• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Robne kuće "Beograd" na ivici propasti

Većina objekata RK "Beograd" zvrji prazna ili uopšte nije ni otvorena. U kompaniji "Verano motors" tvrde da ih je trenutno omela ekonomska kriza, ali da su njihovi finansijski planovi dugoročni, piše "Press".

Realizacija jedne od najvećih investicija u poslednjih nekoliko godina u Srbiji zapala je u ozbiljne probleme. Većina objekata Robnih kuća "Beograd", za koje je kompanija "Verano motors" 2007. godine platila 360 miliona evra, zvrji prazna ili nije ni otvorena.

Tako je čak i u najprometnijim beogradskim ulicama. Neki objekti još nisu ni renovirani, a i u onima koji jesu sve je manje i trgovaca i kupaca, pa čitavi spratovi nekada prestižnih robnih kuća izgledaju sablasno.

RK "Beograd" je 2007. godine pompezno kupio "Verano motors", uz najavu da će im brzo vratiti stari sjaj i dovesti mnogobrojne svetske brendove.

Sada, međutim, čak ni objekat u Knez Mihailovoj nije renoviran, a robne kuće na Terazijama i u popularnoj "Beograđanki" ostaju bez zakupaca i kupaca, iako je u njihovo renoviranje uloženo ukupno 75 miliona evra.

U upravi Robnih kuća "Beograd" za "Press" ističu da se objekti koriste onoliko koliko je to realno moguće u ovakvoj ekonomskoj situaciji.

"Od ukupno 32 objekta, aktivirano ih je 20. U Beogradu, od devet robnih kuća radi pet. Nažalost, ponovna aktivacija RK "Beograd", koja je bila 2008. godine, poklopila se sa početkom velike ekonomske krize, koje nije poštedela ni našu privredu. To je i nama u velikoj meri usporilo i otežalo realizaciju poslovnih planova", kaže PR te kompanije Jelena Ćetković.

Ona ističe i da je investiranje u nekretnine po pravilu investicija na dugi rok.

"Niko ko se ozbiljno bavi ovim poslom ne očekuje da mu se on odmah isplati. Finansijski vek zgrada koje smo renovirali je od 20 do 30 godina, pri čemu se zna da se u prve dve do tri godine tog perioda ne može očekivati profit. Verujemo da će naši objekti vremenom biti optimalno iskorišćeni, odnosno da će se investicija isplatiti", kaže Ćetkovićeva.

Suvlasnik poznate beogradske agencije za nekretnine "Cvetković-Roškov", Miroslav Cvetković, međutim, smatra da će RK "Beograd" teško da popune svoje objekte.

"Najveći problem Robnih kuća "Beograd", koje treba da privuku velike brendove da zakupljuju njihov prostor, jeste kriza, koja kod nas još traje. Najveći problem je smanjena kupovna moć građana", objašnjava Cvetković.

U "Marfin invest grupi", koja je bila finansijski investitor "Verano motorsa" prilikom kupovine RK "Beograd", tvrde da još ne strahuju zbog spore realizacije projekta.

"Mi smo dugoročni investitori i nikada nam fokus nije bio na kratkoročnim ciljevima. Veoma smo posvećeni tržištu u Srbiji, za koje smatramo da ima dobre ekonomske izglede", kaže za "Press" predsednik korporativnog razvoja "Marfin invest grupe" Todoris Gijatrakos.

Ekonomista Goran Nikolić ocenjuje da je "Verano motors" kupio RK "Beograd" verovatno očekujući da ta investicija napravi mnogo bolje rezultate, ali da je kupovina realizovana u pogrešnom momentu.

"Malo posle te kupovine počela je svetska ekonomska kriza. S obzirom na to da se njihov koncept svodi na iznajmljivanje prostora renomiranim brendovima, najviše su oštećeni smanjenjem cena poslovnog prostora.

Takođe, sve renomirane kuće već imaju prodajni prostor na povoljnim lokacijama kao što su TC "Ušće" i "Delta siti", ali i u celoj Knez Mihailovoj. Uzimajući sve to u obzir, ne verujem da će se situacija Robnih kuća "Beograd" uskoro popraviti. A da pokušaju da taj prostor preusmere za neke druge namene, to je veoma teško izvesti", objašnjava Nikolić.

Koncept RK "Beograd" napravljen je po ugledu na robne kuće kakve postoje širom sveta, a osnova im je iznajmljivanje prostora drugim trgovačkim firmama. Taj koncept najrasprostranjeniji je u SAD, piše "Press".

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image