Slušaj vest

Ekonomsko usporavanje Kine rezultiralo je ogromnom popularnošću replika proizvoda luksuznih brendova. Građani ih sve više kupuju kako bi sa manjim budžetom stvorili utisak glamura, prenosi CNN.

Dženg Đivena (23) je pre dve godine kao model zarađivala oko četiri hiljade dolara mesečno. Počevši od prošle godine, njena plata je počela postepeno da opada, što je kulminiralo ovog februara kada je zaradila polovinu svoje prethodne plate. Bila je izuzetno šokirana i smanjila je troškove, što je značilo da se oprosti od brendova kao što su Louis Vuitton, Chanel ili Prada, inače njeni favoriti. Ovih dana sa drugaricama kupuje proizvode koji su replike.

Reč je o kvalitetnim replikama luksuznih brendova, toliko sličnih da je teško pronaći razlike. Ponekad su samo inspirisani originalnim dizajnom i kupcima nude nove boje ili teksture.

Lorel Gu, direktor firme za istraživanje tržišta sa sedištem u Šangaju, objasnila je za CNN da su se pretrage replika na društvenim medijima utrostručile u poslednje dve godine. Poređenja radi, objašnjava da su pre deset godina kineski kupci bili najveći potrošači luksuza na svetu.

Sada se sve više okreću pristupačnijim alternativama. Jedan takav primer su helanke za jogu poznatog brenda Lululemon, koje na zvaničnom kineskom sajtu koštaju 106 dolara, ali se njihova replika može kupiti za samo pet dolara.

Kupci ga pronalaze na sajtovima kao što je popularni Tmall, koji često koriste naziv brenda čiji proizvod repliciraju u svojim oglasima, tvrdeći uporediv kvalitet. Rastuća ljubav Kine prema "pingti" proizvodima nije problem samo za etablirane brendove kao što je Louis Vuitton.

Kompanija LVMH, koja poseduje brendove poput Dior, Givenchi, Fendi, Celine i Marc Jacobs, zabeležila je pad prodaje tokom prvih šest meseci ove godine u azijskom regionu u odnosu na prošlu godinu.

Trend kupovine replika doprinosi ukupnoj slabijoj potrošnji i maloprodaji, koja je pala ispod ionako niskih očekivanja prošlog meseca. Kineska centralna banka ove nedelje je predstavila novi paket mera za oživljavanje privrednog rasta smanjenjem svoje ključne kamatne stope i količine gotovine koju drži u rezervama, čime bi se oslobodio novac za kredite.

Indeks poverenja potrošača je trenutno u padu i na najnižem je nivou svih vremena. Plate su smanjene za 20 odsto, žale se stanovnici, dok je povećana stopa nezaposlenosti za osobe od 18 do 24 godine.

BONUS VIDEO:

Kurir televizija OGROMAN BAZEN, 200 LUX SOBA, DOSAD NEVIĐENA FASADA: Sve pršti od luksuza, pogledajte kako će izgledati novi hotel "Jugoslavija"

 (Jutarnji list/MONDO/J.D.)