Mitko Murić (Mithat Erdem), poreklom iz Jablanice kod Rožaja iz Crne Gore, danas je uspešan biznismen, a svoju karijeru je započeo u Istanbulu, gde se doslio sa svega šest godina. Kao mladić radio je u Kapaličaršiji gde je sticao svoja prva iskustva.
Iako nije završio školu, uspeo je da pokrene vlastiti brend "Vento Milano", sa kojim je učestvovao na brojim modnim revijama širom sveta. U tekstilnoj industriji zadržao se punih 25 godima, prenosi Fokus pres.
Prekratnica na njegovom putu dogodila se 2010. godine, kada je upoznao tada nepoznatog kuvara i mesara Nusreta Gökçkea, te prepoznao njegov potencijal.
Nusret Gokče, svetski poznat kao "Kralj soli" ("Salt Bae"), postao je globalna senzacija zbog svog karakterističnog načina posluživanja mesa i soljenja hrane.
Zahvaljujući Muriću postao svetski pozant
Nusret je rođen 1983. godine u turskom gradu Erzurumu, u siromašnoj porodici. Sa samo 14 godina počeo je da se bavi mesarskim zanatom, pokazujući veliku strast prema kulinarstvu. Od 2007. do 2010. godine vredno je radio kao volonter u brojnim restoranima širom Argentine i Sjedinjenih Američkih Država, prikupljajući dragoceno iskustvo u pripremi mesa.
Nakon tromesečnog boravka u SAD, Nusretov život se dramatično promenio kada ga je kontaktirao Murić. Ovaj ključni poziv označio je početak poslovnog partnerstva koje će prerasti u kulinarsku imperiju.
Murić mu je ponudio partnerstvo i finansijsku podršku od milion eura. Upravo ta investicija dovela je do prvog Nusr-er restorana u Istanbulu, koji je danas postao globalni fenomen. Brend je trenutno procenjen na 1.3 milijarde.
Nusretova jedinstvena ličnost i karakteristični pokret soljenja pretvorili su ga u internet senzaciju, privlačeći brojne svetske zvezde u njegove restorane.
Brojne kontroverze oko Nusreta
Međutim, uspeh nije prošao bez kontroverzi. Restorani su često kritikovani zbog "opscenih" cena, a Nusret je izazvao neodobravanje svojim ponašanjem tokom proslave Argentine na Svetskom prvenstvu 2022. godine, kada je dosađivao igračima, otimao trofej i pretvarao njihovu proslavu u vlastiti šou, piše sandzacke.rs.
Dodatno, 2021. godine, Nusret je na društvenim mrežama nazvao svoje poslovne partnere "izdajnicima" i "neprijatnim partnerima", bez jasnog objašnjenja svojih optužbi. Istovremeno, počeli su se da se pojavljuju izveštaji o mogućoj prodaji udela u kompaniji.
Podsetimo, biftek u njegovom restoranu košta 20 evra, ali ako vam ga on lično posoli, cena se kreće i do 800 evra.
Trio koji stoji iza imperije Nusr-Et
Iako je Nusret lice brenda i osoba koja privlači najviše pažnje, vlasništvo nad lancem ekskluzivnih restorana Nusr-Et podeljeno je između tri poslovna partnera:
- Nusret Gokče poseduje 25 posto udela
- Mithat Erdem (Mitko Murić) drži 35 procenata
- Ferit Şahenk, predsednik turske Doğuş grupe, vlasnik je 40 posto udela
Obećanje ispunjeno
Kada je Mitko Murić odlučio da uloži u Nusreta, on mu je obećao da će postići takav uspeh da će morati da kupi mašinu za brojanje novca. Sudeći po današnjem statusu i vrednosti lanca Nusr-Et, to obećanje je daleko premašeno.
Dok Nusret nastavlja da privlači pažnju svojim karakterističnim stilom i pojavljivanjima sa slavnim ličnostima, njegova dva poslovna partnera, uključujući i našeg čoveka iz Jablanice, uživaju u plodovima svog ulaganja iz pozadine - daleko od očiju javnosti, ali sa značajnim udelom u jednom od najprepoznatljivijih kulinarskih brendova današnjice.
BONUS VIDEO:
(Biznis priče/Mondo)