"Ukoliko se u Koridor 10 za 330 kilometara uloži 1,5 milijardi evra, a za 10 godina te pare vratimo - onda je to sjajan projekat, ista stvar je sa Koridorom 11, kao i železničkim Koridorom 10", rekao je ministar Mrkonjić Tanjugu tokom obilaska radova.
Ministar je istakao da su u pitanju projekti koji vraćaju novac i oživljavaju Srbiju.
Mrkonjić je istakao da Inđija nija slučajno postala mali "ekonomski džin" po razvoju u Srbiji, već je razlog to što se nalazi na putnom i železničkom K-10, ali i reci Dunav koja je evropski Koridor 7, pa strani partneri imaju transportnu mrežu.
"Zato tamo ima puno grinfild investicija i drugih ulaganja, a tako će biti na primer biti i u Dimitrovgradu", kazao je ministar saobraćaja.
Mrkonjić je naglasio da se ponekad zlonamerno kritikuju domaći građevinari i pozvao sve koji sumanjaju u njihov rad da dođu do Pirota i Dimitrovgrada i sami se uvere kakvi se kapitalni objekti tu grade u saradnji sa stranim firmama.
Na istočnom kraku K-10, od Pirota do Dimitrovgrada, radovi na autoputu se odvijaju "punom parom", rekao je Mrkonjić ističući da su domaći građevinari koji učestvuju u tom projektu najavili veliki povratak na evropsku scenu.
Ministar je kazao da puno domaćih firmi gradi K-10 na tom delu, zajedno sa austrijskom Alpinom i grčkom Ternom i da su pokazali veliku sposobnost.
"Naši građevinari u poslednjih pet godina opet stiču ugled uz pomoć stranih firmi, angažovanih na gradnji Koridora 10 koje primenjuju najsavremeniju tehnologiju," primetio je Mrkonjić.
Predstavnici izvođača radova su rekli Tanjugu da će autoput od Pirota do Dimitrovgrada biti izgrađen polovinom 2013., a obilaznica oko Dimitrovgrada, gde se gradi veliki broj mostova i dva velika, tunela krajem iduće godine.
Tehnički direktor Alpine u Srbiji Zoran Kostić je izjavio da ta kompanija radi na izgradnji oko 20 km autoputa od Pirota do Dimitrovgrada i obilaznici, osim tunela koje gradi Terna.
"Imamo izuzetno teške delove za gradnju, kao ovde, gde je bilo više od milion i po kubika iskopa u steni. Ima oko 1,5 kilometara mostova, a jedan od njih je dugačak više od 500 metara", kazao je direktor Kostić.
Kostić je rekao da je najteži deo radova završen i da je pripremljena kolovozna konstrukcija za asfaltiranje na proleće, kao i postavljanje zaštitnih ograda i izolacije na mostovima.
Radove na obilaznici kod Dimitrovgrada koja je deo K-10, prema Kostiću, donekle usporava specifično klizište kod Gradinja, koje se nalazi između grada Dimitrovgrada i granice sa Bugarskom.
Alpina ima više nego izuzetnu saradnju sa domaćim građevinskim firmama koje učestvuju u gradnji K-10 u Srbiji, naglasio je Kostić.
Šef nadzora na istočnom kraku Koridora 10 od Pirota do Dimitrovgrada iz španske Eptise, Nikola Barać je rekao Tanjugu da je gradnja obilaznica oko Dimitrovgrada jedan od najtežih delova K-10, jer ima ukupno 18 mostova, od kojih je najduži 500 m, kao i dva tunela Progon dužine 1.100 m i Pržojno Padina od 540 m.
Progon je, kako je rekao, trenutno jedan od najdužih tunela koji se grade u Srbiji i to u veoma teškim geološkim uslovima, zbog čega je prvi put kod u zemlji primenjena najsavremenija tehnologija.
Barać je istakao da se radovi izvode bez problema, kvalitetno i u skladu sa najvišim standardima.
Građevinski inženjer Terne Dimitris Kostidis je rekao za Tanjug da se na gradnji Progona rade obe "cevi" (za levu i desnu traku autoputa) od kojih je jedna već urađena više od 80 m, a druga oko 60 m dužine.
Na tunelu Pržojno Padina se trenutno radi na iskopu zapadnog portala, kazao je Kostidis najavljujući da će oba tunela biti gotova krajem 2013.
"Sarađujemo sa velikim brojem domaćih kooperanata i srpski građevinari su odlični", dodao je Kostidis.
Radove od Pirota do Dimitrovgrada u vrednosti oko 30 miliona evra finansira Evropska banka za obnovu i razvoj, a na obilaznici oko Dimitrovgrada Svetska banka sa oko 70 miliona evra.
