Veliki broj građana prilikom kupovine bele tehnike, imaju poteškoća sa reklamacijom proizvoda, kada im se uređaj pokvari. Ovlaščeni servisi za belu tehniku često odbiju žalbe građana pod izgovorom da kvar ne podleže garanciji.
"Serviseri uglavnom nisu ni zaduženi za to da li će da prihvate ili ne garanciju. Njihovo je samo da pregledaju uređaj i da konstatuju šta se desilo, odnosno da li ima osnova za garanciju ili ne. Garanciju prihvata ili prodavac, odnosno uvoznik ili sam proizvođač, a on to može da uradi uz pomoć ovlašćenog servisera, ako je tako predviđeno uslovima garancije“, govori Dejan Gavrilović iz Udruženja Efektiva..
Dejan napominje da postoji razlika između garancije i saobraznosti.
"Saobraznost su prava potrošača koja se dobijaju po zakonu i ona važe dve godine od dana kupovine. Dakle, u rokovima saobraznosti kada potrošač uloži reklamaciju na tehničku ispravnost uređaja, prodavac takav uređaj šalje u ovlašćeni servis. Često se dešava i kada je potrošač u pravu, prodavac uz pomoć tog servisa napravi kontraizveštaj, prebacujući odgovornost na ponašanje potrošača. I na taj način mu zapravo odbije reklamaciju. Isto se dešava i sa garantim uslovima“.
Saobraznost traje do dve godine od dana kupovine proizvoda, a garancija je preostale tri godine, ako ona važi maksimalno pet godina.
Poslednjih godina nam prodavci daju samo fiskalni račun kao garantni list, a Gavrilović ističe da je važno da uređaj poseduje i posebno garantni list:
"Prodavci mešaju te pojmove, uz fiskalni račun važi saobraznost do 2 godine, pa često prodavci kažu, "evo ti fiskalni račun, uz njega imaš garanciju dve godine, to nije garancija, to je saobraznost, uz garanciju mora da se izda papirni list na kome pišu svi ti uslovi koje izdavalac garancije mora da ispoštuje. Garancija potrošaču može da da samo veća prava, i ona ne važi dve godine, već 25 meseci, pa na gore", kaže Gavrilović i dodaje:
"Poenta je, da ako prodavac odbije potrošača, pričamo o tehničkom uređaju, rešenje je da on odnese taj uređaj u drugi servis koji će mu napraviti izveštaj, ako izveštaj bude u korist potrošača, onda on ima pravo da podnese novu reklamaciju, a ako ga prodavac ponovo odbije, onda i da pokrene potroščaki spor", zaključuje on.
Akcija policije: Hapšenje zbog pretnji Vučiću i Ani Brnabić
"Pa kako sam to mogao da uradim?": Čuveni Hrvat zbog Željka došao u Beograd, sebi ovo nikad nije oprostio
Nebojša Čović saopštio važne vesti: Menja se format Kupa Radivoja Koraća
Karlik Džouns se oglasio prvi put posle Kupa: Grobarima poslao jasnu poruku i to na srpskom
Prve reči nemačkog kancelara nakon hitnog sastanka evropskih lidera: "Ukrajincima se ne smeju uzeti 3 stvari"