Gosn, koji je istovremeno šef Nisanovog partnera, francuskog Renoa, rekao je na godišnjem skupu akcionara da je njegova plata zasnovana na svetskim standardima. Prosečna godišnja primanja direktora neke odgovarajuće automobilske industrije su 15,3 miliona dolara, kaže on.

"Nisan je japanska kompanija sa svetskom upravom", rekao je Gosn uz ukazivanje da talentovani direktori mogu lako da nađu posao bilo gde i da rivali pokušavaju da ih regrutuju iz redova Nisana.

Gosn je došao na čelo Nisana 1999. godine, kada je japanski proizvođač bio na ivici bankrotstva, da bi sproveo bolne mere štednje i postavio kompanju na čvrste noge.

Nisan cilja na osvajanje osam odsto svetske produkcije automobila u okviru šestogodišnje strategije objavljene prošle sedmice.

Kompanija sad drži 5,8 proceneta svetskog automobilskog tržišta.

Gosn je prošle godine zaradio 892 miliona jena što je jedna od najvećih plata za šefa neke kompanije u Japanu. Većina direktora u Japanu je daleko manje plaćena delom zato što se njhova uloga razlikuju od uloge američkog ili evropskog direktora.

Šef američkog Forda, Alen Malali, prošle godine je zaradio 26,5 miliona dolara.

Prema novim pravilima, usvojenim prošle godine, u Japanu je obavezno objavljivanje svake plate od 100 miliona jena (milion dolara) ili veće.

Japanska korporacija Soni juče je objavila da je njen direktor, Amerikanac velškog porekla Hovard Stringer, za svoj prošlogodišnji učinak dobio 345 miliona jena (4,3 miliona dolara), uz pravo povlašćene kupovine akcija kompanije vrednih 518 miliona jena (6,4 miliona dolara).

(Beta-AP)