Portal Retail Serbia juče je objavio ekskluzivnu informaciju da jedan od najvećih globalnih trgovinskih lanaca dolazi u Srbiju. Kako su naveli, filijala ove kompanije u Grčkoj potpisala je ekskluzivna prava na zastupanje Karfura na našem tržištu i još nekoliko tržišta na Balkanu.

Reč je o kompaniji Retail&More AE koja je, prema navodima portala, u saradnji sa partnerima nedavno otvorila prve supermarkete u Bugarskoj, a predviđeno je otvaranje ukupno 70 prodavnica u toj zemlji i Grčkoj. Portal podseća i da je Karfur prošle godine preuzeo sve hipermarkete Kora u Rumuniji.

Ovo su cene u marketu za francusko tržište:

Špagete poznatog brenda, pakovanje od 1kg košta 1,95€ (228 dinara), pakovanje od 30 kapsula za kafe aparat su 10€ (1.171 dinara). Pet banana koštaju 0,99€ (115 dinara), 1,5 kg šargarepa je 2,50€ (292 dinara), kilogram šečenih slanih pistaća je 12€ (1.405 dinara), Četiri putera od 150 grama koštaju 10,68€ evra (1.251 dinara), 2,5kg pilećeg filea je 18€ (2.108 dinara), 32 rolne toalet papira je 7,65 evra (896 dinara), 12 pakovanja od po 500 grama testenine u obliku školjki košta 8,93€ (1.046 dinara), organska jaja 10 komada su 3,69€ (432 dinara), jaja iz slobodnog uzgoja 12 komada koštaju (345 dinara), tri konzerve kukuruza šećerca od po 140 grama su 2,09€ (244 dinara), 100 grama seckanih šampinjona 0,99€ (115 dinara), limun na komad 0,59€ (69 dinara).

Gotovo 15.000 prodavnica

Karfur na svom sajtu navodi da je francuska grupa osnovana 1959. i da je najveći globalni maloprodajni lanac (u zavisnosti od izvora podataka, Karfur se ipak kotira oko sedme ili osme pozicije, ali svakako je u prvih 10 kada je reč o trgovinskim lancima koji prodaju hranu). Ističu da imaju 321.000 zaposlenih i prodaju od 80,7 milijardi evra u više od 30 zemalja (podaci za 2019.).

Broj radnji je dostigao gotovo 15.000 na kraju marta 2024, od čega je 6.066 u Francuskoj, 6.117 u ostatku Evrope, 1.477 u Južnoj Americi i 1.154 u ostalim zemljama. Pre nedelju dana, Karfur je objavio podatke za prvi kvartal 2024. koji pokazuju da je ostvarena prodaja od 22 milijarde evra u prva tri meseca.

Najznačajnije tržište za maloprodajni lanac je matična Francuska odakle je došla gotovo polovina prihoda, tačnije 10 milijardi evra. Sledi Evropa koja je donela 6,15 milijardi i Latinska Amerika sa šest milijardi.

Prodaja je skočila 13,5% u prvom kvartalu, a reč je o metrici trgovinskih kompanija, koja u obzir uzima prodavnice i proizvode sa sličnim karakteristikama (like-on-like). Iz podataka se vidi da je prodaja praktično stagnirala u Francuskoj i Evropi dok je rast pogurala Južna Amerika gde je zabeležen skok od čak 48%, posebno u Argentini (rast od 265% koji se pripisuje efektu hiperinflacije).

Prvi uveli hipermarkete

Karfur se hvali da je osmislio i prvi uveo koncept hipermarketa i izveštaj pokazuje da oni i generišu najveći prihod. Od 10 milijardi evra prodaje u Francuskoj, 4,8 milijardi je došlo od hipermarketa, 3,39 milijardi od supermarketa, a 1,8 milijardi od malih radnji i drugih formata. Kako se može videti na sajtu, hipermarketi Karfura mogu imati od 20.000 do čak 80.000 proizvoda, a njihova površina ide od 2.400 do 23.000 kvadrata.

Gotovo 60% radnji čine male prodavnice (8.771). Slede supermarketi kojih je 4.166, a na trećem mestu su hipermarketi (1.161) dok Karfur ima i formate cash&carry, soft discount i druge.

BONUS VIDEO:

TikTok  Cene oslića i gambora u marketu

 (MONDO/Forbes/J.D.)