(Tanjug, foto: Tanjug/Filip Krainčanić)
Ministar je istakao da su u pitanju projekti koji vraćaju novac i oživljavaju Srbiju.
Mrkonjić je istakao da Inđija nija slučajno postala mali "ekonomski džin" po razvoju u Srbiji, već je razlog to što se nalazi na putnom i železničkom K-10, ali i reci Dunav koja je evropski Koridor 7, pa strani partneri imaju transportnu mrežu.
"Zato tamo ima puno grinfild investicija i drugih ulaganja, a tako će biti na primer biti i u Dimitrovgradu", kazao je ministar saobraćaja.
Mrkonjić je naglasio da se ponekad zlonamerno kritikuju domaći građevinari i pozvao sve koji sumanjaju u njihov rad da dođu do Pirota i Dimitrovgrada i sami se uvere kakvi se kapitalni objekti tu grade u saradnji sa stranim firmama.
Na istočnom kraku K-10, od Pirota do Dimitrovgrada, radovi na autoputu se odvijaju "punom parom", rekao je Mrkonjić ističući da su domaći građevinari koji učestvuju u tom projektu najavili veliki povratak na evropsku scenu.
Ministar je kazao da puno domaćih firmi gradi K-10 na tom delu, zajedno sa austrijskom Alpinom i grčkom Ternom i da su pokazali veliku sposobnost.
"Naši građevinari u poslednjih pet godina opet stiču ugled uz pomoć stranih firmi, angažovanih na gradnji Koridora 10 koje primenjuju najsavremeniju tehnologiju," primetio je Mrkonjić.
Predstavnici izvođača radova su rekli Tanjugu da će autoput od Pirota do Dimitrovgrada biti izgrađen polovinom 2013., a obilaznica oko Dimitrovgrada, gde se gradi veliki broj mostova i dva velika, tunela krajem iduće godine.
Tehnički direktor Alpine u Srbiji Zoran Kostić je izjavio da ta kompanija radi na izgradnji oko 20 km autoputa od Pirota do Dimitrovgrada i obilaznici, osim tunela koje gradi Terna.
"Imamo izuzetno teške delove za gradnju, kao ovde, gde je bilo više od milion i po kubika iskopa u steni. Ima oko 1,5 kilometara mostova, a jedan od njih je dugačak više od 500 metara", kazao je direktor Kostić.
Kostić je rekao da je najteži deo radova završen i da je pripremljena kolovozna konstrukcija za asfaltiranje na proleće, kao i postavljanje zaštitnih ograda i izolacije na mostovima.
Radove na obilaznici kod Dimitrovgrada koja je deo K-10, prema Kostiću, donekle usporava specifično klizište kod Gradinja, koje se nalazi između grada Dimitrovgrada i granice sa Bugarskom.
Alpina ima više nego izuzetnu saradnju sa domaćim građevinskim firmama koje učestvuju u gradnji K-10 u Srbiji, naglasio je Kostić.
Šef nadzora na istočnom kraku Koridora 10 od Pirota do Dimitrovgrada iz španske Eptise, Nikola Barać je rekao Tanjugu da je gradnja obilaznica oko Dimitrovgrada jedan od najtežih delova K-10, jer ima ukupno 18 mostova, od kojih je najduži 500 m, kao i dva tunela Progon dužine 1.100 m i Pržojno Padina od 540 m.
Progon je, kako je rekao, trenutno jedan od najdužih tunela koji se grade u Srbiji i to u veoma teškim geološkim uslovima, zbog čega je prvi put kod u zemlji primenjena najsavremenija tehnologija.
Barać je istakao da se radovi izvode bez problema, kvalitetno i u skladu sa najvišim standardima.
Građevinski inženjer Terne Dimitris Kostidis je rekao za Tanjug da se na gradnji Progona rade obe "cevi" (za levu i desnu traku autoputa) od kojih je jedna već urađena više od 80 m, a druga oko 60 m dužine.
Na tunelu Pržojno Padina se trenutno radi na iskopu zapadnog portala, kazao je Kostidis najavljujući da će oba tunela biti gotova krajem 2013.
"Sarađujemo sa velikim brojem domaćih kooperanata i srpski građevinari su odlični", dodao je Kostidis.
Radove od Pirota do Dimitrovgrada u vrednosti oko 30 miliona evra finansira Evropska banka za obnovu i razvoj, a na obilaznici oko Dimitrovgrada Svetska banka sa oko 70 miliona evra.
(Tanjug, foto: Tanjug/Filip Krainčanić)
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji
Sloboda Mićalović napadnuta na parkingu: Evo kako je poznata glumica završila u Urgentnom centru