TDR je pri kraju izgradnje moderne fabrike u Iranu u Sariju, glavnom gradu pokrajine Mazandaran na nekih 250 kilometara severno od Teherana.
Ova fabrika će proizvoditi brendove Ronhill i Respect, a njeno otvaranje se očekuje na proleće 2012. Godine, a ukupna investicja TDR-a je 30 miliona evra.
Takođe, TDR svoje poslovanje širi i u Rusiju, konkretno u oblasti Krasnodarska i pokrajini Abhaziji, gde će prve pošiljke Ronhilla i Walter Wolfa krenuti u septembru ove godine.
Ova dva ogromna tržišta treba da nadomeste otežano poslovanje koje se očekuje u narednim godinama za hrvatskog proizvođača na tržištima bivših republika Jugoslavije.
Rusko tržište je skoro osam puta veće od ex-yu tržišta, a iransko dva puta.
TDR je tokom 2010. godine zadržao lidersku poziciju u Hrvatskoj, gde drži 78 odsto, i Bosni i Hercegovini, gde drži 38 odsto.
I u Srbiji i u BiH ova hrvatska duvanska kompanija je ostvarila rekordnu prodaju.
Glavna prepreka rastu TDR-ove prodaje na ovim tržištima biće zapravo ulazak Hrvatske u Evropsku uniju, jer će ova država morati da podigne takse sa trenutnih 61 na 90 evra na hiljadu cigareta do 2014, kako propisuje EU direktiva.
Drugi udar koji će doživeti TDR i svi hrvatski izvoznici ulaskom ove zemlje u EU biće i automatski prestanak članstva Hrvatske u carinskoj zajednici CEFTA, čije su članice države u kojima TDR ostvaruje najbolje rezultate, odnosno prodaje više od polovine svoje proizvodnje.
Prestankom članstva Hrvatske u CEFTA skočiće i carinske stope, pa će tako TDR plaćati carinu u Srbiji 57 umesto dosadašnjih 15 odsto, u BiH će plaćati 15 odsto (trenutno ne plaća nikakvu carinu). Makedonija će podići carinu sa 27 na 42 odsto, a Kosovo će uvesti carinu od 10 odsto.
Predsednik Uprave TDR Davor Tomašković rekao je novinarima iz regiona da je "veoma važno da hrvatska vlada već sada počne sa pripremama kako bi bilateralnim ugovorima stvorila uslove koji će ublažiti te promene i za TDR, ali i za sve hrvatske izvoznike, kako bi mogli da nastave svoj rast i razvoj".
Veliki tržišni napor za TDR u regionu je i ogromna konkurencija, pa tako četiri najveće svetske duvanske kompanije, koje drže četiri petine svetske prodaje cigareta, prisutne su na tržištu jugoistočne Evrope.
Jedino je duvansko tržište tako visoko konkurentno u zemljama bivše Jugoslavije. Tako, recimo, u bankarskom sektoru najjača prisutna banka je Societe Generale, koja je tek na 15. mestu među najvećim svetskim igračima.
U trgovini hranom najjači je Metro koji je tek šesti u svetu, a sledi ga Delez, koji je tek 19. u svetu. Na naftnom tržištu je prisutan Lukoil koji je tek 12. u svetu, kao i OMV (34) i MOL (49).
Koliko je trka u zemljama bivše Jugoslavije oštra pokazuje i tužba koju je Japan Tobacco International podneo Agenciji za zaštitu tržišnog natjecaja u Hrvatskoj protiv TDR.
Na pitanje jednog od novinara koliko je ova tužba opasnost za TDR, Tomašković je odgovorio da ne može da komentariše sadržaj tužbi.
"Mi te tužbe ne možemo da vidimo. Međutim, iz onog što čitamo u medijima o tim tužbama očigledno je da su se oni potrudili da se to što pre pojavi u medijima. Smatramo da su svi ti (medijski) navodi neutemeljeni. TDR posluje u skladu sa svim propisima Republike Hrvatske. S druge strane, razumem pokušaj da se i na ovaj način, kroz medijsku pažnju i pritiske na regulatora, dođe u povoljniji tržišni položaj čemu TDR ipak stoji na putu. Kakve će to posledice imati, ne mogu prejudicirati, ali se mi ne brinemo oko toga", rekao je Tomašković.
Na pitanje može li se to nazvati pokušajem zauzimanja tržišnih pozicija netržišnim merama borbe, prvi čovek TDR-a je rekao da može, ali dokle god su to legalni postupci TDR nema šta da kaže.
