Reagujući na poziv koji je građanima uputila Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) da od danas do četvrtka bojkotuju sve hipermarkete u zemlji, Asocijacija potrošača Srbije je to ocenila kao "prikrivenu reklamu, obmanjujuću i koruptivnu radnju".

"Podsećamo da ovakvu praksu zakon smatra nepoštenom, a kazne su predviđene i za organizacije potrošača i trgovce", navedeno je u saopštenju te asocijacije.

Asocijacija potrošača Srbije upozorava i da se uporno, iako NOPS u nedavnim istupima na medijima uvodi novinu, odnosno najednom poziva na bojkot svih trgovinskih lanaca (hipermarketa), poimence navode samo pojedini, što "navedenoj sumnji dodatno daje na težini".

To udruženje pomenuti apel vidi kao ličnu promociju i zloupotrebu naziva "Nacionalna organizacija", jer se u javnosti i kod potrošača "stvara obmanjujući utisak da se govori u ime većine organizacija potrošača Srbije, što nikako nije tačno".

U saopštenju se ističe da potrošači u Srbiji zaslužuju bolju zaštitu, koju mora da im omoguće državni organi, jer im to garantuje Ustav, kao i da to mora biti jedan od glavnih zadataka vladinog Nacionalnog saveta za zaštitu potrošača.

"Stoga kao član Nacionalnog saveta za zaštitu potrošača Vlade Republike Srbije zahtevamo da se ova pitanja razmotre na hitno zakazanoj vanrednoj sednici", navedeno je u saopštenju Asocijacije.

Nacionalna organizacija potrošača Srbije je ranije saopštila da će bojkot hipermarketa biti primenjen na sve velike trgovinske lance, koji su, beskrupulozno, povećanje PDV-a iskoristili da cene artikala za najširu potrošnju, bezrazložno i značajno povećaju, uključujući osnovne životne namirnice na koje je stopa PDV-a ostala nepromenjena.

Verovatni kartelski sporazumi i postojanje monopola velikih trgovinskih lanaca u Srbiji, učinili su da svi hipermarketi podignu cene većine proizvoda široke potrošnje i do 30 odsto, što je dodatno ugrozilo veoma nizak standard građana i pokazalo da veliki trgovinski lanci ne biraju sredstva da bi ostvarili profit.

U saopštenju se takođe podseća da hipermarketi žive od potrošača, a ne obrnuto.

(Tanjug)