Slušaj vest

Podaci Narodne banke Srbije otkrivaju da su naši sugrađani u poslednja tri meseca potrošili preko 540 miliona evra na online kupovinu, što je porast preko 30% u odnosu na prethodnu godinu. Ovaj neverovatan rast e-trgovine u Srbiji podstakao je JP Poštu Srbije da planira značajno proširenje svoje mreže paketomata.

Sve više investitora prepoznaje prilike u ovom dinamičnom sektoru, ulažući u akcije kompanija koje postavljaju temelje budućnosti trgovine. S obzirom na rastuće interesovanje potrošača i kontinuirane inovacije u e-trgovini, možda je upravo sada savršen trenutak da zakoračite u uzbudljivi svet trgovine cenama akcija kompanija koje oblikuju budućnost e-trgovine.

Rast e-trgovine u Srbiji

Prema podacima NBS, građani Srbije su u poslednja tri meseca potrošili preko 540 miliona evra na online kupovinu, a naši sugrađani najčešće kupuju u domaćim internet prodavnicama. U ovom periodu ostvareno je 19,2 miliona transakcija, što predstavlja rast od 36,1% u poređenju sa prošlom godinom. Vrednost transakcija u dinarima iznosila je 36,3 milijarde (309 miliona evra), a potrošnja u stranim valutama bila je 184,7 miliona evra i 55 miliona dolara. Ukupno, naši sugrađani su potrošili oko 548 miliona evra. Takođe, na tržištu posluje više od 4.000 internet prodavnica, što dodatno potvrđuje rast e-trgovine u Srbiji.

Ovaj neverovatan rast e-trgovine u Srbiji podstakao je JP Poštu Srbije da značajno proširi svoje kapacitete paketomata sa 500 na 1.000, što će olakšati isporuku pošiljaka.

Prva asocijacija na e-trgovinu – Aliexpress

Aliexpress je osnovan u Kini 2010. godine kao deo Alibaba grupe i od tada beleži izvanredne poslovne uspehe. Njegovu popularnost potvrđuje podatak da je najposećeniji sajt u Rusiji i deseti po popularnosti u Brazilu. Aliexpress je postao veoma popularan i u našoj zemlji, zahvaljujući niskim cenama i širokom asortimanu proizvoda.

Nedavno je objavljena vest da Aliexpress planira otvaranje skladišta u Srbiji. Ako se ovo realizuje, i kupci i proizvođači u Srbiji mogu da ostvare značajne koristi. Naime, vreme isporuke paketa bi se drastično skratilo, omogućavajući nam da pakete dobijamo za dan ili dva. Takođe, naši mali biznisi bi imali priliku da prodaju svoju robu na ovoj popularnoj platformi i steknu globalnu prisutnost.

Kao što možete da vidite sami, e-trgovina se neverovatno brzo razvija, a kompanije iz ovog sektora beleže neverovatne uspehe.

Zašto ne biste pokušali da iskoristite ovu situaciju i trgujete cenom akcija nekih od najuspešnijih kompanija iz sektora e-trgovine poput Alibaba Grupe. Prijavljivanjem na KapitalRS, dobićete besplatan vodič o tome kako da trgujete cenama akcija i pristup 100% BESPLATNOM demo alatu za trgovinu.

BESPLATAN vodič „Kako trgovati cenama akcija online“ preuzmite ovde.

Temu groznica u Srbiji

Popularna kineska platforma za e-trgovinu Temu prisutna je na našem tržištu od maja. U samo nekoliko meseci, postala je jedna od najaktuelnijih tema. Temu je uspeo da prevaziđe nedostatke Aliexpress-a, nudeći korisnicima dostavu više poručenih artikala u istom paketu, kao i standardnu isporuku u roku od dve do tri nedelje, dok ekspresna isporuka traje pet do deset dana. Takođe, naručeni proizvodi mogu se vratiti u periodu od 90 dana, a ukoliko paket ne stigne na adresu do predviđenog datuma, kompanija nudi kupcu "kredit" u obliku određene svote novca. Pored toga, Temu je uložio značajna sredstva u marketing, te se čini da njihove reklame doslovno iskaču iz frižidera. Na osnovnu navedenog može se zaključiti da je Temu postao glavni konkurent popularnom Ali Express-u.
Šta možemo da očekujemo u narednom periodu?

Cena akcija Alibabe trenutno iznosi 90,09 dolara, što predstavlja najvišu vrednost u poslednjih godinu dana. Iako se kompanija suočava s izazovima, uključujući usporavanje kineske ekonomije i rastuću konkurenciju novih igrača u e-trgovini, analitičari smatraju da je ulaganje u akcije ove kompanije privlačno za investitore. Ovo se pre svega odnosi na njen potencijal za rast u oblastima kao što je veštačka inteligencija. Pored toga, potrošači širom sveta nestrpljivo iščekuju 11.11 – tradicionalnu globalnu Aliexpress rasprodaju, zakazanu za 11. i 12. Novembar, koja donosi popuste na sve kategorije proizvoda u iznosu do 70%. 11.11 će zasigurno pozitivno uticati na profitabilnost i rast akcija kompanije.

Na našem tržištu, takođe se očekuje dolazak još jedne globalne kineske platforme – Šejn. Ova platforma, poznata po pristupačnim cenama odeće, uživa veliku popularnost među pripadnicima generacije Z.

S obzirom na izvanredan rast e-trgovine kako na globalnom, tako i na domaćem tržištu, uz pojavu sve većeg broja konkurenata, postavlja se pitanje: da li kompanije poput Alibaba Grupe predstavljaju dobru priliku za ulaganje? Ako želite da dobijete više ovakvih izveštaja i mislite da ste spremni da saznate više o trgovanju cenama akcija, preuzmite naš BESPLATAN vodič.

BESPLATAN vodič „Kako trgovati cenama akcija online“ preuzmite ovde.