"Predlažemo da regulator napravi uvid u tržište i donese odluku", kaže Tomašković.
Tomašković komentariše ovu tužbu kao pokušaj konkurencije da preko medija i pritiska na regulatora stigne do bolje tržišne pozicije.
Koliko ova kompanija drži do svog imidža inovatora na tržištu novinari su mogli da se uvere i tokom prezentacije istorijata i poslovanja kompanije. Umesto živih predstavnika kompanije u centralnom delu prezentacije korišćena je hologramska tehnologija.
Novinari su premijerno prisustvovali prezentaciji izvedenoj u istoj tehnologiji koju koriste i svetske muzičke zvezde – Madona, Ričard Brenson, Gorilaz, ali i autokompanije Fiat, Honda, itd.
Prezentaciju je uradila beogradska kompanija Galerija 12, čije radove smo mogli da vidimo i na Mikser festivalu.
Povrh svega, cela prezentacija je prenošena na Internet stranicama TDR-a, a novinarima su predstavljeni i dva nova brenda – ograničena Ronhill Sailing edition i prva tzv. natural flavour cigareta na hrvatskom tržištu – Walter Wolf natural flavour.
TDR je u prethodnih godinu dana izbacio 21 novi brend cigareta i upravo u tome vidi razlog uspešnog poslovanja.
Na tradicionalnom godišnjem druženju s novinarima iz regiona, uz TDR je predstavljena i turistička divizija Adris grupe Maistra koja je u poslednjih sedam godina investirala više od 300 miliona evra u izgradnju novih i obnovu postojećih objekata i razvoj komplementarnih sadržaja, rekao je je predsednik Uprave te kompanije Tomislav Popović.
On je najavio da će se ovih dana otvoriti novi hotel Lone, prvi design hotel s pet zvezdica u Hrvatskoj u čiju izgradnju je uloženo skoro 50 miliona evra, što ga čini najvećom ovogodišnjom grinfild investicijom u hrvatski turizam.
Popović se posebno pohvalio da je čitav projekat hrvatski proizvod na čijem su projektovanju, izgradnji i opremanju učestvovali najpoznatiji domaći dizajneri i proizvođači.
Maistra je 2005. godine imala samo 14 posto hotelskih kapaciteta sa četiri i pet zvezdica, dok je danas u toj kategoriji 52 posto objekata.
(MONDO, tekst/foto: Boris Milićević)
Ova fabrika će proizvoditi brendove Ronhill i Respect, a njeno otvaranje se očekuje na proleće 2012. Godine, a ukupna investicja TDR-a je 30 miliona evra.
Takođe, TDR svoje poslovanje širi i u Rusiju, konkretno u oblasti Krasnodarska i pokrajini Abhaziji, gde će prve pošiljke Ronhilla i Walter Wolfa krenuti u septembru ove godine.
Ova dva ogromna tržišta treba da nadomeste otežano poslovanje koje se očekuje u narednim godinama za hrvatskog proizvođača na tržištima bivših republika Jugoslavije.
Rusko tržište je skoro osam puta veće od ex-yu tržišta, a iransko dva puta.
TDR je tokom 2010. godine zadržao lidersku poziciju u Hrvatskoj, gde drži 78 odsto, i Bosni i Hercegovini, gde drži 38 odsto.
I u Srbiji i u BiH ova hrvatska duvanska kompanija je ostvarila rekordnu prodaju.
Glavna prepreka rastu TDR-ove prodaje na ovim tržištima biće zapravo ulazak Hrvatske u Evropsku uniju, jer će ova država morati da podigne takse sa trenutnih 61 na 90 evra na hiljadu cigareta do 2014, kako propisuje EU direktiva.
Drugi udar koji će doživeti TDR i svi hrvatski izvoznici ulaskom ove zemlje u EU biće i automatski prestanak članstva Hrvatske u carinskoj zajednici CEFTA, čije su članice države u kojima TDR ostvaruje najbolje rezultate, odnosno prodaje više od polovine svoje proizvodnje.
Prestankom članstva Hrvatske u CEFTA skočiće i carinske stope, pa će tako TDR plaćati carinu u Srbiji 57 umesto dosadašnjih 15 odsto, u BiH će plaćati 15 odsto (trenutno ne plaća nikakvu carinu). Makedonija će podići carinu sa 27 na 42 odsto, a Kosovo će uvesti carinu od 10 odsto.
Predsednik Uprave TDR Davor Tomašković rekao je novinarima iz regiona da je "veoma važno da hrvatska vlada već sada počne sa pripremama kako bi bilateralnim ugovorima stvorila uslove koji će ublažiti te promene i za TDR, ali i za sve hrvatske izvoznike, kako bi mogli da nastave svoj rast i razvoj".
