Fabijen (64) živi u malom selu između Sable-sur-Sarta i Anžea, na granici departmana Men-e-Loar. Ova bivša farmaceutska tehničarka je u penziji već dve godine, ali je pronašla posao koji joj omogućava dodatni prihod i istovremeno zadovoljava njenu strast prema automobilima.
"Oduvek sam volela da vozim i fasciniraju me lepi automobili“, kaže ona. Nakon što je 2018. godine neočekivano otpuštena sa posla u svojoj 58. godini, teško je pronalazila novo zaposlenje. "Svi poslovi koji su mi nudili bili su predaleko, nekad i sat vremena vožnje, i plaćeni minimalcem. To za mene nije bila opcija. Zato sam odlučila da promenim pravac u karijeri“, objašnjava.
Njeno interesovanje za posao auto-konvoja podstakao je njen partner, koji je već radio kao vozač za platformu Hiflow. Od tada, Fabijen je volan pretvorila u svoj alat za rad. Njen zadatak je jasan: "Transportujem vozila s jedne tačke na drugu“, kaže ona. Tokom 2024. godine, realizovala je 212 vožnji i prešla skoro 39.000 kilometara širom Francuske.
Ona sama bira misije preko platforme, planira rute i obračunava troškove, radeći kao preduzetnica. "Najviše volim slobodu - biram kada i koliko ću raditi“, ističe. Dnevno prelazi između 200 i 400 kilometara, uz povratak vozom ili deljenjem prevoza. "Moguće je dostavljati vozila i u inostranstvo, poput Belgije, Španije ili Italije, ali ja više volim da ostanem u Francuskoj, posebno na zapadu zemlje“, dodaje.
Kada je reč o izboru automobila, Fabijen ne krije sklonost ka luksuznim modelima. "Trudim se da izbegavam gradske automobile. Danas, na primer, vozila sam prelepu BMW Seriju 3“, priča sa oduševljenjem.
Svaka misija zahteva pažljivo planiranje - od organizacije dolaska, preko procene troškova prevoza, do nepredviđenih situacija.
"Organizacija je ključna, naročito kada klijent očekuje automobil tačno u 11 sati“, objašnjava. Njeni radni dani mogu biti dugi – jutro pre našeg razgovora provela je na putu, krenuvši vozom u 6 sati ujutru kako bi preuzela vozilo u Šatelodrenu (departman Kot d'Armor), dostavila ga u Nant i vratila se kući u 17 sati.
Fabijen u proseku radi četiri dana nedeljno, a mesečno ovoj aktivnosti posvećuje oko 12 sati. Njena penzija iznosi 1.900 evra, dok joj transport vozila donosi dodatnih 800 do 1.500 evra mesečno, u zavisnosti od obima posla. Ipak, deo prihoda odlazi na gorivo, putarine i povremeno hotelski smeštaj. Prema podacima Hiflow-a, prosečna zarada vozača na ovoj platformi iznosi oko 500 evra mesečno, nakon odbitka troškova. Svi prihodi se prijavljuju, jer mikropreduzetnici imaju poreske obaveze.
Zahvaljujući ovom poslu, Fabijen može sebi da priušti putovanja. "Ovim novcem mogu da radim stvari koje inače ne bih, poput odlaska na odmor u Hrvatsku ili na Korziku“, kaže ona. Česti odlasci na teren omogućavaju joj i da spoji posao sa privatnim životom. "Kada imam dostavu u Parizu, iskoristim priliku da posetim decu. Na taj način spajam posao i porodicu bez dodatnih troškova“, objašnjava.
Za one koji žele da se okušaju u ovom poslu, prijava na Hiflow – ili slične platforme poput DriiveMe i My Express Driver – moguća je pod određenim uslovima: kandidat mora imati najmanje 21 godinu, važeću vozačku dozvolu najmanje dve godine, registrovan status preduzetnika i pametni telefon za praćenje zadataka i komunikaciju sa platformom.
(Blic, Mondo)