• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Srbija ima manjak prostora u šoping centrima

Srbiji, sa nešto više od sedam miliona stanovnika i 307.000 kvadratnih metara u šoping centrima, nedostaje trgovački prostor.

Ovo pokazuje najnoviji izveštaj kompanije Džons Lang Lasal (Jones Lang LaSalle).

Na hiljadu stanovnika Srbija ima 42 kvadratna metra maloprodajnog prostora, što je najmanje među sedam zemalja centralne i istočne Evrope.

Najviše metara kvadratnih trgovačkog prostora na hiljadu stanovnika u regionu ima Češka - 231, a sledi Hrvatska sa 184, dok je Srbiji najbliža Rumunija sa 68 kvadrata.

U delu o Srbiji u izveštaju navodi se da nezrelost tržišta, manjak kvalitetnog prostora i rastuća tražnja podstiču oživljavanje projekata koji su na čekanju zbog ekonomske krize, kao i nova ulaganja u prostor za trgovinu.

Džons Lang Lasal navodi da je ova godina za Srbiju izuzetno aktivna kada je reč o razvoju ističući da je u fazi izgradnje 156.000 kvadratnih metara prostora za trgovinu.

To odgovara 45 odsto raspoloživog prostora, uključujući onaj u šoping centrima i "autletima".

Među projektima na kojima se radi i biće završeni iduće godine su i maloprodajni park u Novom Sadu od 30.000 kvadratnih metara, Beogradski autlet šoping centar u Inđiji sa isto toliko kvadrata i kragujevačka Plaza sa 25.000 metara kvadratnih.

Kompanija Džons Lang Lasal ističe da je interesovanje stranih mlaoprodavaca za srpsko tržište značajno, podsećajući da ih se ove godine pojavilo 11, uključjući Zaru kids, Ninu Vest, Divu, Pandoru.

Iduće godine na srpsko tržište treba da uđe još pet stranih trgovaca, među kojima je i Lidl.

U novembarskom izveštaju Lasala se navodi i da su strani trgovci uglavnom usmereni na moderne trgovačke centre, poput Ušća i Delta sitija u Beogradu, ali i da su zainteresovani za širenje po Srbiji sa otvaranjem novih tržnih centara u Nišu, Kragujevcu i Pančevu.

Ukupno sedam zemalja centralne i istočne Evrope ima 14,7 miliona kvadratnih metara maloprodajnih trgovačkih objekata od čega je čak
51 odsto u Poljskoj.

Međutim, u Poljskoj je u Varšavi samo 14 odsto ukupnog prostora u maloprodaji dok je situacija obrnuta u Srbiji, Hrvatskoj i Mađarskoj, gde se više od 50 odsto prostora nalazi u glavnim gradovima.

Džons Lang Lasal je najveća evropska i druga u svetu kompanija koja pruža usluge iz oblasti nekretnina na lokalnom, regionalnom i globalnom nivou.

(Beta)

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image