Veliki tržišni napor za TDR u regionu je i ogromna konkurencija, pa tako četiri najveće svetske duvanske kompanije, koje drže četiri petine svetske prodaje cigareta, prisutne su na tržištu jugoistočne Evrope.
Jedino je duvansko tržište tako visoko konkurentno u zemljama bivše Jugoslavije. Tako, recimo, u bankarskom sektoru najjača prisutna banka je Societe Generale, koja je tek na 15. mestu među najvećim svetskim igračima.
U trgovini hranom najjači je Metro koji je tek šesti u svetu, a sledi ga Delez, koji je tek 19. u svetu. Na naftnom tržištu je prisutan Lukoil koji je tek 12. u svetu, kao i OMV (34) i MOL (49).
Koliko je trka u zemljama bivše Jugoslavije oštra pokazuje i tužba koju je Japan Tobacco International podneo Agenciji za zaštitu tržišnog natjecaja u Hrvatskoj protiv TDR.
Na pitanje jednog od novinara koliko je ova tužba opasnost za TDR, Tomašković je odgovorio da ne može da komentariše sadržaj tužbi.
"Mi te tužbe ne možemo da vidimo. Međutim, iz onog što čitamo u medijima o tim tužbama očigledno je da su se oni potrudili da se to što pre pojavi u medijima. Smatramo da su svi ti (medijski) navodi neutemeljeni. TDR posluje u skladu sa svim propisima Republike Hrvatske. S druge strane, razumem pokušaj da se i na ovaj način, kroz medijsku pažnju i pritiske na regulatora, dođe u povoljniji tržišni položaj čemu TDR ipak stoji na putu. Kakve će to posledice imati, ne mogu prejudicirati, ali se mi ne brinemo oko toga", rekao je Tomašković.
Na pitanje može li se to nazvati pokušajem zauzimanja tržišnih pozicija netržišnim merama borbe, prvi čovek TDR-a je rekao da može, ali dokle god su to legalni postupci TDR nema šta da kaže.
"Predlažemo da regulator napravi uvid u tržište i donese odluku", kaže Tomašković.
Tomašković komentariše ovu tužbu kao pokušaj konkurencije da preko medija i pritiska na regulatora stigne do bolje tržišne pozicije.
Koliko ova kompanija drži do svog imidža inovatora na tržištu novinari su mogli da se uvere i tokom prezentacije istorijata i poslovanja kompanije. Umesto živih predstavnika kompanije u centralnom delu prezentacije korišćena je hologramska tehnologija.
Novinari su premijerno prisustvovali prezentaciji izvedenoj u istoj tehnologiji koju koriste i svetske muzičke zvezde – Madona, Ričard Brenson, Gorilaz, ali i autokompanije Fiat, Honda, itd.
Prezentaciju je uradila beogradska kompanija Galerija 12, čije radove smo mogli da vidimo i na Mikser festivalu.
Povrh svega, cela prezentacija je prenošena na Internet stranicama TDR-a, a novinarima su predstavljeni i dva nova brenda – ograničena Ronhill Sailing edition i prva tzv. natural flavour cigareta na hrvatskom tržištu – Walter Wolf natural flavour.
TDR je u prethodnih godinu dana izbacio 21 novi brend cigareta i upravo u tome vidi razlog uspešnog poslovanja.
Na tradicionalnom godišnjem druženju s novinarima iz regiona, uz TDR je predstavljena i turistička divizija Adris grupe Maistra koja je u poslednjih sedam godina investirala više od 300 miliona evra u izgradnju novih i obnovu postojećih objekata i razvoj komplementarnih sadržaja, rekao je je predsednik Uprave te kompanije Tomislav Popović.
On je najavio da će se ovih dana otvoriti novi hotel Lone, prvi design hotel s pet zvezdica u Hrvatskoj u čiju izgradnju je uloženo skoro 50 miliona evra, što ga čini najvećom ovogodišnjom grinfild investicijom u hrvatski turizam.
Popović se posebno pohvalio da je čitav projekat hrvatski proizvod na čijem su projektovanju, izgradnji i opremanju učestvovali najpoznatiji domaći dizajneri i proizvođači.
Maistra je 2005. godine imala samo 14 posto hotelskih kapaciteta sa četiri i pet zvezdica, dok je danas u toj kategoriji 52 posto objekata.
(MONDO, tekst/foto: Boris Milićević)
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!