizvođača aviona Boing, O’Liri je poruku koju je dobio od kompanije opisao kao ,"zbunjujuću“.
Šef avio – prevoznika je u više navrata podržao najviše rukovodstvo Boinga, ali je kritikovao standarde kontrole kvaliteta proizvođača aviona. On ne misli da je smena šefa programa 737 Max Eda Klarka bio pravi potez.
Ryanair je, kako je rekao, želeo jednu odgovornu osobu koja svakodnevno prati situaciju, rekavši da su njihovi proizvodi „sjajni avioni, samo što ih ne prave na vreme ili ne isporučuju blagovremeno”.
"Saopštavamo kupcima da neki rasporedi isporuke mogu da se promene jer odvajamo potrebno vreme da se uverimo da je svaki avion koji isporučujemo visokog kvaliteta i da ispunjava sve zahteve kupaca i regulatornih zahteva“, rekao je portparol Boinga.
Dodali su da "duboko žale zbog uticaja koji ovo ima na cenjenog kupca Ryanair-a“.
Bonus video:
(Mondo, I.L.)
Mesec dana Partizanovih poraza: Evroligaška sezona već izmiče iz ruku crno-belima
Partizan u ABA mora da dobije pojačanje: Željko mu našao ulogu, da ne bude prvi precrtan!
"Bilo je čudnih odluka...": Drčelić se oglasio nakon poraza Zvezde u Evroligi!
Zamenio Srbiju Bosnom i Hercegovinom, pa doživeo debakl 7:0! Košmarni debi Baždara za novu reprezentaciju
Otac Predrag Popović u nesvakidašnjem izdanju: Evo kako uživa i čime sa bavi kada nije u crkvi