• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

PLAĆENIJI OD LEKARA, NE TREBA FAKULTET, ALI NEMA KO DA RADI! Srbiji nedostaje 20.000 ovih radnika, uvozimo strance!

Autor Nevena Davidović

Plate veće od onih koje primaju profesori i lekari, a ne treba fakultet.

 88upuymg.jpg Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Jedno od najdeficitarnijih zanimanja u Srbiji trenutno su vozačiPlaćeniji su od profesora ili lekara, a nedostaje ih oko 20.000 . Građani koji su vešti za volanom, radije odlaze u druge zemlje, pa smo prinuđeni da ovu profesiju uvozimo.

Da Srbija muči muku sa vozačima, u prilog govore i oglasi. Tako je samo u prošloj godini, prema statistici sajta Infostud, objavljeno više od 2.600 oglasa u kojima se traže vozači, a najtraženiji su oni B kategorije. Saobraćajne škole širom zemlje svake godine "izbace" oko 1.000 novih vozača, dok potrebe tržišta zahtevaju još dva puta toliko osoba sa vozačkim dozvolama C i D kategorije.

Koliko je ovo zanimanje traženo govori i činjenica da će za vožnju autobusa moći da polažu i vozači sa probnom dozvolom. Što se zarade tiče, ona varira od samog vozila, pa je tako prosečna plata vozača autobusa 80.000 dinara, a kao dodatak mogu se uračnati bonusi za noćni rad. Oni koji voze službena vozila, u proseku zarađuju od minimalca, pa do 100.000 dinara.

Plate vozača u Nemačkoj prelaze 2.500 evra. Kako se može videti u oglasima za posao za rad u ovoj zemlji, gotovo pored svakog je naznačeno "Hitno". Početna plata koja se nudi je mahom oko 2.400 evra.

"Toliki novac mogu da zarade iskusni vozači koji rade u jakim domaćim kompanijama koje imaju razrađen posao u inostranstvu, dok su u unutrašnjem saobraćaju zarade niže. Ipak, osnovni problem je u tome što je pristup profesiji vozača veoma skup. Konkretno, da biste dobili dozvolu da upravljate kamionom ili autobusom potrebno vam je od 2.500 do 3.500 evra, što odvlači ljude od ovog posla, a uz to je i dobijanje dozvola proces koji traje veoma dugo", rekao je za Infostud Goran Aleksić iz Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja Srbije.

Fali nam 500 vozača u Beogradu, gradski prevoz voze stranci

Predsednik sindikata "Pravda" u Gradskom saobraćajnom preduzeću (GSP) Beograd Zoran Stefanović ocenio je da tom preduzeću nedostaje oko 500 vozača, a da se stranci koji su angažovani kao vozači ne snalaze dobro u toj ulozi zato što ne poznaju dovoljno jezik i gradske ulice. Na društvenim mrežama neretko osvanu snimci vozača koji su u Srbiju došli iz inostranstva, a koji ne umeju da se snađu u Beogradu, pa zalutaju ulicama prestonice.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

01:53
FIRME SKRATILE RADNO VREME, PLATE OSTALE IDENTIČNE! Privrednik iz Nemačke: Dosad je na novi model prešlo 48 firmi
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

(Nova/MONDO/N.D.)

Možda će vas zanimati

Komentari 16

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

woke

Ovo se radi decenijama namerno, sve se radi da Srbin napusti Srbiju i da dodje migrant. Svugde je isto u svetu. Sile hoce da izmesaju ovaj svet, woke agenda radi punom parom.

Vozač

Pazi bisere, zbog manjka vozača dozvolili da za autobuse mogu polagati i oni sa probnom dozvolom, da nije tužno bilo bi smešno. Gospodo iz države nije manjak vozača kod nas zato što nam fale na putevima neiskusni vozači pa ste dozvolili da neko ko ima probnu vozačku sedne za volan autobusa iako nema prethodnog iskustva u saobraćaju već nam fale vozači jer su plate male. Ovakvom odlukom ste samo olakšali da mladi neiskusni vozači brže dođu do vozačke dozvole i obzirom da svuda traže iskustvo oni će tako svoje iskustvo ovde da steknu i čim ispune uslov voziće za strane firme jer je logično da za svoj rad bude plaćen 3x više nego kod nas uz bolje uslove rada. Država ako želi da zadrži kvalitetne vozače neka poveća plate i uključi benificiju na staž jer je logično da vozač koji je odgovoran za više desetina ljudi ima i benificiju na staž.

ja sam ja

Hahah pa ljudi beze jer nema uslova za rad. Dzaba i 200 000 ako ne mozes porodicu da vidis, da imas vikend slobodan. Nije sve u parama ako ces da robujes na poslu

special image